Matematik
Opgave 7 - Aflæsning af f(x) og f'(x) vha. graf
Hej Studieportalen
Jeg har lavet opgave 7 i en aflevering, men er meget i tvivl om de forklaringer, jeg giver, er korrekte og giver mening? Er egentlig også i tvivl om, om de resultater, jeg har fundet frem til, er korrekte? Er der én, der vil kigge på det? :)
Jeg har vedhæftet opgaven og min besvarelse som billede.
På forhånd tak!
Svar #2
07. november 2020 af Audioholic
Det er godt at høre! Tak.
- Det er et relativt nyt emne for mig; differentialregning, f'(x) og tangentlinjer osv. så er stadig ikke helt sikker i det. Samtidig bliver det ikke bedre af, at man er noget mere sprogligt anlagt.
Svar #3
07. november 2020 af ringstedLC

b) og c) er korrekte.
a) f(x) = 0 er skæring(er) med x-aksen.
Svar #5
07. november 2020 af ringstedLC
#4: Ja.
Det er et relativt nyt emne for mig; differentialregning, f'(x) og tangentlinjer osv. så er stadig ikke helt sikker i det. Samtidig bliver det ikke bedre af, at man er noget mere sprogligt anlagt.
Din profil siger 3. G, så dette (og B niveau) undrer mig, da diff.-regning er 2. G's pensum.
Svar #6
07. november 2020 af Audioholic
Jeg blev STX-student tilbage i 2018, men dumpede desværre matematik tilbage i 2017. Nu har jeg så, 2 år efter, fundet ud af at matematik B åbner rigtigt mange døre, når det kommer til uddannelse, så derfor går jeg nu på HF-enkeltfag og tager Mat B om.
Skriv et svar til: Opgave 7 - Aflæsning af f(x) og f'(x) vha. graf
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.