Søgning på: historie noter hf. Resultater: 15201 til 15220 af 33009
-
vedrørerende Matematik c Skriftlige Eksamen.
ForumindlægHej Folkens, jeg havde lige et spørgsmål vedrørerende Matematik c Skriftlige Eksamen. Er det typisk, de gamle eksamens opgaver man løser til matematik eksamen. Altså er det opgaver fra sidste år man få til eksamen. Matematik c skriftlig 2015 maj, eller der bliver lavet nogen nye opgaver til eksma... -
Hvad træk I i folkeskolen ?
ForumindlægHej ., Ja overskriften siger det hele ., Hvad træk I i eksamen i Folkeskolen da i skulle op i mundtlig dansk ? -
Skriftlig matematik C - eksamen 2012
ForumindlægHej derude, til jer som også har været oppe i matematik c, i juni. Jeg ville høre om hvordan jeres er gået? Har i evt. resultater, så man kan sammenligne, kan slet ikke vente til at få besked om karakter :) Vh. Laine -
Spørgsmål vedr. karaktere
ForumindlægHej alle Jeg afsluttede mat b i år og mine karaktere var således Mundtlig årskarakter: 10 Skriftlig årskarakter: 10 Skriftlig eksamen: 7 Tæller min skriftlige årskarakter så med, når jeg skal regne mit gennemsnit ud, eller er det kun den mundtlige årskarakter og den skriftlige eksame... -
Haster!!
ForumindlægHej.. Nu har jeg ledt alle vegner og jeg kan simpelthen ikke finde en sætning og bevis om "en parabeltangents skæring med parablens symmetriakse".. Hjælp hjælp jeg skal virkelig bruge det snarest!! (Matematik eksamen..) På forhånd tak.. -
Dumpet skriftlig og mundligt matematik :/
ForumindlægHej.. Jeg er lige dumpet i skriftlig matematikl og fik 02 i mundtlig matematik så jeg har dumpet faget matematik :/ rigtig trist, da jeg står og skal bruge det til min videregående uddannelse.. Nogle som ved hvad jeg kan gøre?? Kan man tage matematik om eller hvordan? HJÆLP.. -
TOEFL - repeatable?
ForumindlægHvis man lavede rod i den, i en TOELF (Test of English as a Foreign Language) er den så gentagelig, hvis man gennemgår kurser? Skal ta' den test, når jeg går ud af gymnasiet. -
HJÆLP til opgave! plz
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder og prøver at finde ud af hvordan jeg laver den her opgave. men jeg kan ikke finde ud af den: Grundtilstanden er -5,39 eV Der kan ske overgange mellem S- og P-niveauer, men ikke mellem to S-niveauer S: -5,39 eV & -2,01 eV P: -3,54 eV & -1,55 eV D: -1,5 eV Beregn... -
nogen der vil rette engelsk, speciel grammatik
ForumindlægThis paper explores gang crime in Denmark and outlines the current problems of gang crime in Denmark, such as hashish market is the current problem of the various gangs. However, the paper also explains what causes juvenile crime, often done in groups, such has been involved various theories abou... -
Apartheid
ForumindlægHej allesammen, jeg har et problem, jeg ikke forstår: hvad er Apartheid? Ville I ikke nok fortælle mig hvad det er, for jeg skal skrive et essay om det, så på forhånd tak :) -
Undersøgelse om linjen skærer cirklen
ForumindlægEn cirkel har centrum (-2.1) og radius 5, og en linje l er bestemt ved ligningen 2x + y -6 = 0 Undersøg om linjen l skærer cirklen. Jeg ved at hvis afstanden mellem de to punkter er over radius, så skærer de ikke hinanden. Men hvis jeg skal bruge et punkt fra linjen som skal indsættes... -
Hvor højt skal en gennemsnit være (diætist)
ForumindlægHej Her i næste måned bliver jeg 2.g'er. Jeg har pånuværende tidspunkt et meget lavt gennemsnit, hvilket er 5. Jeg overvejer, at efter gymnasiet vil jeg gerne læse om ernæring og sundhed på uni. Jeg ønsker, at blive diætist. Men jeg ved ikke om snittet skal være højt for at komme ind. Er d... -
Hvad fylder jeres SRP?
ForumindlægSå har jeg printet min SRP ud, så den er klar til aflevering. Men det fylder ret meget. Blev nødt til at købe mere papir, da min printer løb tør! Hvad fylder jeres SRP rent sidetalsmæssigt? Min fylder nemlig 37 sider (!!!) alt inklusiv, men det er altså 48500 tegn (jeg ved det, 500 tegn for me... -
Kig tak (:
ForumindlægHejsa! Jeg har et spørgsmål.. Kan man godt blive noget med IT (IT Ingeniør eller IT programmør) hvis man tager HHX? Ved godt HTX vil være det bedste. Men hvis nu man hellere vil tage HHX? Håber nogle kan hjælpe? (: -
Vælge B første år?
ForumindlægHej ;) Jeg skal starte i gymnasiet efter sommer, og har valgt en linie, hvor første år samfundsfag så ligger på C. Så ville jeg bare vide, og efter det halve års grundforløb, om man så med det samme kan hæve Samf.C til Samf.B ? Tusind tak på forhånd. Håber i forstod mit spørgsmål:) -
Aber
ForumindlægJdeg skal skrive nedenstående lille leksikonartikel fra Gyldendals leksikon ’Fakta’ om til et lille oplæg om aber. Jeg skal forestille, at du skal holde oplægget for en tredje klasse. Er der en der kan give mig et skub? For de jeg skal tage hensyn til, at de har andre forudsætninger, og det er ... -
Studere på universitet i udlandet? Hvordan, hvorledes, hvorfor?
ForumindlægHeysa studerende! Når jeg er teknisk student om små 2 år, så har jeg naturligvis tænkt mig at læse videre. Regner med at skulle studere noget naturvidenskab og ende ud som forsker, navnligt i fysik (atomfysik og lignende) eller matematik, men har ikke lagt mig helt fast endnu. I den forbindelse... -
Facit til Mat B eksamen, december 2012???
ForumindlægKan jeg finde den på nettet et eller andet sted? -
En kugle og en plan..
ForumindlægHej allesammen, Endnu en opgave, som jeg sidder med, og som også driller mig er: En kugle K og en plan P er bestemt ved: K: x^2-6x+y^2+4y+z^2-10z+22=0 P: x+2y-2z=5 Undersøg om P er tangentplan til K? Hvordan skal jeg gøre dette? Nogle, som kan hjælpe mig? Måske give mig nogle hint:) -
Genitiv
ForumindlægNogen der vil tjekke om det er rigtigt oversat - fokus på genitiv. Brug af enten ´s eller of-genitiv. Dansk: 1. Lærerens spørgsmål 2. Julens glæder (joy) 3. Kattens øje 4. Fire flasker øl 5. Fem ugers forsinkelse 6. Mændenes forbavelse 7. Solens varme 8. Otte kasser frugt 9. Damernes tasker 10....
