Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 15241 til 15260 af 23877
-
Dokumentaren "Er du mors lille dreng"
ForumindlægHej Folkens Jeg ville bare lige høre om der var nogen, der ville give mig nogle psykologiske begreber til den danske dokumentar "er du mors lille dreng"? Det kunne være rigtig fedt at få lidt inspiration til det.. :) -
videnskab 100 % rigtigt
Forumindlæger det videnskaben beviser 100 % rigtigt eller hvad -
AT - Naturgeografi og samfundsfag?
ForumindlægHej :) Nogle der kan få kombineret naturgeografi (på B-niveau) og samfundsfag (på a-niveau) i et godt emne til AT? Med hensyn til metoder, så er det noget kvantitativ metode som kan bruges, men spørgsmålet er bare hvilket teknologisk gennembrud der er sket i naturen som kan kombineres til samfund... -
Tænker i over livet?
ForumindlægSad lige og undrede mig :-) Er jeg den eneste der konstant tænker på livet, mine drømme, sorgen, går tur om natten når himlen er klar og opservere stjernerne, går tur ved vandet, skriver digte, essays om livet osv. Er der ingen der er sådan? -
DYRBERG/KERNs typeopgave 2
ForumindlægHey er der nogen som har lavet denne opgave som evt stadig har den til at ligge? -
HJÆLP.....
ForumindlægHej SP :) Jeg står og skal fremlægge om stoffet Kinin.. Men har virkelig brug for hjælp! er meget i tvivl om hvordan jeg skal læse denne reaktion (vedhæftet fil) stoffet hedder kinin og har reaktionen C20H24N2O2 har regnet mig frem til en molarmasse på 324g/mol Er der andet jeg kan ... -
H.C. Andersen - Skyggen - HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive en litterær artikel, hvor jeg skal ligge meget vægt på det med genrebestemmelse. Jeg ved godt, at det er et eventyr, men hvilket slags eventyr er jeg i tvivl om. Så håbede noge kunne hjælpe mig på vej? Tak på forhånd (: -
Rend mig i traditionerne, modtager
ForumindlægHej, er der nogen herinde der ved hvem David Dechel, hovedpersonen i romanen Rend mig i traditionerne, skriver til? Hele romanen er jo stillet op som en form for dagbog eller fortælling til en der tiltales som enten Dem eller Hr. Men hvem er det? -
Opbygning af AT synopsis (2g)
ForumindlægJeg sidder og skal skrive en synopsis, men jeg er i tvivl om opbygningen. Er der nogen der kan skrive punkt for punkt hvordan en god opbygning ville se ud? Her mener jeg de små overskrifter som problemformulering, konklusion, anvendte metoder, osv. -
Første Verdenskrig
ForumindlægHvordan startede 1. verdenskrig og hvem vandt krigen i sidste ende? -
Dansk skriftlig fsa 2008
ForumindlægNogle der har været op i Dansk skriftlig fsa 2008? (9. Klasse) -
Blodsukker øvelse
ForumindlægHej Alle Jeg har i biotek lavet et forsøg, hvor vi skulle møde fastende op, og derefter indtage forskellige former for kulhydrater men alle af 50g. Jeg står med en rapport, hvor jeg har fået følgende spørgsmål, som jeg har svært ved at besvare: Hvorfor skal alle forsøgspersoner indtage 50 g k... -
Metoder, HASTER
ForumindlægHej.. Jeg skal snart til mundtlig eksamen i AT og da dette er et metodefag, ved jeg, at lærerne går meget op i metoder, men hvilke metoder bruger man egentlig i psykologi?? Min opgave omhandler apartheid. Jeg har i opgavebesvarelsen belyst hvilke primære psykologiske aspekter der optræder i boge... -
Kender I denne salme?
ForumindlægAf Grundtvig: "Jyllands Priis" eller som den også bliver kaldt "Det er et land så kosteligt" Er der nogen der kan fortælle mig hvad der sker i denne salme, jeg har lidt svært ved at se det :) -
Statistik
ForumindlægJeg har et problem vedr. en opgave i statistik/dataanalyse: Spørgsmålet lyder således: c) Ved boligskift flytter nogle familier i dyrere boliger og andre i billigere boliger. Det afhænger bl.a. af livssituationen. Undersøg om boligkøbere, som sælger en ejerbolig i forbindelse med køb af ny boli... -
HJÆLP kilder
ForumindlægHej guys! Jeg har problemer med at finde nogle kilder, som befolkningen og myndighederne har skrevet i 1853 i københavn (evt. breve og dagbøger) under koleraepidemien. Nogle der kan hjælpe med at finde nogle kilder (anbefalde nogle)? -
Begrænsninger
ForumindlægHvilke begrænsninger er der i: Induktion? Deduktion? - hvorfor vælge den ene måde frem for den anden? Kan evlolutionsteorien ikke siges at være induktiv-deduktiv metode? Håber i er hurtigt:) -
God problemformulering
ForumindlægHej derude.. Ville høre om nogen kan hjælpe med en god problemformulering til telefonen? Det er i forbindelse med AT-10 jeg søger en. tak på forhånd -
Sro om raketter.
ForumindlægHej alle. Sidder her og knokler med en sro til i morgen .. og jeg er nået til perspektiveringen.. mit emne er kraft og hastighed omkring raketter og heksehyl .. Jeg har i perspektiveringen fået til opgave at finde ud af: hvilke andre kræfter er relevante? Hvad afhænger de af? Og jeg skal dere... -
Projektopgave om integration (HJÆÆLP)
ForumindlægJeg har om integration som projekt opgave er helt lost i min problemformulering,hvordan kan jeg gøre det bedre så der mere bid i?? Emne: Integrationen i Danmark / Integration og indvandrerne Problemformulering: Hvorfor er det vigtigt at integrere sig? Indhold: Indledning Problem...
