Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 14961 til 14980 af 33566
-
HJÆLP :(
ForumindlægHej alle sammen jeg går i 9 klasse og jeg skal lave et sæt problem regning, men kan slet ikke finde ud af det lige nu. Den er fra 1992, maj-juni Den er sat op så ledes. opg 1: moderne femkamp-en olympisk idræt opg 2: Fægtning opg3: ridning opg 4: skydning opg 5 svømning opg 6 terrængløb opg 7 s... -
Exciteret tilstand og kernemasse
ForumindlægHej. Er der nogle, der kan hjælpe mig med en opgave 5 b fra studentereksamen maj-juni 2006 - fysik højniveau? Der står: Lige efter betahenfaldet er nogle af de dannede 12C-kerner i en exciteret tilstand, der ligger 1,22pJ over grundtilstanden. Begrund med udgangspunkt i kernemasserne, at en 12C... -
Vektorer i rummet og TI-89???
ForumindlægHej, jeg er igang med at løse eksamenssættet fra d.25 maj 2012, og er nået til spg. 13. Her skal jeg finde en normalvektor for at kunne bestemme en lignign for planen alfa. Jeg har fundet følgende vektor: (544,1836,-1312) problemet er at jeg ikke kan finde ud af at finde en fælles faktor for... -
Dansk poltik - produkt!
ForumindlægHej allesammen. Jeg har været så ''heldig'' at vi har trukket samfundsfag til mundtlig i år. Jeg har så trukket ''Dansk poltik'' som overemne, og jeg ved virkelig intet om det. Jeg skal så have et produkt til min fremlæggelse og det ved jeg ikke hvad skulle væ... -
hjælp?
Forumindlægudetemperaturens svingninger i løbet af et døgn i en solrig første halvdel af maj kan tilnærmelsesvis angives ved f(t)=11,0+4,9sin(pi/12(t-8)) hvor t er tiden målt i timer efter midnat f(t) er temperaturen målt i greder. 1) bestem den højeste og laveste temperatur samt de tidspunkter i døgnet, hv... -
Udregning
ForumindlægHej. Jeg har virklig brug for en hjælpene hånd lige nu. Jeg har en opgave fra en FSA mtematik maj 2012, som jeg har fundet svaret på, men jeg kan ikke finde ud af hvad udregningen er. Opgaven lyder sådan: Formel: Max puls = 208 - 0,7 * alder Til træning måler Simon sin puls til 194. Hvilken... -
Problemer med dobbelt-integral over en mængde
ForumindlægHello folks! Jeg har store vanskeligheder med følgende opgave: (H1, maj 2001, opgave 5) En mængde, A, er afgrænset ved: A={(x,y) e R^2| |x|+y <= pi, 0 <= y} Bestem SS cos(x+y) dxdy A Jeg er virkelig på herrens mark i denne opgave. Det er ikke så meget det at finde stamfunktioner, de... -
KemiA sæt "STX072-KEA"
ForumindlægHalløj folkens. Jeg søger efter en besvarelse af følgende opgaver: 1. Mangan i te 2. Phthalater - plastblødgørere 3. Citronsaft 4. Fremstilling af rent nikkel 5. Kønshormoner Den skulle gerne ligge i; Studentereksamen sættet fra Maj 2007. Hvis nogen sidder inde med den eller ved at den er deru... -
Nogen der ved noget om musik eksamen?
ForumindlægJeg skal op som selvstuderende til musik c eksamen på tirsdag den 29 maj. Jeg har forberedt 4 værker som jeg har analyseret ved at lytte til dem. Jeg har 80erne dansk pop og rock som hovedemne. Jeg vil høre om nogle ved noget om det ukendte materiale man trækker til eksamen? Hvad det kan være o... -
disposition
ForumindlægHej :-) Jeg har fået til opgave at skrive en disposition, men har fuldstændig glemt hvordan man gør. Jeg har prøvet at søge på nettet, men har ikke rigtig fundet mig noget hjælp der.' Så ville jeg prøve at spørge her. Jeg skal skal en disposition til, en repotage til en avis je... -
Nogen der går på EUC Syd?
