Søgning på: historie noter hf. Resultater: 15261 til 15280 af 33009
-
En uddnnelse uden gymnasium?
ForumindlægHej jeg undrer mig om man kan uddanne sig som socialrådgiver uden gymnasium? Hvis man bør gå til gymnasium, er der nogle andre uddanelser som ikke kræver gym? Det skal være helst en uddannelse uden matematik, fy/kemi, biologi og geografi. -
Kandidat på CBS?
ForumindlægHej. Nu skal jeg til at søge ind på en bachelor på CBS, men jeg har hørt, at bacheloren på CBS egentlig er ret ligegyldigt, og at det mere er kandidatgraden samt de individuelle træk (netværk, erhvervserfaring, karaktersnit) som tæller. Det sidste giver jo sig selv, men når det kommer til kandi... -
5 a-fag
Forumindlæghejsa. Hvis man har 5 A-fag kan man vist gange med 1,03 (korrekt?) men hvem skal gøre det? er det jeg/skolen/den videregående uddannelse som gør det? bare så jeg kan meddele dem på kontoret , hvis det er dem der skal gøre det. -
Stx matematik b (de foreløbige eksammensæt fra den 18. maj og 24. maj)
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til eksamen i matematik b i morgen og ville i den anledning høre, om nogle venlige sjæle ville sende deres eksamensopgaver til mig, således at jeg og andre kunne få gavn af det i forbindelse med vores eksamensforberedelser. På forhånd rigtig mange tak. -
Opgave 7 - Aflæsning af f(x) og f'(x) vha. graf
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har lavet opgave 7 i en aflevering, men er meget i tvivl om de forklaringer, jeg giver, er korrekte og giver mening? Er egentlig også i tvivl om, om de resultater, jeg har fundet frem til, er korrekte? Er der én, der vil kigge på det? :) Jeg har vedhæftet opgaven og min b... -
annuitetsopsparing
ForumindlægHej :) Jeg står og skal til eksamen i næste uge, og har fået et spørgsmål der lyder således: Om 5 år ønskes et beløb på 10.000 Kr. at være til rådighed på en bankkonto, der forrentes med 6% p.a. Angiv en løsning, hvor der laves en annuitetsopsparing Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan d... -
Fri adgang for kvalificerede ansøgere?
ForumindlægFri adgang for kvalificerede ansøgere på Aalborg uni. Er det en garanti? Min 2. prioritet er sociologi på AAU, der er frit optag, og da jeg opfylder kravene, er jeg så ikke sikret en plads der, hvis jeg ikke kommer ind på min 1. prioritet? Gælder dette også kvote 2? Min veninde har søgt socialråd... -
Binomialfordeling
ForumindlægHej, Jeg sidder med den vedhæftede opgave i matematik A. Jeg har løst a og b, men jeg kan ikke rigtigt komme videre med c´eren. Den er med hjælpemidler, og jeg er ude i at kigge i formelsamlingen under binomialfordelingen. Men jeg er kørt fast. Er der nogen som kan hjælpe mig? - På forhånd tak! -
Uddannelse uden gymnasie
ForumindlægHej :) Jeg går i 10.kl, og overvejer ikke gymnasie pga. afleveringer osv. Så mit store spørgsmål er, hvilke uddannelser kræver ikke gymnasial uddannelse? -
Bedøm karakter?
ForumindlægHej SP! :-) Nogen flinke mennesker der kan bedømme en nogenlunde karakter ud fra denne besvarelse? Kunne være fedt!! Eksamenssættet fra 6 dec 2013. Jeg ved delprøven udenhjælper midler tæller med selvfølgelig, der jeg sikker på 4 rigtige ud af de 6. -
Psykologi i gymnasium?
ForumindlægHej allesammen. Jeg går i 9. klasse og skal til at vælge studieretning i gymnasium. Jeg overvejer mellem en naturvidenskabelig- og en samfundsvidenskablig studieretning hvor psykologi er med. Men hvad laver man i psykologi? På forhånd tak. :) -
Er da nogen da kan hjælp mig . please hjælp
ForumindlægBeskriv Hells Angels som gruppe. Inddrag følgende begreber i din beskrivelse: primær/sekundær, formel/uformel, reference/medlemsgruppe eller egen/fremmedgruppe Hvilke slags normer findes der i sådan en gruppe (skrevne/uskrevne)? I hvor høj grad kræves der konformitet? Hvilke sanktioner hører vi... -
Fysiologi
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave som ikke er så let at forstå: Spørgsmål: Redegør med udgangspunkt i Starlings ligning (Starlings-Landis ligningen) for de fysiologiske mekanismer, som ligger til grund for hyperventilation som behandling. svar: Behandlingen sigter mod reduktion af de kapillære h... -
Gymnasiet.
ForumindlægHejsa Jeg er lige startet på gymnasiet (STX) her i år, og jeg er mega nervøs for at dumpe eksamerne i grundforløb. Nogle gode tips? Hvad sker der hvis jeg dumper alle 3 eksamer? AP, latin og NV. Tak på forhånd:)) -
Fra et spil kort udtrækkes tilfældigt 3 kort. Find sandsynligheden for, at alle 3 kort er spar. (Se eksempel 6).
ForumindlægFra et spil kort udtrækkes tilfældigt 3 kort. Find sandsynligheden for, at alle 3 kort er spar. (Se eksempel 6). meget gerne med tekst -
Kan High School overføres til gymnasium
ForumindlægHej! Sagen er den, at mine forældre er ved at overveje at flytte til USA. Jeg er kun 16, og jeg skal derfor begynde på STX i 1.g efter sommerferien. Jeg ville høre om jeg i stedet for det, kan tage junior og senior år af high school, og derefter flytte tilbage til Danmark og tage 3.g på STX. Det... -
Tage 2.g om?
ForumindlægHej Jeg går på 2g (STX) og har desværre ikke fået en god karakter (fik 00) fra min sidste eksamen, som trækker mit snit vildt meget ned. Lige nu ligger mit gennemsnit på 3,6, og der er stadig to eksamener som jeg skal op i. Jeg undrer mig så over, om jeg kan tage 2g om, hvis jeg går op til de t... -
Karaktervægtning
ForumindlægHej. Hvis man afslutter et fag på C-niveau, så vægter det 1, ikke? Vil det så sige, at hvis man har været til eksamen i det fag, at årskarakter tæller for 0,5 og eksamenskarakteren tæller for 0,5? -
Jeg vil gerne melde mig syg til sygeeksamen - kan det lade sig gøre?
ForumindlægHej jeg går på Københavns universitet hvor jeg læser medicin. Jeg skal til sygeeksamen her på tirdag. Altså om 2 dage. Jeg har ikke mulighed for at møde op da jeg er blevet syg. Så mit spørgsmål er om man kan melde sig syg til sygeeksamen på? Tak på forhånd! -
Dispensation for kandidatreglen
ForumindlægKære alle Jeg har længe ønsket at tage en anden uddannelse (fx jordemoder eller medicin), men jeg har allerede en kandidat -derfor falder jeg for kandidatreglen! Jeg har mange gange overvejet at droppe fra den uddannelse, som jeg færdiggjorte (cand polit), men da jeg i forvejen havde en afbrudt...
