Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 15261 til 15280 af 95433
-
Må man anvende citater i engelsk eksamen?
ForumindlægJeg skal op i engelsk og har emnet “Michael Jackson”. Må man godt nævne citater fra hans sange fx “Billie Jean is not my lover”? Vær sød kun at svar, hvis du ved det. Tak på forhånd! -
Ordvalg og grammatik
ForumindlægAt sætte en udvikling i gang --> To get started a development?? Hun udviklede sig ikke normalt som de andre børn--> She did not develope herself normally as the other children?? -
y^'+g(x)·y=h(x)
ForumindlægJeg skal føre et bevis for følgende differentialligning: y'+g(x)*y=h(x) Kender I nogle gode og korte videoer som fører beviset eller har i nogle noter til bevist? help me out -
Fysisk Kemi: partikel i box, phi-netværk for hexatrien
ForumindlægHej derude. Jeg står med en opgave, som jeg er kørt lidt død i. For hexatrien: H2C = CH - CH = CH - CH = CH2 hvor jeg skal lade som om, at en elektron i phi-netværket for molekylet kan betragtes som en partikel i en boks. Ud fra bindingslængderne mellem C-C og C=C kan jeg beregne længden af denne... -
lidt erfaringer om fravær
ForumindlægHvis fravær er spredt ud over en længere perioder, er der mere grund til at frygte for advarsler, end hvis fraværet er samlet i hele "blokke".. ved sådanne situationer kan der argumenteres for at man har været syg, hvilket man jo har lov til at være... Dog, hvis fraværet er spredt, vil ... -
Opvarmning af vand/jern/sprit.
ForumindlægHey alle. Sidder lige med nogle fysik opgaver, som jeg ikke kan løse. Opgaven lyder: Hvor meget energi kræves der for at opvarme 1, 125Kg vand fra 12 grader C til 100grader C? Det samme spørgsmål stilles om jern og sprit. Tror det har noget at gøre med densitet, delta og masse/volumen, men hvor... -
Får man start bonus hvis man er under enkelt fag HF?
ForumindlægJeg har følgende fag: Dansk A: Engelsk B: Matematik B: Kemi B: Fysik B: KS: Samfundsfag C: Religion C: Historie B: SSO: Kan jeg godt få start bonus hvis jeg nu afslutter min enkektfag HF? -
Antal eksamener på HTX
ForumindlægHej alle sammen Jeg spekulerede på hvor mange fag jeg kan komme op i, samt om jeg skal op i et bestemt antal af A-, B- eller C-fag? Jeg har følgende fag: A-Fag Dansk Matematik Fysik Engelsk Teknikfag B-fag Kemi Idehistorie Teknologi C-fag Biologi Samfundsfag Kom/IT Programmering -
Hjæælp - Oversættelse-rettelse
ForumindlægHeej.. er der ikke nogen der vil være sød og rette min stil :D så snart som muligt, skal nemlig afleveres imorgen :S. På forhånd taak ... Denne historie er faktisk en dagbog, som en ung pige har skrevet. hun bor alene sammen med sine forældre - moren eer gymnasielærer, faren arbejder på kont... -
Afstand..
ForumindlægGrundet sygdom er jeg ret forvirret om min lektie til imorgen i fysik, eftersom det er noget, der ikke er i vores nuværende bog. Derfor kunne jeg godt tænke mig en forklaring og hjælp til at løse disse to opgaver? -
koncentration
Forumindlægkoncentration på 0,80M c. beregn den aktuelle koncentration af eddikesyre (CH3COOH) i husholdningseddiken. er det sådan man gør c=n*v -
andengradspolynomier
Forumindlægjeg har ligningen y=2x^2-8x+c den går i gennem punktet (1,-2) hvordan bestemmer jeg c? -
parabler mat B
ForumindlægTegn forskellige parabler, hvor a og b holdes konstant og c variere og forklar, hvilken indvirkning ændringer i c-værdien har for parablerne. hjææææælp :-/ -
Religionsanalyse Tips?
ForumindlægHej alle, jeg skal snart til eksamen i Religion C, hvor jeg skal analysere en eller to tekster, som jeg trækker. Jeg følger pt. denne model ift. analysen: https://imgur.com/a/aBxX7FR Dette er et eksempel på en tekst jeg kan trække: https://imgur.com/a/JHyxb53 Er det bare mig, eller er det ikke... -
hvordan tegner man en dskriminant
ForumindlægHej Er deer nogle der kan hjælpe med disse to opgaver, for har ikke helt styr på hvordan man tegner en garf uden nogle variabler andet end formlen for diskriminanten? -
Zeppeliner
ForumindlægHejsa, jeg er i tvivl omkring hvordan jeg skal løse de her 3 opgaver: tusind tak på forhånd! -
Triple på dansk?
ForumindlægJeg læser lidt om sandsynlighedsregning, og ønsker at skrive en kort note på dansk. I Wikipedia, fandt jeg A probability space is a triple (Ω, F, P) consisting .... Oversættes til: Et sandsynlighedsfelt er en tredobbelt (Ω, F, P), der indeholder .... Hvis der står, at F is a sigma ... -
Menuet?!
ForumindlægHej.. Håber at går godt godt med alles eksaminer!! Jeg håber der er nogen der gide at hjælpe mig lidt med en menuet.. Jeg skall op i morgen, og derfor har jeg sidder og læst det sidste.. Men pludselig gik det op for mig at jeg egentlig ikke rigtig ved noget om en menuet.. Det jeg kan tyde ud a... -
HJÆLP
ForumindlægHej, jeg skal efter sommerferien på andet år på HF. Jeg havde tidligere på året valgt at hæve biologi fra C niveau til B niveau, så jeg kommer til at fortsætte med faget i 2.g (HF). Lidt senere på året gik det op for mig, at jeg overhovedet ikke interesserede mig for faget, og har fortrudt mit ... -
Beregn værdien af ...
ForumindlægGodaften Jeg står med denne opgave hvis og . Bestem da værdien af brøkken Jeg har forsøgt lidt af hvert, men jeg kan ikke se nogen snedig løsning.