ForumindlægHey studenter;) Er der nogen af jer der går på Teknisk Gymnasium EUC Syd, og i særdeleshed Sønderborg Tekniske Gymnasium? Skal nemlig starte på naturvidenskabelig linje efter ferie, 41 dage tilbage, og kunne godt tænke mig at vide lidt om hvordan miljøet på skolen er, og hvordan lærerne er. Har... -
Trigonometriske Funktioner
ForumindlægHej Jeg har problemer med opgave 2), hvor jeg skal finde, hvilken dag solen er højest op over horisonten. Hvordan gør jeg det? Jeg har fået opgave 1) til hhv. 12,89° ved d. 12. februar og 13,43° ved d. 18. maj (Dette har jeg gjort ved at definere funktionen og solve x osv.) Jeg har v... -
Partialtryk i kemi?
ForumindlægHey. Jeg sidder her med Eksamensoplægget fra Maj 2002 og har lidt problemer med en opgave. Man får at vide at der bliver pumpet ren CH3OH(g) ind i en tom beholder ved 250*C, efter det er kommet ind i beholderen er trykket for CH3OH(g) 2 bar. og ved 250*C har Kp værdien 14,4. spørgsmålet nu er... -
Bestem areal
ForumindlægHej, Jeg er i gang med opgave 3 fra eksamenssættet fra maj 2009 (link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Htx/090529_opgave_matA_htx.ashx Jeg har problemer med at løse opgave b) hvor jeg skal bestemme et areal på baggrund af to figurer, som kan ses i overstående... -
Jura - Køberet
ForumindlægHej Jeg har en opgave, hvor B har meddelt A, at han skal have varen primo maj, men de er samtidig enige om, at varen skal afskibes senest d. 15. april for at nå det. Foreligger der forsinkelse, hvis der i et cf-køb sker levering d. 15. april (fordi varen kommer ind over skibssiden), men at vare... -
Hjælp til en kronikanalyse!
ForumindlægHej, er der en herinde fra der kan hjælpe mig i dag om aftenen med at rette min dansk aflevering. Det er netop den sidste aflevering inden vi får 3. års standpunktskarakter til maj, og da jeg snakkede med min dansklærer er det den der afgør min standpunkt. (enten 4 eller 7) Det sætter jeg stor ... -
SIDSTE SKOLEDAG!! HJÆLP!!
ForumindlægHey SP Denne tråd handler ikke om hjælp til det faglige i skolen, men derimod det sociale.. jeg håber i kan hjælpe.. Jeg går i 9. Klasse og har sidste skoledag i slutningen af maj måned. Min årgang har været dårlig til at planlægge og finde idéer. Vi skal udover karamelkastning spille fodbold med... -
Ubekendte vektorer??
ForumindlægHej Sidder med en vektoropgave fra en gammel eksamensopgave maj 1995. Kan henvise til opgaven her, http://img57830.pictiger.com/images/13725057/ Har selvfølgelig løst den opgave a, ved at bruge prikproduktet og vinklen mellem vektorer. Opgave b, har jeg flot udtrykt c=2a+b. Er det ikke korre... -
Passiv - oversættelse
ForumindlægHej. Ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig med at oversætte nogle sætninger der har med passiv at gøre. Sådan lyder spørgsmålet: Oversæt følgende sætninger i passiv til fransk Brug flere forskellige passiv-konstruktioner, hvis det er muligt. 1. Anne-Marie bliver ofte inviteret ... -
Til alle der vil kende FSA stilemner 2009
ForumindlægHej alle Jeg har set en del spørge efter stilemnerne fra maj 2009. Jeg havde terminsprøve i dag, og der fik vi stilemnet fra år 2009. De var således: 1: skriv en novelle med foablens morale( meget lettere end det lyder, man skal bare se opgaveformuleringen) 2: k 3: skriv en artikel om en oversvøm...
