Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 14681 til 14700 af 119568
-
forstår ikk
ForumindlægAntallet af Facebook-brugere i hele verden for en årrække i perioden 2004-2010. Det antages udviklingen i antallet af Facebook-brugere kan beskrives ved en funktion af typen f(t)=b⋅at Hvor at f(t) beskriver antallet af Facebook-brugere i verden (målt i mio.) t år efter 2004. Benyt... -
Bestem hvornår (vektor a + t*vektor b) er ortogonal med vektor b: Hvad sker der mellem de her to steps?
ForumindlægHej Opgaven lyder således: "Bestem hvornår vektor (vektor a+t * vektor b) er ortogonal med vektor b" Herfra vides at når to vektorer er ortoganale er deres prikprodukt lig 0. Derfor opstilles udtrykket (vektor a + t * vektor b) prikket med vektor b=0 Herfra gøres dette vektor a + ... -
mat b - lim sin x / x
ForumindlægFølgende opgave fatter jeg ikke hvordan jeg skal løse. Lim (sin x) / x for x -> 0 (på grafregneren finder jeg resultatet 1) => lim (sin x) / x = 1 dette resultat skal jeg så vha. omskrivninger bruge til at bestemme: a) lim x / (sin x) for x->0 b) lim (sin^2 x) / x for x -> 0... -
gør rede for hvad tallene a og b fortæller
Forumindlægjeg skal lave en aflevering og et spøgersmål lyder på :Gør rede for, hvad tallene 150 og 0,9779 fortæller om udvikling i mængden i af stof i blodet. og dette er hvad vi ved på forhånd : når en person indtager 150 mg af et bestemt antidepressivt stof, så er mængden af stof i blodet en funktion... -
Bestem en regneforskrift af formen f(x) = ax + b
ForumindlægMit spørgsmål lyder: Et andengradspolynomium f er bestemt ved f(x) = ax^2 + bx + c Det oplyses, at f har nulpunkterne – 2 og 4, samt at f(1)= 4,5. a) Bestem tallene a, b og c. - Jeg har søgt herinde på det, og jeg ved at der er mange debatter med det selv samme spørgsmål, men... -
Gode råd til tysk (B) mundtlig eksamen?
ForumindlægHej Er der nogen der har gode råd til mundtlig tysk eksamen på B-niveau? Hvis jeg trækker en tekst, hvad ville i så analysere? Hvad skal jeg komme ind på? Hvordan syntes i dispositionen skal se ud? Hvor lang tid skal de forskellige ting tage? Hvor lang tid skal referatet fx tage? Skal man kun ref... -
Mdt. eksamen i biologi B - struktur i fremlæggelsen (HASTER)
ForumindlægHej, Har netop i dag trukket spørgsmål mundtlig eksamen i biologi B. Da dette er en 24-timers eksamen sidder jeg derfor nu og forbereder fremlæggelsen. Jeg er dog i tvivl om, hvordan fremlæggelsen skal struktureres - jeg har fået oplyst to artikler, seks figurer samt et par tilhørende spørgsmål,... -
Notater/opgave besvarelser til fysik niveau b
ForumindlægHejJeg leder med lys og lygte efter nogle som har gået på AK på IOT el DTU som har haft fysik på b-niveau, og er indehaver af nogle rigtige gode notater til alle former for udregninger i fysik som er let overskuelige til eksamen.Der er også et orange hæfte med fysik opgaver som er ekamens relater... -
bestemme a,b,c konstanter i en funktion
ForumindlægHej, jeg har fået en opgave som jeg vedhæfter et billede af. Jeg skal bestemme a,b,c konstanter i en funktion, og har fået en graf, men jeg ved ikke hvordan man udregner det, og vil sætte meget pris på hvis en kunne forklare det trin for trin. Så er der også en opgave hvor jeg skal bruge intergra... -
Bestem højde h og bredde b af et vindue
ForumindlægHej alle, Jeg sidder lidt fast i den her, og føler at jeg efterhånden har prøvet lidt af det hele uden at finde frem til noget. Er der en venlig sjæl, som eventuel kan fortælle mig hvordan jeg skal regne denne ud? b) Bestem højde h og bredde b af et vindue. Forklar metoden. (Jeg skal bruge gra... -
Opgave i diskret matematik
ForumindlægHvordan løser man denne opgave, Z betegner de hele tal: Z/50, hvad er [103]*([257+[-40]) -
HÆLP til matematik aflevering..
Forumindlægder er vedhæftet en fil ... please hjælp mig kan bare ikke få noget af det til at passe :/ er så dårlig!! -
Jeg har Bio B skal jeg tage hele faggruppe?
ForumindlægHejsa! Hvis jeg har biologi B , hvad sker der så når jeg til næste år skal have den naturvidenskablig faggruppe? vil jeg så komme til at få den en ekstra gang på c niveau? Sådan en fagpakke, tages den normalt over et år? -
Matematik A, 6. december 2019
ForumindlægHej Alle, Jeg sidder lige pt med dette opgavesæt i matematik og tænkte på om ikke nogen eventuelt er i besidelse af rettearket til dette. Jeg vil nemlig gerne have bekræftet mine udregninger er korrekt Tak på forhånd -
terminsprøve matematik a 3.g
Forumindlægnogen 3.g'er der har været oppe i terminsprøven matematik a ?? - hvilket opgave sæt fik i ? -
Arabisk matematik -- Omer Khayyam
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal diskutér hvordan samfundet på Omar Khayyams tid havde brug for matematiken Håber i kan hjælpe -
SSO Ægyptisk matematik
ForumindlægHej. Er der ikke nogen er der ligger inde med en sso opgave om ægyptisk matematik, som har lyst til at ligge den ud. På forhånd tak -
Inspirations kilde til Ægyptisk matematik
ForumindlægSpørger lige igen, da jeg ikke kan finde mit gamle indlæg. Er der ikke nogen der ligger inde med en SSO om Ægyptisk matematik ?? mvh mig -
Abstract i babylonsk matematik
ForumindlægHej Er der nogen herinde der har skrevet om babylonsk matematik , og har en abstract jeg kan få inspiration af ?? Plzzzz skal aflevere den snart , så skal igang meget snart. -
Opgave i vejen til matematik AB1
Forumindlæger der nogen der sidder inde med "Vejen til matematik AB1" der kan fortælle mig hvad der står i opg 117,118,121 og 122?
