Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 15381 til 15400 af 48240
-
beregning af fordoblings og halveringstid HASTER
Forumindlæghej jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad jeg skal gøre i følgende opgave det haster vi ved at Niger i 2010 havde en befolkningsvækstrate på 3,68%, beregn fordoblingstiden -
STX Matematik B 24 maj 2011
ForumindlægHej! Jeg har lige været til matematik eksamen, og jeg kan jo næsten ikke vente til om 3 uger til at se mine fejl. Derfor ville jeg spørge om der var nogle der havde de rigtige svar / egne bud på svarende til opgaverne i prøven? Venligst, Marie -
eksponentielfunktion
ForumindlægArealet af det danske skovareal er vokset fra 4170 km2 i 1990 til 4630 km2 i 2005. Det antages, at udviklingen følger en eksponentialfunktion af typen f(x) = b•a x hvor x er antal år efter 1990 og f(x) er skovarealet målt i km2 a) Angiv forskriften for denne udvikling og beregn ... -
Bestem massen af den dannede isotop :)
ForumindlægHejsa :) sidder her med en opgave fra fysik a eksamen fra sidste år. Den lyder: 285 Fl henfalder ved alfa-henfald til 281 Cn, der har atommassen 281.16929 u. Alfa-henfaldet har Q-værdien 1.762 pJ. selve spørgsmålet: Bestem massen af den dannede 285 Fl-isotop ud fra alfa-henfaldets Q-værdi. (F... -
Afstemning af redox reaktion
ForumindlægHej! Jeg skal snart til eksamen i uorganisk kemi, og regner gamle eksamenssæt som træning. Jeg er dog stødt på en redox reaktion jeg ikke rigtig kan få hul på Jeg er lidt på bar bund, og kan ikke rigtig bestemme jerns oxidationstal. Er der en der har nogle tips til denne type opgaver? De mer... -
Jævn- og vekselspænding?
ForumindlægHej! Jeg skal til fysik/kemi eksame om få dage og er ved at lave disposition. Hvis nogle kunne hjælpe mig ville jeg blive glad, har problemer med at huske de grundlæggende forskelle mellem jævn- og vekselspænding? - og hvor bruges de hver især? Det vil også være en stor hjælp, hvis nogen havde no... -
Mht. Gennemsnit
ForumindlægJa så er jeg lige bestået. Jeg har fået nogle usædvanligt flotte karakterer, fik 10,9,11 og 9 til sidst, udover det fik jeg desværre to 7 taller i skriftlige prøver, men skal have en sygeeksamen i engelsk hvor jeg håber at kunne gøre godt for de to. De gode karakterer jeg fik i år, bliver trukke... -
Kan i hjælpe mig?
ForumindlægHvor mange mobil-abonnementer ville der have været i 2010 ifølge modellen? Kommenter modellen, når det oplyses, at der i 2010 var 301 milioner mobil-abonnementer i USA. -
Samfundsfag eksamenssæt
ForumindlægHej :) Er der nogen der ligger inde med eksamenssættet til skriftlig samf. august 2010 og maj 2010 (den som hedder Intervention)? På forhånd tak! -
Standby
ForumindlægHej :) Jeg har et meget simpelt spg. men som jeg desværre ikke har noget svar på, og håber derfor, at nogle af jer kan besvare det. Mit spg. er i forhold til jura uddannelsen. Hvis ens gennemsnit ligger lige under grænsekvotienten, fx var gennemnittet på SDU i år 2010 på 7,9, og mit gennemsnit er... -
Hvad hedder bogen?
ForumindlægHvad hedder bogen og forfatteren til de kemibøger vi bruger/brugte i gym? Skal nemlig til at tage et gsk-kursus i kemi og skal lige ha genopfrisket nogle ting inden jeg starter. På forhånd tak! -
Fysikeksamen+kemieksamen - spørgsmål
ForumindlægJeg har både kemi og fysik på A-niveau. Der er dog flere på både mig kemihold og fysikhold, der kun har det ene af de to fag på A-niveau. De skal op i tre skriftlige eksaminer, og det bliver så dansk, matematik og kemi eller fysik. De er således sikre på at komme op i fysik eller kemi skriftlig... -
Tilstandsformer
ForumindlægJeg er igang med forberedelse af en prøve eksamen i Kemi. Det omhandler en gennemgang af de forsøg vi har lavet indtil videre i løbet af første år. (Skal siges jeg har Kemi på B-niveau). Men Kemi har jeg aldrig været den skarpeste kniv i skuffen til. Det kunne ses på min årskarakter, hvor jeg f... -
Hvilke slags forsøg kan jeg stille op til følgende emner?
ForumindlægHej Studieportalen.dk, Jeg skal op til fysik eksamen på torsdag, men jeg har nogle problemer. Det er nemt nok at finde teori, men har problemer med at finde forsøg indefor følgende emner : * Magnetisme og el-magnetisme - herunder ringeapparat og relæ. * Strøm og spænding * Elfremstilling - heru... -
Fuck jeg gidder ikke!!!
ForumindlægJeg skal op til historie eksamen på fredag og JEG GIDDER VIRKELIG IKKE, alt det historie læsning hænger mig virkelig ud af halsen. Jeg gidder bare ikke læse det op, har virkelig ingen movitation til at tage mig sammen til at læse. Jeg er næsten færdig med pensumet, men tror egentlig bare jeg har ... -
Offentliggørelse af eksamensspørgsmål
ForumindlægHej alle. Hvorfor er det at man i nogle fag får eksamensspørgsmålene at vide ca. en uge før eksamen? (Vuc, hf, enkeltfag) Kunne man så ikke i teorien lade være med at gå til undervisning og blot læse op på det hele den uge man har? Ja ja, ved godt at det ikke er praktisk og man sikkert he... -
HJÆLP
ForumindlægHej folkens, Eksamen nærmer sig med hastige skridt og det er på tide at læse op. Er der nogen, der har gode forslag til hvordan man kan forberede sig optimalt? Her tænker jeg både på de skriftlige og mundtlige eksaminer. Jeg vil faktisk gerne starte fra bunden. Har i sinde at bruge det meste af... -
Opløselighedsprodukt (termodynamik)
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave jeg har brugt lidt tid på at løse uden fremskridt. Ligevægtsloven for reaktionen for calciumsulfats opløsning i vand: / / / Jeg har beregnet og for reaktionen: Nu skal jeg beregne opløselighedsproduktet ved 100 grader. Jeg har fået at vide (fra en... -
Syre,Base & Basiske.
ForumindlægHej , jeg skal op i fysik og kemi imorgen, det der 9 klasse. Hvis jeg kommer op i Syre, Base eller det basiske, Hvad skal jeg sige ? .. jeg er helt blank.. ved ikke hvad jeg skal sige ? og hva jegskal starte,med + evt. har i nogle gode ideer, til forsøg ? På forhånd tak :D -
Hjælp til eksponentiel funktion- og lineær funktionsspørgsmål
ForumindlægHej jeg har problemer med at løse opgave c, kan nogen hjælpe? Jeg har regnet opgave a og b :) Tabellen nedenfor viser udviklingen i antallet af internetopkoblede elektroniske apparate, som ikke er smartphones, i perioden 2010 til 2014. Årstal 2010 2011 2012 2013 2014 Antal a...
