Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 15041 til 15060 af 33566
-
Massetilvæksten for henfald af 131-I til 131-Xe
ForumindlægJeg sidder lige nu med en opgave, hvor jeg skal beregne massetilvæksten for ovenstående henfald. Jeg ved, at 131I har massen 130,906124609 u og 131Xe har massen 130,905082362 u. Jeg kan ikke undgå at bemærke, at hvis man søger på besvarelser for dette eksamenssæt (19. maj 2017), vil man se, at de... -
Drivhusgasser
Forumindlæg1:Jorden modtager og afgiver energi i form af forskellige typer af stråling. Noter ned hvilken form for der stråler ind på jorden, og hvilken form der stråler ud fra jorden ? 2: Nævn de vigtigste drivhusgasser og fortæl hvodan de medvirker til at holde på solens varme, i forklaring skal begreber... -
Finde ud af hvor stort beløb de kan låne for hvis...
ForumindlægHej jeg sidder her med fs10 - maj 2012 Jeg har et kæmpe problem med opgave 3.5. Jeg kan på ingen måde finde en formel eller noget andet, og jeg forstår ikke hvordan man kan regne den ud. Jeg har prøvet mange forskellige muligheder og har nu siddet med den i 2 timer, så derfor beder jeg om hjælp ... -
Useriøs i folkeskolen
ForumindlægJeg står nu her som 20-årig uden uddannelse. Jeg har til daglig et, uafaglært ekstremt kedeligt monotont arbejde. Dette har fået mig til at fortryde min mildest talt skandaløse arbejdsindsats i folkeskolen, og jeg vil derfor gerne i gang igen. Min umiddelbare idè var at starte på HF, men jeg tvi... -
Kan det virkelig passe den her er til 00?
ForumindlægHej. Jeg har i dag fået min skriftlig karakter og blev ret overrasket over at få 00 til skriftlig eksamen B i matematik! Jeg plejer ellers at få 7 og 10 til afleveringer og fik 7 til terminsprøven og 7 standpunkts karakter! Jeg har vedhæftet min matb eksamens opgave. Vil en venlig sjæl ki... -
SSO-karakter
Forumindlægmåske er der ikke mange der er interesseret i at vide hvordan de danske gymnasieelever har klaret sig til sso´en men jeg er. Derfor kunne jeg godt tænke mig hvad I 3.g´er skrev om, har fået og om det var det I forventede.Jeg skrev selv i matematik og fik 10, jeg overvurderede måske mig selv og tr... -
FÆRDIGHEDSREGNING - TERMINSPRØVE
ForumindlægJeg har snart terminsprøve, og jeg er meget nevøs over jeg ikke vil klare det så godt da jeg ikke er så god til matematik .. derfor vil jeg blive meget glad hvis der var nogen der kunne hjælpe mig med at fortælle nogle vigtige ting jeg burde vide om matematikken. f.eks formler og sådan. tak på ... -
Hvad s¨kal jeg vælge? Fysik B eller Kemi A?
ForumindlægJeg er i tvivl mht. valgfag. Godt nok skal vi først bestemme os om et stykke tid, men...\n\nMin studieretning hedder Biologi A, Matematik B og Kemi B.\n\nSå har jeg tænkt mig at opgradere:\nMat B --> Mat A\n\nOg så er jeg i tvivl. Hvad skal jeg vælge mellem:\nFys C --> Fys B\neller\nKemi B ... -
En funktion f er bestemt ved..
ForumindlægHej derude! ?Jeg sidder fast i en matematik opgave som jeg ikke ved hvorda jeg skal komme igang med! Jeg håber at der er en der kan hjælpe, med den vedhæftede opgave! Tak på forhånd :) -
Ubestemhedsrealtionerne
ForumindlægOi. Er der nogen der kender noget god littertaur omkring kvantemekanik (mere specifik Heisenbergs ubestemthedsrelationer (dette være sig bøger såvel som websider). Bruger det til projekt. Leja -
Rettelse af oversættelse og evt. erstatning af ord
ForumindlægBenjamin ist Halbseitenlähmung. Er besucht das Internat, weil er nicht gut zu Mathematik ist. Das ist seiner vierte Schule wechseln. Benjamin muss der Klasse wiederholen, weil er schlechte Noten in Mathematik hat. Seiner Eltern wollen dass er besser wird. Benjamin erzählt die Klasse, dass er n... -
Er denne her opgave rigtig? Please :S
ForumindlægFunktionen f er givet bed f(x) = 4x. En eller flere af følgende funktioner har grafer, der fremkommer som spejlbilleder i y-aksen af f’s graf. Hvilke(n)? g1(x) = (2-2)x = 0,25 * g2(x) = 4-x = 0,25 * g3(x) = (1/4)-x = 4 g4(x) = (1/4)x = 0,25 * g5(x) = (1/2)2x = 0,25 * g6(x) = 2-2x = 0,25 * *... -
Lidt godt til reolen?
ForumindlægHej med jer, Jeg søger lidt flere bøger som jeg kan læse dels som led i undervisningen (fysik A og kommende fysik-studernede) og for min egen fornøjelses skyld. Jeg har selv: Ortbit bøgerne, Spektrum bøgerne, Vejen til fysik bøgerne samt university physics af Young and Freedman. Jeg søger speciel... -
terminskprøve 8.klasse
ForumindlægHej jeg skal til terminskprøve d. 4/1-12.....og jeg er vildt navøs vil i hjælpe mig med hvordan man skal øve sig... i må meget gerne komme med nogle links vis det skulle være,,, håber i kan hjælpe (: kh Laura9696 -
Skriftlig eksamen
ForumindlægHej alle...Tænkte på om der er nogen der ved, om der er et eller andet sted man kan se tidligere opgavesæt til skriftlig eksamen? I 1.g ?Hilano -
Differentialregning - regneregler
ForumindlægHej :) Hvordan differenteres ligningen f(x)=ek(x^2)+1? Hvilke regneregler bruger man? -
SRP - gode emner?
Forumindlæghey derude, er der nogle af jer der har nogle gode emner/ ideer til hvad jeg kan skrive om i min kommende SRP? Jeg går på en naturvidenskabeligretning med mat A, fys B og kem B. Hvilke kombinationer af mine fag kan jeg lave? - Jeg havde i tankerne at arbejde med tvillingeparadoksen eller eins... -
?????????????
ForumindlægHvad er funktionsbegreber ? -
Psykologi
ForumindlægHejsa! Hvorfor opretter i ikke faget: psykologi? -
Spg
ForumindlægHey.. er der nogen der kan forklare hvad en fremskrivningsfaktoren er og? hvilken betydning den har?
