Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 14881 til 14900 af 135324
-
Hjælp til metoder i AT
ForumindlægHej :) Jeg har i AT brugt den naturvidenskabelige metode i bioteknologi og metoden film-/TV-analyse i dansk til mit emne om PCB, men jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare hvordan metoderne virker godt sammen - eller hvad jeg i det hele taget skal sige om metoderne.... Jeg har k... -
Portfolie - Flytte hjemmefra
ForumindlægEr der nogle der har lavet en portfolie med emnet 39; flytte hjemmefra 39; ??? Som jeg kan bruge som inspiration :) -
tal baser
ForumindlægHvordan kan man tranformere tal fra ti-systemet til et andet vilkårligt system ? -
hjælp ril ligninger!!!
Forumindlægder er en ligning som jeg ikke lige kan finde ud af. 1) 2/x=4/9 når i skal forklare det, skal det være med BEREGNINGER. på forhånd tak. -
Fuld HF, hf-enkeltfag, eksamensbevis
ForumindlægHej Er der nogle har taget en fuld hf via enkeltfag? Jeg vil gerne se hvordan beviset ser ud, hvis nogle vil uploaded. Jeg tænker mere på hvor mange fag man skal have for at få en fuld HF gennem enkeltfag -
Oversættelse af et udtryk
ForumindlægHej, Hvordan vil man oversætte "unifying power" i det følgende: "Unifying Power of Methods" "This is another impressive demonstration of the unifying power of mathematics" Tak på forhånd. -
Absorptionskoefficienten
ForumindlægHej. Nogen der ved hvordan jeg kan beregne absorptionskoefficienten ud fra følgende formel: I = I0 * e-μ*x Hvis følgende formel ikke kan bruges, hvilken formel kan så bruges? Et andet spørgsmål er hvordan man beregner henfaldskonstanten vis henfaldsloven som lyder således: N(T)= N0 * ... -
Finde b i en lineær funktion
Forumindlægden lineære funktion f(x)=3x + b går igennem punktet P(1, -4) hvad et tallet b? er der nogen der kan hjælpe? -
Hjælp med algebraproblemer:
ForumindlægHej alle. Normalt har jeg det ikke så svært med matematik, men for nyligt har jeg haft det ret udfordrende med at forstå noget algebra. Min lærer har sagt alt muligt og forklarede kvadratsætninger, og jeg føler at jeg er nogenlunde godt med, men at jeg ikke helt kan anvende det. Jeg føler især a... -
hvilken fag/hvor mange og vilken sværhed.
Forumindlæghejsa jeg er 16 og tænker på at tage på gymnasiet efter sommer (istedet for 10 klasse også HF). jeg ved godt hvad jeg vil efter Gymnasiet. der vil jeg gerne på ITU. har så været inde og kigge på de forskellige krav osv. kan se at man skal have engelsk, og matematik på B niveau for at kunne komm... -
Spørgsmål vedr. økonomistudiet
ForumindlægHej, Jeg kunne godt tænke mig at få svar på nogle spørgsmål vedr. økonomistudiet. Jeg er i dag sygeplejerske men er begyndt at læse matematik med henblik på at søge ind på dette studie til februar. Kan nogen herinde svare mig på. 1. Hvilke emner inden for matematik bruges der mest kræfter på-jeg... -
HHX
ForumindlægJeg har bestemt mig for at tag HHX fordi jeg gerne arbejde indfor business og management. Mit gennemsnit i matematik er på 4. Jeg har tænkt på at tag matematik på B-niveau på HHX. Men ved ikke om det passer mig fint. Og hvilket studielinje passer til hvad jeg gerne vil arbejde indf... -
Hej .. A, b eller c-niveau`
ForumindlægHej allesammen .. jeg har studieretningen Matematik (A), Fysik (B), Kemi(C) .. Jeg er p.t kun igang med grundforløbet, jeg har hørt at grundforløbet forgår alt i C-Niveau .. Vil det sige at de matematik afleveringer og -opgaver vi laver, er altsammen c-niveau? .. - håber på nogle gode respons :))) -
SSO
ForumindlægVille lige høre jer hvad i fik i jeres sso39;er (dem der går på 3. år) og hvad i skrev i og om i er tilfredse..? er bare nysgerrig :) -
Betingelser for kontinuert funktion
Forumindlæghej derude jeg har denne opgave: Gør rede for de tre betingelser, der skal være opfyldte for at en funktion siges at være kontinuert i et givet punkt x0. Vis med selvvalgte eksempler – gerne grafik kombineret med en forklaring, hvad de tre betingelser betyder i relation til kontinuite... -
funktioner
ForumindlægEr der en der kan hjælpe? Opgaven lyder: To funktioner f og g er bestemt ved: f(x) = 1/4 x2 - x + 2 g(x) = 1/3 x + 3 Løs ligningen f(x) = g(x) Skitser graferne for f og g og løs uligheden f (x) mindre eller lig med g (x) -
Tegn funktionerne for f og g i samme koordinatsystem
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave, jeg fuldstændig har glemt hvordan man laver. Funktionerne f og g er givet ved forskrifterne: f(x)=-1/3x+3 og g(x)= 1/2x-1/2 Funktonerne skal tegnes ind i et koordinatsystem. Jeg har opgaven i papirsform. Af samme årsag skal det naturligvis tegnes ind i hånden... -
Oversættelse - Rettelse - HHX 2. år niveau
ForumindlægJeg har fået til opgave at oversætte et dansk brev til engelsk, og jeg ville sætte stor pris på, hvis en engelskekspert ville tage sig tid til at kigge min oversættelse igennem, og eventuelle komme med forslag til hvad, der skal ændres. Here we go: Danske version: "Tak for Deres brev af de... -
Opgave med richterskala
ForumindlægHej alle sammen, er igang med en matematik aflevering og har lidt svært med denne opgave: I mange år har man registreret det årlige antal jordskælv og deres styrke. Styrken måles på Richterskalaen og betegnes med M. Det har vist sig, at der gælder sammenhængen log (N) = 7,5 ? 0,9·M , h... -
Optaget på medicin :D
ForumindlægHej SP Jeg har været så heldig at blive optaget på medicinstudiet på KU, og derfor er jeg blevet endnu mere nysgerrig mht. det studiemæssige, som læsemængde, det sociale på studiet, overgangen fra gymnasiet, eksaminer (hvor ofte), mulighed for udlandsophold. Jeg håber, der er nogle erfarne med...
