Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 14401 til 14420 af 152758
-
bestem integralet
ForumindlægHej jeg har lige et problem med denne opgave, nogen der kan hjælpe integralet er vedhæftet. ps det skal gøres uden hjælpemidler :-) -
afstandsformlen
ForumindlægHej synes det er lidt mærkeligt. Har lige læst om afstansformlen hvilket er ret nemt at forstå, men hvordan er det lige man løser x i sådan en ligning? Kan i hjælpe i med den første? skal jeg så bare løse den som hvis det var en almindelig ligning eller? Help -
Vægt
ForumindlægEr der mon nogen,der kan hjælpe med denne opgave. Jeg kan simpelhen ikke finde ud af, hvilken formel jeg skal bruge eller hvordan. Billede er vedhæftet. Tak. -
Ammoniak
ForumindlægHej, jeg har denne opgave som jeg sidder lidt fast på.. Kan nogle hjælpe med den? "Ammoniak fremstilles af dinitrogen og dihydrogen efter følgende reaktionsskema: N2 + 3H2 → 2NH3" Beregn hvor meget ammoniak, der kan dannes ud fra 10 g dinitrogen. Beregn hvor meget dihydrogen,... -
HJÆLP
ForumindlægHej Alle Kemi folk! har brug for hjælp Reaktion: 3H2o2 + 2Mn04- --> 3o2 + 2Mno2 + 2oH- + 2H2o Angiv OT for atomerne i hvert molekyle, og gør rede for hvilke atomer der oxideres eller reduceres! Gør rede for hvordan man beregner molarmassen for Mn04-. Derefter skal man komme ind på: stofmæn... -
VUC - SU?
ForumindlægHej. Jeg ønsker at læse kemi op fra 0-B på VUC deltid 1/2 år aften. Undervisningen foregår torsdag, lørdag og søndag og i alt 16 timer om ugen. Jeg vil derfor høre, om det er muligt at søge SU? Jeg er nemlig lige flyttet hjemmefra. -
Farver
ForumindlægHvad skal jeg læse om, hvis jeg gerne vil vide noget om farver i forskellige kemiske stoffer? - Hvorfor er eksempelvis kobbersulfat med krystalvand blåt, mens søvchromat er rødt?Det skal nok være "det letteste" inden for hele det område.Jeg har læst en smule om orbitaler og det mere fy... -
Farmaceut uddannelsen
Forumindlæghej nogen der ved om man har engelsk når man skal læse til farmaceut, og er der nogen der kan give generelle informationer om hvordan det er at læse til farmaceut, hvilke fag man primært lægger vægt på osv. bare alt hvad i kender til uddannelsen på forhånd tak :) -
Hjælp, er blevet indstillet til optagelseprøve til HF!
ForumindlægHej jeg har det problem, at min lærer, har indstillet mig til en optagelses prøve til HF, pga. For meget fravær. Jeg er fagligt god til dansk, matematik, engelsk. men, stinker til tysk. desuden, har jeg heller ikke fået så meget undervisning, i fysik/kemi, i 10ende klasse, og har kun viden, fra 9... -
H2O's bindingsstreger
ForumindlægHey folkens.. Skal lige have lavet en kemi rapport, og er lettere lost mht. H2O's strukturformel... er det sådan her?: H-O-H ? tak på forhånd ;) -
enzymer
Forumindlæghejjeg skal lave en kemi rapport om enzymer..så jeg ville egentlig bare høre, om der er nogen, der kender nogle hjemmesider, der kan give eksempler på forskellige enzymer...??på forhånd tak.. -
fysik examen i 9
Forumindlæghej, jeg går i 8 klasse, og kunne godt tænke mig at vide hvordan en fysik/kemi examen foregår. det er noget med et forsøg eller et eller andet. skal også selv op til den prøve i juni måned. -
Reducer
ForumindlægHej Er der nogen som kan forklare, hvordan Bliver til Da jeg vil bare få det til: På forhånd! -
Argumentation
ForumindlægHejsa Jeg har et kort spørgsmåål vedr. mine resultater som jeg har fået. Jeg får for middelstærk syre en pH på: 2,88 og for svage syre får jeg også en pH på: 2,88 Hvad er grunden til det er det samme resultat? Og har en pH en enhed ? På forhånd tak :) -
Eksamensbevis
ForumindlægHej allesammen! Nogle ideer til hvordan man kan forbedre sit gennemsnit før man har afsluttet gymnasiet? Sådan at man "ikke lukker og låser" sit eksamenbevis? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at forbedre mine karakter i nogle af de fag jeg har trådt i spinaten i.. Hvordan gør man? Dro... -
HASTER SINDSYGT!!
Forumindlæghej jeg sídder her og skriver en kemi rapport om fedt i chips og salt i popcorn og jeg skal skrive det kemiske i det .. altså hvorfor salt bliver blandet med vand og ikk med olie f.eks. det har noget med polært og upolært at gøre ..og hvorfor pentan blandes med fedt og ikk fedt der blandes... -
Mundtlig eksamen - Scor 12 ;)
ForumindlægHey alle!! Nu er det ikke fordi jeg forventer at kunne få 12 til min engelsk eksamen på A-niveau. Men tænkte dette indlæg kunne bruges til at hjælpe hinanden lidt med nogle gode vendinger, ord og andre fifs så censor falder ned af stolen ;) Jeg kunne godt tænkte mig at høre, hvordan i indlede... -
STX vs. HHX?
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til at tage det store valg; Jeg skal vælge én ungdomsuddannelse. Min valg står i mellem STX eller HHX - dog er jeg begyndt at blive lidt i tvivl. Jeg vil rigtig gerne have Samfundsfag på a-niveau, fordi det er der min store interesse ligger. På HHX kan man kun få det på... -
Blandbarhed og opløsningmidler?
ForumindlægHejsa. Skal snart til kemi C eksamen, og sidder og læser op grundigt. Har fået mine overordnede hovedspørgsmål, men der er lige et som driller lidt - nemlig Blandbar og opløsningmidler. Jeg har tænkt på at man kunne snakke om upolære/polære stoffer med hydrofobe/hydrofile egenskaber - men så er j... -
Hvad betyder AO?
ForumindlægJeg har tænkt mig at læse Farmaci næste år, men ved ikke hvis jeg kommer til at få de karakter der kræves til at læse det på KU så jeg tænker på måske at læse på SDU. Der står AO, og jeg ved godt at det betyder alle er optaget, men så når jeg kigger på adgangskrav så står der følgende: Karakterg...
