Søgning på: tysk disposition berlin. Resultater: 15101 til 15120 af 18958
-
Karakterer
ForumindlægHej Hvad er det helt nøjagtigt man får karakterer i i 8. klasse på sit karakterblad? Jeg ved der er fire forskellige i dansk, men jeg ved ikke præcist hvad det egentlig er for fire. Og hvad med de andre fag? Vh Bookeater - går i 8. klasse -
Adjektivernes bøjning
ForumindlægHåber nogle kan hjælpe med, at rette en aflevering omhandlende adjektivernes bøjning. Dette der er skrevet med rød og grøn farve er dette, hvad jeg har tilføret. Alt hvad man skal gøre står i vedhæftede fil. Tak på forhånd! -
Syntaktisk analyse
ForumindlægHej. Jeg skal lave en syntaktisk analyse af en sætning, men har svært ved det. Nogen der kan hjælpe? Dette er sætningen: Without sustained immigration, economic growth will be notably slower. -
"Alle" - 3. person ental eller flertal?
ForumindlægHej! Jeg ved godt, at spørgsmålet måske virker åndsvagt, men min tysklærer nævnte at "familie" er 3.person ental, selvom der er flere medlemmer, så jeg spekulerede på, om det også gælder "alle." F.eks. skal det være: Alle lächelte (3. person ental) eller: Alle lächelten (3. ... -
Livet under besættelsen
ForumindlægHej derude Jeg har brug for noget hjælp til en opgave i historie der skal afleveres imorgen så det kunne være dejligt hvis i gad at hjælpe mig igang :) Opgaven går følgende ud på: Nu skal du ud fra oplysningerne i bogen forestille dig, hvordan det var at leve under besættelsen i Danmark. Du ska... -
Korrekt oversættelse af sætning
ForumindlægHej Jeg skal oversætte følgende sætning til engelsk: Pludselig høres Mikes fløjt fra haven. Jeg er meget i tvivl om hvordan 'høres' skal oversættes. Hvad hedder formen som ordet optræder i egentlig? Mit eget bedste bud på resten af sætningen er: Suddenly Mike's whistle i... -
Hvilke gymnasier tilbyder Arabisk?
ForumindlægJeg leder efter gymnasier (STX) som underviser i Arabisk på B og A niveau. Helst som studieretningsfag, men ellers som valgfag. Har fundet to steder som udbyder det som fag til HF, men vil helst tage en STX. -
Rigtigt oversat?
ForumindlægSe den vedhæftede fil. :-) -
Engelsk b-niveau??
ForumindlægHalløj :) Jeg skal her efter juleferien til at starte på engelsk b-niveau (HF). Nogen der ved sådan nogenlunde, hvad man “starter” med? Er det sådan, at vi lige fra dag et skal læse og analysere, eller fokuseres der på noget bestemt grammatik etc ? På forhånd tak -
Kilder til historieeksamen
ForumindlægHej! Vi skal snart op i historieeksamen og trak 'murens fald 1989'. Til det har vi valgt at gå i dybden med Churchills jerntæppe og om man kan perspektivere det til i dag i forbindelse med Ruslands invasion af Ukraine. Vi har vores fire kilder på plads: Churchills tale, Zelenskyjs tale ... -
Spørgsmål vi ikke har haft om til Engelsk SKR eksamen???
ForumindlægHej! Har lige haft en skriftlig eksamen i Engelsk på B niveau idag, dog til et af grammatik spørgsmålene fik vi et spørgsmål omkring "modalverber" (på engelsk i hvert fald). Nu ved jeg selvfølgelig godt hvad det er efter at søge på det EFTER eksamenen, men det vidste jeg ikke til eksam... -
Hjælp til at lave sætningsanalyse (3 sætninger)
ForumindlægJeg har kæmpet med at analysere disse sætninger, men jeg har ikke fundet frem til en løsning Er der nogen, der kan hjælpe med at analysere dem? 1. Max er forelsket i en kvinde. De taler om en tekst, fordi de begge elsker bøger. 2. Paul og Lise venter på bussen, og Lise skriver moderen en bes... -
Olie produktion - Fællesfagligfokusområde
ForumindlægVi er en gruppe i 9.klasse som vil sætte pris på lidt hjælp til vores fremlæggelse om olie produktion, det er under overemnet 'Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget'. Vi har fokus på Syntetisk olie som erstatning. Vi har undersøgt kulkæder, olies sammensætning i sig selv... -
Analyse af en sang
ForumindlægHejjj jeg skal analyserer en sang som hedder Cassandra Steen - Stadt ft. Adel Tawil. Problemet er at jeg ikke forstår hvad det handler om og hvad buskabet er. tak på forhånd:) -
Formal vs informal language?
ForumindlægHej Jeg er usikker på, hvad præcist karakterisere formelt og uformelt sprog. Jeg vil gætte på ,at det mest formelle sprog, ville være fx når man læser op fra fx en fagbog i skolen, og det mest uformelle ville være det man bruger når man taler sammen med venner eller familie eller bare chit-cha... -
Læremiddelanalyse
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at analysere et lærebogsmateriale. Det handler om 3 sider - men med meget korte tekster niveauet er til en 5-6 klasse. Jeg skal finde ord som kan give tosprogede elever udfordringer i at forstå konteksten. Jeg har markeret førfaglige ord, fagord, metaforer og normalis... -
Relative pronominer
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med at rette de relative pronominer, hvis jeg har lavet fejl i dem 1.Sengen, hun lå i, var ny Das Bett, in dem sie lag, war neues 2. De talte om det hus, som pigen har boet i Sie sprachen um das Haus, in dem das Mädchen Leben 3. Han var det eneste menneske, so... -
Kan nogeb hjælpe mig med dette grammatik?
ForumindlægKan nogen måske hjælpe med grammatisk at gennemlæse dette? Die Reklamen porträtierten auch die Deutschen als Gentlemen, die Smokinghemden und vornehme Kleider trugen. Dies beschreibt Alfred Andersch in seinem Artikel: “Skandal der deutschen Reklame”. Es ist auch deutlich in Ralf Urb... -
Er der nogle som har fået 03 eller 5??
ForumindlægNu er der så mange herinde som scorer høje karakterer, hvilket jo er dejligt og flot.. men er der nogle som fx har fået 03 eller 5 til en eksamen? og hvilken indflydelse har det på jer?? -
Ekstemporaltekster daniel:)
ForumindlægHej DanielRuhmann...Ved ikke om du måske har haft lidt tid på at se på nogle ekstemporaltekster til b-niveau???:)
