Søgning på: fysik projekt. Resultater: 15181 til 15200 af 20688
-
Hvordan det er at gå i gymnasiet
ForumindlægJeg skal starte i 1.g efter sommerferien på Espergærde Gymnasium og HF. For at være lidt forberedt kunne jeg godt tænke mig at høre hvor mange timer I bruger på lektier om dagen, hvor mange afleveringer I har om ugen samt om I synes det er hårdt at gå i gymnasiet. -
Optaget eller ej - 2008
ForumindlægHej Alle Så er det i morgen vi får svar :D Men vil høre om man allerede kan se adgangskvotienterne i dag kl24.oo. Hvis ja, på hvilke hjemmesider www.kot.dk eller ug.dk eller de enkelte udd. ins.? -
Eksponentielt
ForumindlægHej plz hjælp mig med den her opgave Af en artikel om computere fremgår det, at antallet af transistorer pr. Chip i perioden fra 1970 til 1996 med tilnærmelse er vokset eksponentielt med tiden. Det oplyses, at der i 1971 var 400 transistorer pr. Chip, og at der i 1992 var 4 millioner transi... -
Taylorpolynomiet for relativistisk energi
Forumindlæg2. ordens Taylorpolynomiet for relativistisk energi (E(v)=mc^2/sqrt(1-v^2/c^2)) for v omkring 0 er givet ved T2_E = mc^2 + ½mv^2 Hvis jeg sammenligner det med newtonsk formel E_kin = ½mv^2 ser jeg at der er en forskel på mc^2. Hvis det er ved v =0, så giver T2_E = mc^2 E_kin = ... -
ikke mere
ForumindlægHej, Jeg er en pige, der er træt af livet, skolen, karakter og alt. Jeg vil ikke begå selvmord, men jeg vil gøre et eller andet, så jeg kan få kræft eller sådan noget. Jeg har opgivet alt og jeg kan ikke klare det mere - livet er bare uretfærdigt. Jeg ved godt, det lyder latterligt, men jeg kan ... -
Kosmisk baggrundsstråling
ForumindlægHej. Jeg kunne godt vide lidt om Kosmisk baggrundsstråling .. Jeg har søgt her, men jeg kunne ikke finde noget om det .. Det jeg kunne tænke mig at vide er, hvad Kosmisk baggrundsstråling er .. & bare nogle fakta .. Ved ikke om nogen af jer der har beskæftiget sig med emnet .. Men håber d... -
SRP- dumper jeg?
ForumindlægHej, jeg går og er lidt urolig for tiden.. Inden juleferien afleverede jeg min SRP og jeg synes at selve opgaven er ret god. Men nu kommer der et lille problem. - For det første har jeg glemt at skrive sidetal *facepalm*. - For det andet mangler jeg en halv litteraturliste (jeg fik et rimeligt v... -
Modsat acceleration
ForumindlægHej, Er der nogen der kan forklarer mig udtrykket "modsat acceleration" ift. en tennis serv/bolds banekurve gennem luften? Som jeg forstår det så betyder acceleration: hastighedsændring over tid. Modsatrettet acceleration må så være det samme som negativ acceleration...?.. Så en... -
Besvarer man problemstillingerne?
ForumindlægSkal man til dne mdt. eksamen besvare sine problemstillinger fra synopsen selvom de i synopsen er besvarede? -
Bøger om differentialligninger
ForumindlægHej, For efterhånden længe siden har jeg haft om differentialligninger i gymnasiet, men desværre gjorde min lærer aldrig rigtig noget ud af det, så jeg føler aldrig jeg lærte det ordenligt. Jeg har senere haft en lille smule på uni i kurset MatItro, men nu står jeg i dag og vil rigtig gerne læse ... -
Fiktiv kræft
ForumindlægKan nogen forklare enkelt hvad en fiktiv kræft er? Jeg kigget på nettet om det, og er helt blank af at læse det. Jeg har altså et spørgsmål af min gruppe, jeg skal igang med at forklare hvorfor der er en fiktiv kræft i et inertialsystem. Vi skulle lave nogle forsøg (koriolis kræfter); i en dre... -
Raketter og impulsbevarelse
ForumindlægHej, er der nogen som kan forklare mig, hvordan impulsbevarelse hænger sammen med en rakets fremdrift? -
Differentialligning i punkt
ForumindlægHey allesammen ;D Jeg til prøve imorgen i differentialligninger, men jeg har bar' et lille problem: Det er at jeg har svært ved at regne den fuldstændige løsning til en dfferentialligning, hvis graf går gennem et punkt P. Nogen der kan hjælpe?? altså der hvor det går galt er når jeg skal u... -
Grundstoffer og kemiske forbindelser
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med, hvad forskellen er på at blande to grundstoffer og en kemisk forbindelse bestående af de to grundstoffer? Betyder det bare, at i den kemiske forbindelse mellem to grundstoffer sker der en kemisk reaktion og det gør der nødvendigvis ikke, hvis man bare blander ... -
Let fysikspørgsmål! Varmekapacitet
ForumindlægHvad er forskellen på at sige (ift varmekapacitet) Bly : 23 kJ/kg og keramik: 11,9 kJ/K -
Mat A vægtning?
ForumindlægJeg var KUN op i skrft. mat A for ikke så længe siden og nu bilder en ven mig ind at den karakter jeg får til eskamen tæller 2? Jeg har jo ikke været op i både mdt og skrft. så tæller den ikke kun 1? -
Lektiehjælper
ForumindlægHej En af mine venners søster er ved at supplere fysikB og spørger om jeg kan hjælpe hende (havde fysikA i gymnasiet, som jeg afsluttede for to år siden). Jeg er lidt i tvivl om hvor meget jeg skal tage i løn for det. Hvad er den normale timeløn for en lektiehjælper? Og hvad gør man hvis eleven... -
Den sdiste opgave i afleveringen!
ForumindlægEn foton har bølgelængden 424 nm. Den rammer en elektron, der er bundet til et atom med en energi på 1.43eV. Hvad er den maksimale hastighed, som elektronen kan få efters ammenstødet med fotonen? Dertil kan jeg oplyse at: Jeg får energien til 2.93 eV er det så bare 2,93-1,43= 1,5 Ekin = h&middo... -
Inertial system
ForumindlægDav, jeg har et problem med et spørgsmål, og jeg ved ikke hvordan jeg skal formulere det. "Newtons 2. lov gælder kun i et såkaldt inertial system. Giv en forklaring på, om du i følgende situationer vil befinde dig i et inertial system." a) i et tog på den transsibiriske jernbane b) i en... -
kvotienter 2010 + ansøgertal
ForumindlægGider I lige sætte årets kvotienter og ansøgertal ind her på portalen. Kvotienterne må vi jo vente med til en 30. Her er tal fra DTU : ialt 3422 søger ind heraf 1402 på 1 prioritet. Det er tale om en stigning på 476 samlet og 59 på 1. prioritet Jeg kan ikke lige se hvad det gir procentmæssigt- no...
