Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 14421 til 14440 af 154034
-
figurer
Forumindlæghejer der en der har noter til figurerne i bøgerne "Genetik og gen-etik" og "Fysiologi - kroppens funktioner"? -
Gymnasium og Universitet
Forumindlæghej jeg vil lige bare vide hvad for nogle gymnasier og universiter man skal gå(de bedste) på hvis man skal være kirurg når man bliver stor -
3 måneder i udlandet og gennemsnit 1,08
ForumindlægHej Studieportalen. Min ven med 5 i gennemsnit vil gerne være læge. Han har haft 5 i gennemsnit kontinuerligt igennem hele sit gymnasieforløb. Hans andre venner og jeg forsøger til at hjælpe ham med lektier og diverse ting for at hans drøm kan få en smule mere realisme ind over. Men h... -
C- og B-niveau på samme tid
ForumindlægKan det anbefales at tage C- og B-niveau i fysik på samme tid. Min studievejleder mente ikke det vil være noget problem, men vil lige høre nogle med erfaringer. Kender jo ikke selv til faget og ved ikke hvor svært det er etc. Venligst -
Læge el ingeniør
ForumindlægEr medicinstudiet meget hårdere end ingeniør stdudiet??? -
Forskrift - matematik
ForumindlægHej er der nogen der vil hjælpe mig med denne opgave ? Tabellen viser sammenhørende værdier af højde og rumfang for en bestemt serie af karafler. I en model antages det, at sammenhængen mellem højde og rumfang kan beskrives ved en funktion af typen V(x)=b⋅xa , hvor V (x) betegner rumf... -
Test af LaTeX 2
ForumindlægDa den første tråd ( https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=294827 )er fuldkommen ulæselige efterhånden, kan man prøve sine LaTeX-koder her: c^2 = a^2 + b^2 Det skrives som c^2 = a^2 + b^2 hvor FJERN naturligvis fjernes. -
your opinion
ForumindlægHello everybodyI want to hear you opinion about the rising number of obese children?!And if you have any ideas for overcoming this grave problem please write it too…And thanks -
Raskins parametre
ForumindlægEn som har lavet denne opgave, som måske kunne sende den til mig..?..på den måde kunne jeg måske komme lidt igang selv... for lige nu er jeg helt låst? Du skal skriftligt på 2 A4-sider besvare følgende spørgsmål (baseret på Raskins parametre) til kortfilmen Eating Out: -
-03, hvad nu
ForumindlægHej Jeg har fået -03 i skriftlig musik. Ufatteligt at det kan lade sig gøre... jeg har lavet hele opgaven og tror ikke den er misforstået... nå men hvordan er det ... kan man tage faget om når man får -03????? -
Eksamen i tysk 2 g
ForumindlægHej! Jeg går i 1g og har tysk på b-neveu. Jeg er begyndt at allerede bekymre mig om min eksamen som jo kommer i 2 g. Jeg ved bare ikke hvor meget tysk man skal kunne for at få et godt karakter ved eksamenen. Jeg kan ligeså meget tysk som alle de andre i min klasse, men jeg tænker bare at det mås... -
Øv, vi ville op i latin!
ForumindlægHvor er det bare ærgerligt. Vi går i 1.g, og fik i dag at vide, at vi skal til eksamen i biologi... men vi mindes ikke at vores biologilærer nogensinde har fortalt os om, hvordan det foregår?? Vi er bare så nervøse, - vi fik 7 i standpunktskarakter -suk- er der en, der gider lige hurtigt forklare... -
hjælp til eksamen...
Forumindlæghej jeg vil gerne spørge om jeres holdning til at få hjælp ude fra. I mange fag får man 24 timer til at udarbejde en synopsis om det emne man har trukket dagen i forvejen. men synes I det er okay at få hjælp i fx. tysk hvis man kender en der bare kan det shit? for en af mine venner fik 12 i bi... -
Idéer til emne til projektopgave?
ForumindlægHej! Vi har snart projektuge og jeg har brug for et emne. Har tænkt ret meget på at have emnet "Genteknologi" men er lidt usikker på om jeg vil have det, da jeg allerede er igang med at forberede en kæmpe fremlæggelse om proteinsyntesen og ikke helt ved, hvis jeg magter at arbejde en u... -
Gødning på markerne.
ForumindlægHej jeg sider med et projekt i biologi hvor jeg skal fortælle om gødning og jeg synes det er svært at finde noget jeg kan bruge så jeg vil høre om der er nogen herinde der ved hvad der sker hvis man fx har 3 marker og på den første mark gøder man ikke og på nr 2 mark gøder man lidt og på nr 3 mar... -
Markedsføringøkonom og sprog
Forumindlæghej Jeg overvejer meget at læse til markedsføringsøkonom på Niels Brock, men har nu opdaget at mange af bøgerne er på engelsk. Det gør mig en smule nervøs, da engelsk ikke ligefrem er et af mine bedste fag - specielt ikke mundtligt. Men hvor meget foregår på engelsk? Forventes det at man bare kan... -
Bestem forskrift?
ForumindlægHej, jeg skal snart til eksamen i skriftlig matematik på B-niveau og jeg er i gang med at øve og øve. Men jeg har så svært ved mange opgaver. F.eks. har jeg svært ved sådan nogle opgaver: I en model antages det, at længden L (målt i mm) af en gedde er en lineær funktion af længden s (målt i mm) a... -
Analyse og fortolkning af et digt
ForumindlægHejsa! Jeg skal analysere og fortolke et digt som hedder "Jeg er døden". Er der måske nogen, der engang kan se på digtet og hjælpe mig? Mange tak ! - Jeg er døden. Gådefulde gaver bringer jeg dig - Krystaller og funklende stjerner. - Du kan ikke tyde min skrift på din rude. Hån... -
KLAGE OVER EKSAMEN'S KARAKTER?
ForumindlægHej allesammen, jeg er netop startet i 1.G på en STX gymnasie. Og med den nye reform, skulle alle 1'ger op til en NV (biologi, fysik & kemi) prøve, efter grundforløbet som varer i 3 måneder. Jeg har så været der oppe, jeg startede ud med selve min fremlæggelse, som gik meget godt, dog var... -
Hjælp til differential ligninger
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke finde ud af at løse differential ligninger. Jeg har læst om det diverse steder og i mine bøger, og har en nogenlunde ide om hvordan man bruger seperation af de variable, men åbenbart ikke nok til jeg kan løse nogle simple opgaver. Har prøvet med denne: Undersøg om y=...
