Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 15321 til 15340 af 65693
-
Matematik A - Ligning
ForumindlægHalløjsa :) Jeg mangler lidt hjælp til en forholdsvis simpel opgave, men jeg kan simpelthen ikke huske hvordan man gør, da det er ved at være et stykke tid siden, jeg sidst har haft matematik :) Opgaven lyder: En funktion f er bestemt ved f(x)=1+2sin(x) Løs ligningen f(x)=2, for ... -
analyse af anvendelsen af matematik
Forumindlægjeg sidder lige for øjeblikket i en meget mørk periode af mit liv, nemlig SRP-tiden. jeg har valgt emnet matematik i renæssancen, og har indtil videre haft rimelig godt styr på det indtil jeg faldt over problemstilling #2 som lyder som følgende: dernæst en analyse af anvendelsen af matematiske o... -
Matematik aflevering spørgsmål
ForumindlægHej! Jeg har et spørgsmål til min matematik aflevering. Antallet af landbrug i danmark kan for perioden 1983-2000 med god tilnærmelse beskrives ved modellen y=-2600x+98680 y= antal af landbrug X= antal år efter 1983 Hvad fortæller tallene -2600 og 98680 om antallet af landbrug i Danmark? V... -
Forberedelse til eksamen i familie og arveret
ForumindlægHej alle Ska op til eksamen i fam. og arveret og er derfor i gang med at læse i begge bøger tilhørende faget, men kommer dog i tvivl om det nu er den rigtige måde at gøre det på?? Føler bare at jeg ikke rigtig får noget ud af at læse i bøgerne, da man let falder fra fordi der er så meget.. Ku vær... -
24 timers eksamen
ForumindlægTja er sgu ikek for glad for 24 timers eksamen og ikke mindst fordi halvdelen kommer til at foregå på tysk, men nok om det... Hvad vægter lærer og censor? Jeg taler ihvretfald flydende tysk og har, uden at lyde for selvglad, et større ordforråd end min lærer, men ordforrådet og det faktum at man ... -
Bio eksamen.. Hvordan foregår det?
ForumindlægJeg skal til biologi eksamen og jeg frygter det, da jeg aldrig har prøvet det før ... altså heller ik årsprøver.. så jeg har ikke en fornemmelse af hvordan det kommer til at forløbe andet end det min lærer sagde med at man trækker et spgl.har DU nogle gode råd til mig?Er det spgl man trækker gene... -
over halvdelen dumper til eksamen
Forumindlægi min studieretning i universitet er over halvdelen dumpet til GMT eksamen. en del med -3 og en del med 00. derudover er en del bestået med 02. og så er der også nogle har fået højere karakterer. sidste år i samme fag dumpede over 70 % af eleverne. kan det skyldes lærerens måde at unde... -
Kulstofkredsløbet, hjælp please har eksamen snart :/
ForumindlægHej alle sammen, Det er sådan, at jeg snart skal op i NV til eksamen. Jeg har nogenlunde styr på det, men mangler stadig en dybdegående forklaring af kulstofkredsløbet. Det er dog vigtigt, at det er lige præcis dette billede det bliver forklaret udfra, og det ville være en kæmpe hjælp, hvis der ... -
Eksamen misforståelse ?? hjææælp
ForumindlægHej jeg har vidst glemt eller misforstået noget til dansk eksamen. De første 10 min er en præsentation af ens tekst og de næste 10 min er en samtale mellem elev censor og lærer. Derefter går der 5 min på bedømmelsen og karaktergivning. Præsentationen er det så at fortælle hvorfor man har valgt... -
Kemi eksamen...hvad gør jeg ?
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal til kemi eksamen i næste måned og det ligger sådan at min kemilærer og jeg ikke rigtig kan sammen og jeg ikke får noget ud af undervisningen fordi han har sine yndlingselever og han synes åbenbart ikke at jeg er klog nok til at få 12. Da jeg gik i folkeskolen fik jeg ri... -
Regler i skriftlig eksamen
ForumindlægHej med jer, håber I kan hjælpe mig. I opgaveformuleringerne til den spanske stil står der som regel, at man skal skrive mellem 100-150 ord eller sådan noget. Jeg plejer altid at skrive mere, siden jeg kan spansk og ikke føler, at jeg kan uddybe mig nok på så få ord. Min lærer har altid givet mig... -
HJÆLP! AT-eksamen på mandag.
ForumindlægHej alle :) Jeg skal til AT eksamen på mandag. Emnet er katastrofer og jeg har valgt HIV/AIDS i Sydafrika i dansk og biologi. Jeg sidder og er ved at udforme mit talepapir, men kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan jeg lige skal uddybe mine problemstillinger. Jeg uploader min synopse, h... -
Emneforslag SRP - Matematik + Fysik
ForumindlægHer kan du finde emneforslag til studieretningsprojekter i Matematik-Fysik. Du kan du også selv kan bidrage med forslag (Emne, problemstillinger, evt. litteratur). -
Ideer til emner? (matematik + historie/dansk)
ForumindlægHej alle. Så er det min tur til også snart at skulle vælge fag + emne. Jeg har valgt at skrive i Matematik A, og enten Dansk A eller Historie A. Nogle der har gode/dårlige erfaringer med fagkombinationerne eller med emner herunder? -
Skriftlig biologi eksamen
ForumindlægHey. nogle der har kommentarer til opgavesættet i skriftlig bio?? hvilke opgaver valgte i?? -
Hjælp til hurtig matematik-opgave søges
ForumindlægHej, Jeg er gået død ved en matematik-opgave. 1. Find den rette linies ligning - punkterne er (1,2) og (3,4) 2.Hvad er hældningskoefficienten for linien? Jeg har selv fundet hældningen via y1/y2 og x1/x2. A (hældningen) er altså 1. Men hvordan kommer jeg videre og finder den rette linies ligning?... -
Har jeg bestået Mat A?
ForumindlægHvis jeg nu som afsluttende karakter har fået 7 skrftlig og 4 mdt, har jeg så bestået matematik A STX, hvis jeg får 00 til den skriftlige eksamen? Og kan jeg da komme ind på medicin? Eller skal eksamen også være bestået førend man kan komme ind på medicin? -
En lille matematik gåde
ForumindlægHar i forbindelse med en matematik aflevering fået stillet denne ekstra opgave: E+N = 1; T+O = 2; T+R+E = 3; F+I+R+E = 4; F+E+M = 5; S+E+K+S = 6; S+Y+V = 7; T+O+T+E = 8; N+I = 9; T+I=? Jeg skal altså finde ud af T+I giver. Umiddelbart ville det logiske svar jo være 10 men hvordan kommer jeg... -
Mundtlig eksamen c-niveau
ForumindlægHej Jeg har kigget i gamle indlæg, omkring relevant information vedr. bio c niveau eksamen, men fandt ikke rigtig noget.. Bio eksamen: 20 min forb. 20 min eksamen. -også ved jeg ikke mere.. V har virkelig haft en dårlig lærer, og har næsten ikke fået noget brugbar undervisning. Jeg aner hvilk... -
Engelsk eksamens eksempel
ForumindlægHey Jeg har af min lærer fået stillet dette eksempel på hvordan noget af den skriftlige eksamen kunne se ud for engelsk B: Ret fejlen i sætningen, og forklar på dansk dine rettelser. (Det er gramatiske fejl, og ikke stave/slåfejl) Jeg har så 2 sætninger der driller. 1) "Have you heard anythi...
