Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 15261 til 15280 af 27496
  • Lektiehjælp i København

    Forumindlæg
    Hej Hvor kan man henvende sig, hvis man gerne vil have betalt lektiehjælp I København? Er der et centralt sted?
  • bølgelængde

    Forumindlæg
    hvordan forklare jeg hvad bølgelænge er til min søn i 7 klasse?
  • organisk og uorganisk

    Forumindlæg
    Hvad er uorganiske forbindelser og organiske stofklasser? :)
  • Molekyle eller kemisk forbindelse?

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg har et hurtigt spørgsmål om, hvorvidt molekyler og kemiske forbindelser er det samme. Er der nogen forskel på dem? Tak på forhånd
  • EKSAMENSSP. LIGEVÆGT

    Forumindlæg
    hvordan kan man med kendskab til den kemiske ligevægt optimere udbyttet i en kemisk proces?
  • Ingeniør

    Forumindlæg
    Hej online people :) Jeg har gået og tænkt på det ret længe nu, nemlig hvad jeg gerne vil være/eller kan blive, når jeg bliver ældre :) Jeg er kommet frem til ingeniøruddannelsen :) Ved godt, der er flere slags, men ikke maskineingeniør, software osv. Men civilingeniør, eller noget der udvikler p...
  • Stofomsætning i havet

    Forumindlæg
    Hej Jeg prøver at forstå en figur i min bog. Men der er desværre ikke rigtigt forklarende tekst til den. Jeg forstår ikke helt hvad der sker i den øverste cirkel. Altså primærproduktion --> biomasse --> nedbrydning --> næringssalte. Håber i kan hjælpe mig :-)
  • Hjælp og forklare ;)

    Forumindlæg
    Plz Kan i ikke forklare hvad de her emner betyder? Jeg skal bruge til fysik report ;) Her kommer emnerne: Sendimentering: Dekantering: Centrifugering: Filtrering: Inddampning: plzz forklar
  • udbytteprocent

    Forumindlæg
    Hej (: Er lidt i tvivl ang. udbytteprocenter. Hvis man fx. har en praktisk udbytteprocent på 70 %, er det så dårligt? Og hvad er det helt præcist en praktisk udbytte procent, fortæller os noget om??
  • Hvor meget vokser neglene om måneden,og hvor meget smider affald smider en dansker ud om året.

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan give et ca svar. Tak på forhånd.
  • Elektronvandring

    Forumindlæg
    Hej Jeg er igang med at skrive en fysik rapport. Det er gået godt indtil videre, men nu er jeg støt på et lille problem: Elektronvandring... Jeg kan simpelhen ikke huske, hvad det er. Nogle der kan forklare det, meget gerne på et folkeskole niveau, tak :)
  • Hvordan kan jeg få lov at bruge \textsc{} i overskrifter?

    Forumindlæg
    Som det ses i mit minimale eksempel nedenfor, kan jeg ikke få lov til at skrive dele af min overskrift med kapitalære bogstaver. Det kan godt lykkes, hvis jeg dropper lmodern pakken, men det er jeg ikke ligefrem interesseret i, da det hele kommer til at se ud af h. til. Nogen der kan hjælpe? \...
  • fældningsreaktion

    Forumindlæg
    En der kan forklare mig hvordan man gør ? med opgave 1 og 2 ? jeg er med på hvordan man ganger og dividere ang den pyramide, men hvordan sættes det op og hvordan gør man ? Fil vedhæftet
  • Hvorfor opløser upolært upolært?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal forklare hvordan pentan opløser fedt, sker der en reaktion eller bliver stofferne tiltrukket af hinanden?
  • Fermentering ethanol

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal forklare følgende: Forklar hvordan man kan beregne sig frem til det teoretiske udbytte af ethanol ved en fermentering. Er der en som vil forklare mig hvordan dette gøres eller eventuelt kender nogle steder man kan læse sig frem til det?
  • STX eller HTX?

    Forumindlæg
    Kære Studieportalen. Jeg er en gut på 16 år. Jeg henvender mig i håb om svar på overstående dillema. Jeg står i situationen hvor jeg indebærer en overbevisning om valget angående studieretning, i mit tilfælde science. Mit nok så hyppigt stillet spørgsmål lyder på hvilken slags gymnasium ville vær...
  • oxidationsmiddel

    Forumindlæg
    Hvad er oxidationsmiddel?
  • ethanol

    Forumindlæg
    Indeholder ren ethanol altid kun 96% ethanol, også er resten vand? Men så er det vel heller ikke "ren" ethanol?
  • Vigtige organiske reaktioner

    Forumindlæg
    Hej Skal gøre rede for de vigtigste organsike reaktioner. Har selv fundet frem til følgende: Substitutionsreaktion Additionsreaktion Eliminationreaktion Kondensationsreaktion (ikke nødvendigvis organiske) Redoxreaktion Nogle,der har nogle vigtige pointer om nogle af reaktionerne, eller h...
  • Hvilket fag skal jeg vælge?

    Forumindlæg
    Jeg vil læse jura, men mangler et adgangsgivende fag, som skal være et af følgende: Historie B, idehistorie B, samfundsfag B eller samtidshistorie B. I HF havde jeg faget KS (religion, historie og samfundsfag alle på niveau C) som jeg fik 12 i. Er det noget der giver en fordel, måske merit?...