Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 14301 til 14320 af 135324
-
Skæringspunkt
ForumindlægHej, har siddet med opgaven i lang tid, er der nogle der kan hjælpe mig? forstår den nemlig ikke selv. To funktioner f og g er givet ved f(x)= 2x+7 og g(x)=-3x-8 Nedenfor er koordinatsættet til skæringspunktet mellem funktionernes grafer bestemt. a) Skriv en forklaring til hver linje 1) til 4... -
SRP
ForumindlægHej alle! jeg har et spørgsmål angående srp, hvor meget skal den redegørende del fylde? min er på 3 sider er det for meget? de redegørende spørgsmål er; 1: gør rede for den samfundsmæssige udvikling i antikkens Grækenland 2. Giv en beskrivelse af hvilken matematik pythagoræerne dyrkede og de... -
A-B-C niveau - hvor lang tid hvert år?
ForumindlægHej! Jeg ved, at A B OG C niveau er på henholdsvis 1,2 og 3 år. Dog, hvis man har fx matematik B, skal man så have det i 1.g og 2.g? Jeg er forvirret pga. min bror har religion, som valgfag, og han trak det op til B niveau, men han skal have det i 3 g det forstår jeg ikke.. ... -
hjæælp til nogle matematikopgaver
Forumindlæghej jeg har brug for hjælp til nogle opgaver i matematik opgaverne lyder 1) beregn g`(x) i følgende tilfælde a) g(x)=x^2-√(x) +3 b) g(x)= 4x^2 +x^1/2 +1 c) g(x)= 5/2x^2 +1/x 2) Figuren til højre viser grafen for en funktion f. a) For hvilke x∈ ] -3;3 [ er f ikke kontinuert?... -
Eksamen idag?
ForumindlægHvordan gik det med jer til stx matematik eksamen idag? Nåede i alle opgaver? Jeg synes den var sværere end den plejer at være, eller tror måske det bare var mig. -
MAT aflevering
ForumindlægOpgave 1 Øvelse 5.13 Om en lineær sammenhæng ?? ved vi, at dens graf ga°r gennem punkterne (1, 7) og (5, –1). d) Brug formler til at beregne en forskrift for sammenhængen ??. Om en anden lineær sammenhæng ?? ved vi, at den graf ga°r gennem punkterne (–3, 1) og (6, 4). e) Brug forml... -
SRP-spørgsmål til de meget erfarne herinde
ForumindlægJeg skal skrive SRP næste skoleår, men har planer om næsten at skrive den færdig i sommerferien. Jeg har tænkt mig at vælge matematik og fysik fordi jeg brænder for matematik og fysik er det fag jeg helst ser koblet på, da fag såsom historie ikke understøtter det matematiske på en særlig spænden... -
På røven
ForumindlægHej jeg går i 3. g, og har opgraderet matematik til A-niveau, men er noget på røven lige nu. Eksamerne venter om ikke så længe, men jeg står til et 0 idag. Jeg ærger mig virkeligt over det og jeg ved ikke helt hvad jeg skal stille op med det. Har bare fjollet mig igennem faget hele året. Jeg vil ... -
Vinkler og skæring mellem linjer.
ForumindlægHey everybody :)Håber der er nogle matematik genier som kan hjælpe mig med disse 3 små opgaver. De er vist ik svære overhovedet, hvis man ellers lige ved hva man skal gøre:S- Bestem en ligning for den rette linje der går gennem punktet (3,1) og som står vinkelret på linjen med ligningen y=4x-5- B... -
TEST
Forumindlæghtml -
Planetbevægelser
ForumindlægJeg sidder med en problemstilling til en SRP, som jeg gerne vil have lidt råd til: "Der ønskes en redegørelse for bevægelse af en planet, der kredser om en stjerne, der ikke er meget tungere end planeten" Hvad er værd at komme ind på, når man har 2 masser, som er omtrent lige store, s... -
Finde en ubekendt længde på en trekant (ikke retvinklet)
ForumindlægHej Jeg har en opgave i min matematik aflevering hvor jeg skal finde en længden på en af sidderne i en trekant, når jeg har fået angivet de to andre. Det er ikke en retvinklet, så derfor er pythagoras ikke en mulighed. Hvordan gør jeg ? længderne er 5 og 3 men vil helst gerne ha en forkl... -
Hjælp til mat aflevering - emner fra pensum
ForumindlægHey er der nogle som kan hjælpe mig - eller forklare mig opgave 3 (uden hjælpemidler) og opgave 8 fra det vedhæftede dokument? Hvis nogle har noget til de andre opgaver tager jeg også gerne i mod det! Men det kniber mest med de to ovenstående. Tak på forhånd!! -
Er der nogen i Aarhus området, der vil hjælpe mig med dansk? (Privatlærer søges)
ForumindlægJeg bor i Aarhus C og jeg har lige tilmeldt til "Prøve i dansk 3" hos Lærdansk, som er en nationaleksamen, der bestå af 3 dele (skrivning, læsning og mundtlig). Skrivning og læsning er i November (d. 17) så der er ikke masse af tid tilbage. Hvis jeg ikke dumper, vil der være en mundtlig... -
Er der nogen i Århus området, der kan hjælp mig med dansk (Privatlærer søges)
ForumindlægJeg bor i Aarhus C og jeg har lige tilmeldt til "Prøve i dansk 3" hos Lærdansk, som er en nationaleksamen, der bestå af 3 dele (skrivning, læsning og mundtlig). Skrivning og læsning er i November (d. 17) så der er ikke masse af tid tilbage. Hvis jeg ikke dumper, vil der være en mundtlig... -
dk39;39;s indflydelse i klimatopmødet 2009
ForumindlægHej folkens. Jeg har samfundfag på A, og min lærer har givet mig en "herlig" opgave hvor vi skal besvare 3 spørgsmål. Jeg har klaret de 2, men sidder tilbage med det sidste der lyder: "I december 2009 afholdes FN39;s klimakonference i KBH. Undersøg hvad DK kan gøre i perioden f... -
En funktion f er bestemt ved..
ForumindlægHej derude! ?Jeg sidder fast i en matematik opgave som jeg ikke ved hvorda jeg skal komme igang med! Jeg håber at der er en der kan hjælpe, med den vedhæftede opgave! Tak på forhånd :) -
gange med i anden
ForumindlægHvordan regner man: 3^6 * 3^2 Og 9^9 : 9^4 -
Omkreds af trekant | Matematik formelsamling
KompendieHvordan finder man omkreds af trekant? Få hjælp til beregning af omkreds for alle trekanter i Studieportalen.dk's Matematik Formelsamling nu. -
Hvordan regner man procent | Matematik formelsamling
KompendieHvordan regner man procent? Se eksempler på formler og lær, hvordan du regner med procent i Studieportalen.dks gratis kompendium til matematik nu.
