Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 14741 til 14760 af 48240
-
Hvordan kan man behandle emnet "Doping" i de forskellige fag?
ForumindlægHej Alle! Jeg er lige igang med at forberede mit oplæg til den mundtlige del af AT-eksamen. Det overordnede emne er, "Fremtiden - visioner og forudsigelser" og mit underemne hedder, "Doping i sportsverdenen". Jeg vil så høre om I har nogle idéer til, hvordan MIT underemne (Dop... -
SRP-emne
ForumindlægHej! Jeg skal snart til at skrive SRP. Jeg overvejer at skrive i kemi/matematik. Er der nogle, der kender nogle gode emner indenfor denne fagkombination? Tak på forhånd :) -
mat opgave
Forumindlægkan nogle hjælpe mig med denne opgave? I 2010 holdt landene Kina, Indien og Rusland møde om antallet af hvide tigre i naturen. Racen er truet, og landene besluttede, at bestanden skulle vokse til det dobbelte med udgangen af 2022. I 2010 var bestanden af vilde hvide tigre på 3200. a) Indfør pas... -
hjemmeside
ForumindlægEr der nogen der kender en fornem hjemmeside, hvor der bliver skrevet om fysik og kemi. Skal snart op til prøve. :s -
Må jeg tage GSK?
ForumindlægHej Jeg har idag afsluttet mit første år på HF i en klasse, men står lidt i et dilemma. Foruden min fulde HF er mine tilvalgte fag spansk 0-B samt matematik B. Som valgfrit fag det første halve år af 1. HF har jeg haft billedkunst, som jeg ikke fandt interessant. Jeg vil derfor ikke gå op ... -
Fysik, ioniseringsenergi
ForumindlægHej, jeg sidder og forbereder mig til eksamen på tirsdag. Jeg vil meget gerne vide hvordan man beregner ioniseringsenergien af et fx. hydrogenatom hvor energien i grundtilstanden er 13,6eV? -
Tre fag på A-niveau???
ForumindlægJeg går i 2. g og har matematik og kemi på A-niveau. Nu skal vi så snart vælge igen, og jeg har overvejet at vælge fysik på A-niveau. Nu kender jeg ingen der har tre fag på A-niveau, men jeg har hørt, at det skulle være meget hårdt. Er der nogen af jer der har erfaring med dette? -
Selvstudium stx
ForumindlægEr der nogle af jer der ved om man kan tage stx som selvstudie? Og i så fald hvor man kan tage det henne, da de steder jeg indtil videre har ringet til ikke tilbyder det. På forhånd tak :) -
Noter søges ...
ForumindlægJeg ska op til eksamen d. 16 i Fysik/kemi(folkeskolen)og har brug for noter til kernefysik/radioaktivitet hvis nogen har ?Det ville være en stor hjælp :) -
Hvordan er Bioteknologi?
ForumindlægHej. Jeg er nu næsten færdig med 9. Klasse, og har bestemt mig for at tage en STX. Jeg overvejer bioteknologi, fordi jeg synes lige netop denne del af biologien er utrolig spændende. Jeg har dog hørt talrige rygter om at bioteknologi skulle give lave karakterer på grund af det er et prøvefag, og... -
Supplering - hvordan?
ForumindlægHej :) Jeg er en pige på 18 år der pt går i 2.g. Efter gymnasiet skal jeg læse fysik+kemi op fra C til B niveau. Det skal gerne gøres i Odense Hvordan fungerer det? Hvad er det hurtigste det kan gøres på? :-) Og jeg kan evt. læse et af fagene i sommerferien efter 2.g.? Håber der er nogle d... -
Matematik eksmamen sprogligt B-niveau
ForumindlægHejSkal til mundtlig eksamen i Matematik, men er meget i tvivl om hvordan man skal lave en disposition til dette, og i det hele taget hvordan man forbereder sig til det?Er der nogen der kan hjælpe? -
Gravitation | Fysik formelsamling
KompendieGravitationskraften mellem to legmer med masserne og \(M\) i afstanden fra hinanden er givet ved: Potentiel energi i gravitationsfeltDen potentielle energi af to legmer med masserne og i afstanden fra hindenden er givet ved: Tabelværdi for gravitationskonstanten Kilde: NIST / CODATA 2010. -
Sukkerforbrug
ForumindlægHvad er danmarks sukker forbrug for 2010? -
Eksamensprojekt HF- hvilke fag og idé
ForumindlægJeg skal skrive eksamensprojekt (tværfagligt) på Hf og skal snart tilmelde mig. Det var meningen,at jeg skulle skrive det sidste år, men på grund af stress måtte jeg vente. Jeg interesserer mig ikke meget for historie og religion, som jeg ellers havde sidste år+ i år - så overvejer at skrive i b... -
Nede over min karakter
ForumindlægHej Alle. Har lige fået 02 i mundtlig dansk. Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal håndtere det. Jeg følte jeg gjorde det ganske udmærket, men min lærer slagtede mig foran censor. Ville lige hører om afganskarakteren her i eksamen af 9 klasse, har noget som helt med noget at gøre?? Jeg er komm... -
Valg af gymansium når man skal læse til kirurg
ForumindlægHej, Jeg vil gerne læse til kirurg og vil høre om der er nogle der har en idé til valg af gymnasium. Og hvilken linjen man skal vælge og hvilke fag (udover matmatik, fysik og kemi), man skal have. Skal man have 2 fremmed sprog? mvh Marcus -
Alkener og alkaners kemiske egenskaber.
ForumindlægHej, Studieportalen. Jeg sidder og er ved at forbederede mig til kemi-eksamen og skal under emnet "Alkener og alkaners strukturer og egenskaber" skrive en disposition, som jeg kan bruge til eksamen. Jeg har læst mig frem til, at alkaner er meget reaktionstræge, mens alkener er meget r... -
eksponentiel
ForumindlægJeg har et lille problem med min aflevering jeg kan simpelthen ikke finde ud af disse to opgaver. Figuren viser størrelsen af Danmarks udgifter til undervisning i 1986 og i 1998. figuren viser at i 1986 bruger med 43.8 mia og i 1998 bruger med 88.5 mia a) Bestem, hvor store Danmarks udgifter ... -
13-tallet
ForumindlægTusinde tak for hjælpen herinde de sidste par dage, jeg endte med at få 13 til eksamen i fysik/kemi, så det gik bare super, og fortjenesten lå særdeles også til denne hjemmeside, Mange tak for hjælpen :)
