Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 15361 til 15380 af 95433
-
Rettelse af stil
ForumindlægHej. håber der er nogen der gider se min stil igennem for fejl. Do you fear death? If you had to could you face death? The themes in this story are death and fear. Are you scared of death, because it is one, of few things, you cannot control by yourself? But our main character does it in this s... -
Lektiehjælp tilbydes i Mat/Fys/Kemi
ForumindlægHej mit navn er Mads og jeg er uddannet Cand. Scient i Matematik med sidefag i Kemi og Fysik. Jeg tilbyder lektiehjælp i Matematik C/B/A,Fysik B/A og Kemi C/B til Universitetsstuderende og Gymnasieelever, og jeg bor i Aalborg. Jeg er flere års erfaring som Gymnasie-lærer i ovenstående fag. ... -
Eng.oversættelse - fejlretning
ForumindlægHej alle.Jeg har skrevet en oversættelse af nedenstående danske tekst:For fem hundrede år siden vidste man ikke ret meget om sundhed og hygiejne. I de tætbefolkede byer kunne man se rotter og fluer, der mæskede sig i alt det snavs og møg, som gaderne var fyldt med. Folk drak vand fra floder, der ... -
Spørgsmål om salt
ForumindlægHej. Spørgsmålene handler om salts opløselighed, hvor man skal undersøge, hvor mange gram salt man kan opløse i 100 ml vand - det har fundet jeg ud af. De to første spørgsmål er dem, der hører allermest til selve emnet, hvor det tredje spørgsmål hører mere til salt i havbunden - den er også p... -
Formel til at beregne energi der kræves ved opvarmning
ForumindlægHej :-) Jeg er i gang med en fysik opgave, og jeg faldt så over en opgave, hvor jeg skulle finde svar på, hvor meget energi det krævede at opvarme 2,0 kg sprit 20 grader. Derefter skal jeg også beregne det for 2,0 L spri 20 grader, og til sidst 2,0 m^3 sprit 20 grader. Jeg kan simpelthen ikke hu... -
Opg 5.056 funktioner, ekstremumssteder
ForumindlægHej derude! Jeg har brug for lidt hjælp til denne opgave fra Eksamensopgaver i matematik b-niveau. Det er opg. 5.056.Der er først en illustration af for de to følgende funktioner, håber det er muligt at forestille den sig ud fra informationerne.Figuren viser i intervallet [0;pi] graferne for funk... -
Eksamenshjælp
ForumindlægNogen der har en plan over hvordan man kommer rundt om alle de faglige mål i Religion C på stx?? Efter den opgivne tekst skal man jo snakke alt muligt andet. Så hvis nogen har nogle gode råd til udarbejdelse af en sådan plan(altså så man kan komme rundt om alle de faglige mål) er de meget velkomn... -
aflevering imorgen :s
Forumindlæghej nogen der kan hjælpe mig med at løse disse opgaver , det skal afleveres imorgen. (haster) Løs følgende uligheder: a) 9x2 + 9x - 4 ≤ 0 b) -3x2 - 6x + 4 > 0 c) 8 + 2x2 <10x d) 4x + 6x(x+2) < 14x2 - 10(x-3) -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHej igen, Et lille spørgsmål til et emne - jeg er ved at læse op til eksamen i fysik B-niveau. Jeg er ved at skrive disposition til emnet mekanik og skal forklare om kræfter, sammensatte kræfter. Nogen som har et forslag til hvad jeg kan fortælle om på B-niveau? Jeg havde tæ... -
HF skriftlig engelsk
ForumindlægHej. Jeg ville høre, om der er nogle HF'er, som har været oppe i skriftlig engelsk og i så fald, hvad omhandlede emnerne?På forhånd -
afkøling af vand
ForumindlægHjælp! Jeg sidder og skal skrive en journal om afkøling af vand. Jeg kan se ud fra mine data, at temperaturen aftager hurtigt i starten, men efter tiden går det langsommere og langsommere. men hvorfor gøre den det? -
E,Z-isomeri
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl om E,Z-isomeri. Kan der godt være tale om E,Z-isomeri, når man har en dobbeltbinding mellem to carbonatomer, hvor der på det ene carbonatom sidder to hydrogenatomer, og hvor der på det andet carbonatom sidder ét hydrogenatom og noget andet? For så er der jo både ta... -
Billedkunst, Dramatik eller Musik
ForumindlægHej Jeg står mellem valget Billedkunst, dramatik eller musik i studieretningsvalg. Nu kommer måske et dumt spørgsmål, men såfremt hvilke af disse fag er det nemmest få gode karakter. Jeg ønsker at læse videre på medicinstudiet, hvilket kræver høj gennemsnit, og jeg ønsker ikke at ødelægge min... -
Vektor
ForumindlægHar prøvet i flere dage at lave den her og skal aflevere om 2 timer kan nogle sende facitet sidder i en dårlig situation, jeg kommer højst sandynlig ikke til at lave afleveringer i op til 2 uger da jeg har haft nærkontakt med en der har corona, og lige nu har jeg alle symptomer, og jeg må ikk... -
Keplers love
ForumindlægEr der nogen, der har en idé til, hvordan jeg kan redegøre for keplers 1. og 3. lov med udgangspunkt i newtons love? Synes det er lidt svært.. vh -
Måling af stålpladers tykkelse
ForumindlægHej er der nogle der har lyst til at hjælpe mig med denne opgave??På stålvalseværket i Frederiksværket kontrolleres de fremstillede stålpladers tykkelse ved hjålp af stråling fra en radioaktiv kilde. Man bruger en Cs-137 kilde med aktiviteten 37,0 GBq. Halveringstiden for Cs-137 er 30,2 år.a) Hvo... -
Højtryk og Lavtryk
ForumindlægHej. Er der nogle der ved, hvad Højtryk og Lavtryk er? Håber i ville svarer. ;) -
Haster - Jet motor
ForumindlægHej, jeg har fået en opgave omkring Jet motor som jeg skal besvare, og jeg kan ikke helt finde et ordentligt svar på min opgave : / Spørgsmålene lyder: Hvilken betydning Globalt? Hvilken betydning har den for Samfundet? Håber i kan hjælpe : / skal afleveres imorgen og mangler kun de 2 spørgsmål H... -
Endoterm og Exoterm, har jeg forstået det rigtigt?
Forumindlægher er et udsnit fra en rapport jeg er ved at skrive, hvor jeg beskriver begreberne endoterm og exoterm, hvis nogen gider fortælle om det er forstået rigtigt, eller om det hele er forkert. Tak.Reaktionen som vi benytter i forsøget her, forløber hurtigt. Men nogen forløber langsomt og hvis man øns... -
DATABOG
Forumindlægfindes der en online databog!sidder nemlig i et hus uden og har glemt min egen derhjemme :(
