Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 14641 til 14660 af 36004
-
Fællesskab
ForumindlægHej! Vi laver en avis i vores klasse, som har om emnet Fællesskab. Jeg er blevet valgt til chefredaktør, men tænker stadig lidt over hvilke emner der omhandler Fællesskab, men som ikke er de typiske som fx. : sammenhold, samarbejde el. gruppepres? Lidt hjælp? :-D -
Liniens Ligning (regne b ud)
Forumindlægy = ax + b Ved hvordan man finder a ud, altså y2 - y1 _______ x2 - x1 Men hvordan regner jeg b ud, altså hvor stregen rammer y aksen. Eller skal man bruge en ti-98 til det? Man kan selvfølgelig optegne punkterne, men det er jo ikke altid så præcis :) -
Engelsk stil - rettelse
ForumindlægHej SP (; nogle der vil tage et kig på min engelsk stil og rette i det? Så vil jeg blive meget glad. My grandparents had a farm in Yorkshire, and I really loved staying there in the holidays. Actually I’ve just turned back from a two-week holiday up there. It was really pleasant just to have a b... -
Brug af nulreglen
ForumindlægEr lidt i tvivl om 3 stykker:( b) x^3+4x=0 c) x^3-8x^=0 d) 5x^3+10x^2=0 -
iø arbejdsmarkedspolitik
Forumindlægfare for overophedning lure stadigvæk hvas kan regeringen så gøre? arbejdsmarkedheds udvikling de sidste 10 år og forklar hvad man forstår ved strukturel arbejdsløshed ledighed? -
Hjælp til en opgave!
Forumindlæga) Ved fulstændig forbrænding af 1,503g stof fås 3,301g CO2 og 1,801g H2O. Opskriv molekylets formel?? b) Stoffet kan oxideres af Cr2O7^-2 i sur opløsning, idet der dannes Cr^3+-ioner samt et aldehyd. Opskriv strukturformel og navn for stoffet selv, samt for aldehyden der dannes. Fovirret? -
Terminologi
ForumindlægHvad er den forkromede for skel på: Lineær afbilding og Lineær operator ? Wikipedias tolkning: I matematikken er en lineær transformation (også kaldet en lineær afbildning eller en lineær operator) en funktion mellem to vektorrum, der bevarer vektoraddition og skalarmultiplikation. Vores ... -
Studieretningsopgave Idr. og Mat. Forslag??
ForumindlægHej. Jeg har brug for ideer og forslag til problemstillinger til en studieretningsopgave med fagene Matematik og Idræt? Jeg er selv helt blank, men min studieretning og mine A fag gør at jeg ikke har mange muligheder for at kombinere fag. Og har så valgt at det SKAL være disse to fag. Håber i kan... -
Beregning af vinkel vha. vektorregning
ForumindlægHej, jeg har skulle tage et billede af en ting indeholdene mindst 2 rette linjer i forlængelse af hinanden, måle relevante længder og bruge vektorregning til at beregne vinklen mellem dem. Jeg har taget et billedet af en stol fra siden, dvs. med 2 rette linjer. Har målt længderne til at være hh... -
Osmose - kan planten leve videre?
ForumindlægHar lige et "haster" spørgsmål: Vi udførte et forsøg med NaCl på vandpest. Spørgsmålet er kan planten leve videre, da vi "skyllede" saltet med deminiraliseret vand til slut. -
Lineære sammenhæng
ForumindlægJeg skal forklare i en rapport skæring med 1. og 2. aksen. Og betydningen af a og b i eksempler fra virkeligheden. Nogen der kan hjælpe? :) -
differentialregning !!
ForumindlægHeej, er der nogen som kan fortælle mig mindst 3 navne for f'(x) og forklar hvad man kan bruge sin viden om f'(x)? Hvad er en stamfunktion, er der mindst 3 forskellige funktier til dem? På forhånd tka (: -
2 små ligninger ;)
ForumindlægsSæt x udenfor parentes, ved hjælp af nul - reglen ... nogen der kan hjælpe mig med at regne disse 2 opgaver ud? 1)x^2 - 12y=0 2)4x^2=12x -
Dansk stil /:
ForumindlægJeg er igang med en dansk stil, som lyder: skriv med udgangspunkt i Thomas Ziehes synspunkter i citatet (tekst 5) et essay om skolens rolle i forhold til unges personlighedsdannelse. Jeg aner bare ikke hvor jeg skal starte? Teksten hovedsynspunkter er: ifølge Ziehe er eleverne snæversynet og de... -
Studieretningsopgave i 3g, Biologi og kemi
ForumindlægHejsa sp, jeg skal her efter ferien have bestemt et emne i studieretningsopgaven i 3g. Jeg har valgt at have biologi som hovedfag (afsluttet i 2g på B-niveau) og Kemi som bifag ( Afsluttes efter 3g på A-niveau), men jeg er simpelthen blank! Reglen lyder at når jeg har valgt biologi som hovefag, ... -
Debat
ForumindlægHeej jeg har to opgaver her, og jeg tænkte på om i kunne dele jeres meninger, tanker om det OPGAVE G ; Diskuter, hvilken status ikke-kristne religioner bør have i Danmark. Husk at overveje alle religioner. OPGAVE I ; Diskuter, hvilke årsager der kan være til at flere og flere danskere s... -
reducering :O
Forumindlægreducer udtrykket (2a-b)(2a+b)-4(a+3b)^2+4b(6a-1)på forhånd tak (: -
1066, :O:O
Forumindlæghey, i nedenstående tabeller fremhgår nogle af funktionsværdierner for funktionerne f og g x 1 2 3 f(x)-2 3 0 x 2 3 4 g(x) 1 4 2 bestem g(f(2)) og f(g(4)) -
Hvad er en case?
ForumindlægHej.. Jeg sidder og kan ikke helt finde ud af redegøre for begrebet case!? Hvis man eksempelvis bliver sat til opgave at lave 2 cases til emnet: Viral markedsføring kontra traditionel markedsføring.. Hvad består en case så af ? -
Titrering
ForumindlægHej Hvordan kan det være, at pH kan være forskellig fra 7, når ækvivalenspunktet nås? Har det noget med at gøre, hvor ligevægten mellem titrand og titrator ligger?
