Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 14641 til 14660 af 28854
-
Fysik eller kemi på c
ForumindlægHvilket fag er umiddelbart lettest på c-niveau? Og på b-niveau?\n\n - Fysik\n - Kemi -
Gymnasium
ForumindlægHeiij Jeg skal snart på gymnasium, men jeg ved ikke hvilken gymnasium jeg skal vælge. jeg bor i ishøj. Har tænkt meget over det, men ved ikke om jeg skal vælge ishøj stx eller avedøre stx. Den retningslinje jeg skal vælge er: Matematik, fysik og kemi. Altså den naturvidenskabelig retning ... -
Populærvidenskabelig litteratur om kemi
ForumindlægNu kom jeg jo til at vælge kemi B, så jeg tænkte på, om der fandtes noget populærvidenskabeligt skønlitteratur om kemi? \nJeg synes kun, at jeg kan finde bøger i den genre om fysik og en smule astronomi. Men især fysik. -
Bio/kemi (N og O)
ForumindlægMærkeligt spørgsmål: Vores atmosfære består af virkelig meget nitrogen. Hvorfor bruger vi så ikke nitrogen til respiration i stedet for oxygen? -
S / C - kredsløb ??
ForumindlægVille høre om der er nogle der godt kunne tænke sif at forklare mig hvad S og C kredsløb, er for noget? -
Naturvidenskabeligt grundforløb, Almen sprogforståelse og studieforberedelse
ForumindlægJeg begynder på gym til sommer, og vil gerne vide hvad Naturvidenskabeligt grundforløb, Almen sprogforståelse og almen studieforberedelse handler om, og hvad der er sjovest... -
isens smeltevarme
Forumindlæghej. jeg har et forsøg som jeg ikke helt forstår. det hedder isens smeltevarme. jeg har resultaterne, kunne i hjælpe med at sige den formel man skal stille op. og beregne den. bærger: 189,6 g uden vand med vand 530,1 g temperatur af vand 19,5 med isterning 18,6 hvad gør jeg???? -
Kromosomer
Forumindlæghttp://www.forskning.no/Bilder/1045051689.21/1045051689.21_content.jpgNår man ser kromosomer på denne måde, men ved at selve DNA-molekylet kaldes Kromosom, Altså det pakkede og oprullede DNA (Dobbelthelix) -Kan nogen forklare mig hvorfor kromosomer tegnes som det gør, fx i eksemplet foroven?Gener... -
LSD
ForumindlægEr LSD en Agonist eller en Antagonist? -
Oplæg
ForumindlægHejsa!!! Jeg har lige brug for en smule hjælp. Jeg har en eksamen hvor jeg har den terminale patient i fokus. (ingen bestemt diagnose) Jeg vil snakker kort om dødsprocessen med et forkus på centralnervesystemet, idet det er et af de steder man har nogle symptomer på, at døden er nær. Herefter vil... -
Øget restosteron indhold -> mindre LH men hvad med FSH?
ForumindlægHey! Jeg tænkte på, om LH stimulerer sædproduktionen ligesom FSH? Fordi FSH er nødvendig for at opretholde en normal sædproduktion, idet fsh bl.a. får Sertolicellerne til at danne receptorer for testosteron. Spiller LH nogen rolle for mænds hormoer? Vi ved at testosteronhar en negativ feedback... -
Forskel på induktiv og deduktiv?
ForumindlægHeej.. Jeg skal op i AT i morgen og kan pludselig ikke finde ud af hvad forskellen mellem induktiv og deduktiv er.. Jeg ved der er mange andre indlæg om det også, men har bare ikke lige tiden eller overskudet til at kigge dem alle igennem for at finde svaret :D Nogen der kan hjælpe? :D -
Ingen karakterer i rapporter?
ForumindlægHejVi har lige fået ny lærer i fysik, da vores lærer gik på barsel.Vi har lige lavet og afleveret vores første rapport, opbygget efter et forsøg om den specifikke varmekapacitet.Iflg. vores nye lærer får man ikke karakterer for rapporter, da de skal bruges til eksamen. De bliver kun godkendt elle... -
a,b,c = sproglig, x,y,z = matematisk
ForumindlægPlejer det ikke at være sådan, at de første bogstaver i alfabetet bruges til de sproglige klasser/studieretninger, de sidste bogstaver minus æ, ø, å er matematiske og "dem i mellem" er samfundsfaglige/kreative og hf-klasser? -
Tilføjede opgaver
ForumindlægHej!Jeg har flere gange fordøgt at tilføje opgaver, men aldrig med held. Jeg ved ikke hvad der går galt, der bliver bare ved med at stå at jeg ikke har tilføjede opgaver. Jeg tror det er fordi, at de ikke bliver godkendt, men jeg forstår ikke, hvorfor de ikke bliver godkendt! Hvad kan være årsag ... -
BLODTRYK
Forumindlæghej. jeg vil bare gerne lige høre om I ved hvorfor det er uheldigt, hvis blodtrykket falder for meget?Mit andet spørgsmål lyder således: hvordan kan modstanden i den perifere del af kredsløbet stige, og hvilken regukeringsmekanisme styrer stigning?På forhånd tak. -
Nitrat-forurening?
ForumindlægHey..Jeg tænkte på følgende spørgesmål, som jeg ikke kunne finde et svar til:Hvordan kan man begrænse nitratforureningen i grundvandet? Hvad skal der til.Håber at i kommer med et belysende svar. -
Medicin eller Kemi og teknologi ?
ForumindlægHej jeg sidder og tænker på om hvorvidt jeg skal vælge medicin eller Kemi og teknologi. Sagen er den at jeg virkelige godt kan lide kemi, men jeg ved ikke hvor meget kemi medicin studiet indeholder, jeg håber at nogen af jer som læser kemi kan fortælle mig om der er nok kemi i medicin studiet og... -
katalase
ForumindlægHej Jeg har lavet flg forsøg: I det ene reagensglas havde jeg brintoverilte og vand i det andet havde jeg brintoverilte og blynitratopløsning Jeg tilsatte et lille stykke lever i hvert glas. Jeg skal nu beskrive mine observationer. Det jeg så var en lille skumsøjle. Men jeg kan ikke ... -
Tjek din censor ud?
ForumindlægForstår ikke systemet!Nogen der kan hjælpe?
