Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 14501 til 14520 af 48880
-
Terminsprøve
ForumindlægHej studi, Jeg har lige været til terminsprøve i dansk og er lidt spændt på, hvordan det er gået, så jeg tænkte på, om der var nogen der gerne ville læse min kronik igennem og sige, hvad den ligger til karaktermæssigt. -
Nationalisme
ForumindlægHjælp! Hej, i min sro skal jeg svare på spørgsmålet: Hvordan er catalansk nationalisme anderledes end dansk nationalisme? Er der nogen, som kan hjælpe, fordi jeg har lidt svært ved at svare på det... Tak! -
D.T.A.P
Forumindlæghej jeg har en tekst fra Nephew "D.T.A.P" der skal skrives om til læse brev, og skrive syn på danmark og danskerne er der nogen der kan hjælpe til her ?? Tak på Forhånd -
Aflevering
ForumindlægHej jeg har lige skrevet min aflevering i dansk færdig. Er der måske en, der lige kan se på den og give konstruktive feedback. Har fx. virkelig svært med kommaer. Håber nogle kan hjælpe. Tak på forhånd -
Alkohol?
ForumindlægHej allesammen Jeg er igang med en dansk stil, som handler om alkohol... Hvorfor drikker de danske elever meget alkohol? Jeg drikker ikke selv, så jeg ved det ikke, men håber I kan hjælpe mig PÅ Forhånd Tak -
Karakterer i gymnasiet
ForumindlægHey. Jeg fandt lige denne artikel på nettet. ( http://www.sdu.dk/nyheder/Opslag.php?id=1301 ) - kunne godt tænke mig at høre fra folk hvad de mener - foregår det iflg. jer sådan på jeres gymnasier?/ Andreas -
Skriftligt arbejde i gymnasiet
ForumindlægJeg har i længere tid følt at der er en uhensigtsmæssig fordeling af det skriftlige arbejde i gymnasiet, i hvert flad på STX hvor jeg skal til at i 3.g efter sommerferien. Hvorfor skal sprog- og naturfagene have patent på det skriftlige arbejde? Jeg synes det er en urimelig skævvridning, at man... -
Kan du skrive?
ForumindlægVi søger en eller flere til at skrive artikler på 400 - 500 ord. Artiklerne er indenfor emnerne ferie, vægttab, rygestop, motionsløb, gør det selv tips mm. Vi kommer med en titel og et nøgleord som skal forekomme 3 - 5 procent af artiklen. Artiklerne skal være unikke og på ikke have været udgivet... -
Tyske sætninger - Svære at forstå
ForumindlægHej alle hjælpere, Er der nogle som vil hjælpe mig med at oversætte 3 nedenstående sætninger på tysk til dansk? Jeg forstår ikke rigtig noget af dem. 1: "Am 3. Mai 1971 endete damit die Ära Ulbricht, und Erich Honecker wurde als dessen Nachfolger zum Ersten Sekretär des ZK der SED gewählt.... -
Piger og drenge i uddannelsessystemet
ForumindlægEr det er problem, at der er så mange piger i gymnasiet i forhold til drenge? Mener I, at det danske skolesystem er indrettet for piger frem for drenge? Hvis ja, hvilke faktorer spiller ind? Mener I, at skolen skal være mere fleksibel end den er nu mht. undervisning, fravær og afleveringer? Jeg ... -
Problemformulering
Forumindlæghej, vi er mit i en projekt opgave og vi kan bare ikke igang med den problemformulering, vi har lædt 20 siders materiale om bare problemformulering, vi er lidt i tidsnød da vi kun har 2 uger til det endelige resultat, vores lærer afslår hele tiden, det vi har lavet, så nu forsøger jeg mig her! de... -
Løsningsforslag til finanskrisen
ForumindlægHej. Jeg mangler hjælp til dette; Analyser de mest aktuelle løsningsforslag til den igangværende finanskrise fra to danske liberale partier. Har søgt på nettet, og kan virkelig ikke finde noget. Er der mon nogle der kan hjælpe? Eller fortælle hvilke liberale partier jeg kan finde mest hos? -
Alle STX´er som har været til terminsprøver kig her !
Forumindlæghey student ! jeg skal op til terminsprøve mandag, tirsdag og torsdag det er dansk A, Engelsk A, og biologi A hvis du har været op til terminsprøve for 09´... hva fik i af opgaver ? evt. gamle eksamens opgaver ? -
karaktervægt på stx
ForumindlægHvis jeg skal op i f.eks. dansk A og biologi B - kun mundtligt i begge - tæller biologikarakteren så 1,5 mens danskkarakteren tæller 1. Synes det lyder lidt mærkeligt når niveauerne er som de er. Hvor finder man reglerne? -
HJÆLP MIG DET HASTER
ForumindlægHej alle sammen! :) Jeg har valgt DANSK / INTERNATIONAL ØKONOMI og jeg kan ikke finde ud at et emne, som jeg vil skrive om. Er der nogen som kan hjælpe med at komme med forslag til et emne som indeholder disse to fag? Forslag til problemformulering? PLEASE -
Akut brug for hjælp!
ForumindlægHej, kan stadig ikke finde ud af disse spørgsmåler Jeg har trukket til eksamen og mangler at agrumentere et ordentlig svar, og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. 1. Hvad er finansloven, og hvilken betydning har den for de danske borger? 2. Hvilke indtægter og udgifter er de største på statens b... -
2 års opgave - Analyse delen
ForumindlægHej. Jeg skriver i øjeblikket 2 års opgave også kaldt Dso. Min problemformulering lyder således: Jeg vil gerne redegøre for forholdene i det danske landbrug og borgerskabet mellem 1955-1970 Derefter vil jeg foretage en analyse af de danske kvinders arbejdsforhold i samme periode. Til sids... -
hvordan får man -3?
ForumindlægJeg står endnu en gang i en pænt rådden situation med min sidste eksamen. der er givet udtryk for vi kunne gennemføre eksamen på dansk, men nu en dag før eksamen, har vi fået besked på at gøre det på engelsk. eftersom vi alle har læst på dansk, er det næsten umuligt for os at kende alle termerne... -
Grammatik
ForumindlægForklar, hvordan de understregede udtryk kan volde problemer ved en oversættelse til dansk. Brug relevant grammatisk terminologi. Svaret skal skrives på dansk. Both faces gaped in surprise, their eyes flickering and their mouths opened, expressions frozen in shock. Oversættelse: Deres øjne fl... -
Kronik hjælp!
ForumindlægHej jeg har fået en opgaver der lyder sådan, jeg tænkte på om der nogle som kunne hjælpe mig lidt med at give nogle som forslag til hvordan jeg skal åbne ballet og hvad I synes der især skal ligges vægt på. Skriv en kronik, hvori du gør rede for og diskuterer synspunkterne i de to leder-artikler...
