Søgning på: fysik projekt. Resultater: 15441 til 15460 af 20688
-
Nyttevirkning og kraft på projektil.
ForumindlægHej alle. Jeg har et spørgsmål, som jeg håber, I kan hjælpe mig med: Jeg er igang med at lave et mindre projekt, hvor jeg lige nu har jeg til opgave at gøre følgende: Jeg skal beskrive den teoretiske kraft på et metalobjekt i spolen og gennemføre eksperimenter til praktisk bestemmelse af kraft... -
Hvilket produkt skal jeg lave?
ForumindlægHej! Jeg er i gang med projektuge 9. klasse, og vi har emnet: Forbandet Ungdom. I den forbindelse havde jeg valgt emnet: Forventninger til unge og unges forventninger til sig selv. Til dette projekt, som skal munde ud i en fremlæggelse, skal jeg lave et produkt, og jeg er i tvivl, om hvad der ku... -
Mekanik i cykelpedal, pedalarm og kranken
ForumindlægHej, jeg er igang med et mekanik projekt hvor jeg skal lave diverse mekaniske beregninger på en cykelpedal, pedalarm og kranken (kan både være hele systemet eller delsystemerne). Jeg skal selv stille opgaverne som jeg vil beregne og skal gennem disse vise at jeg kan finde ud af de ting vi har l... -
Opgave om spiseforstyrrelse i kemi + biologi
ForumindlægHejsa. Jeg skal snart skrive et projekt i biologi og kemi på B-niveau, hvor jeg havde tænkt at skrive om spiseforstyrrelse - dykker ned i særligt anoreksi. Til selve biologi-delen har jeg en masse ideer til, hvad jeg kan komme ind på, men det kniver lidt med kemi-delen. Synes ikke umiddelbart, at... -
Haster: Etabelering af virksomhed brug for punkter
ForumindlægHej. Jeg står og er i gang med at lave et erhversøkonomi projekt som skal bruges til min eksamen (skal afleveres i morgen fredag kl 23:59) Opgaven skal have minium 19.500 tegn og jeg er kun oppe på ca. 13.000. Jeg vil bede jer komme med nogle forslag til punkter jeg kan gennemgår og analysere. M... -
Spørgeundersøgelse om unge og kærlighed
ForumindlægHej, Som en del af et projekt i psykologi er jeg blevet sat for at undersøge, hvordan unge menneskers syn på dating, sex og kærlighed har ændret sig med tiden. I den anledning kunne jeg godt tænke mig at lave en spørgeundersøgelse. Det er dog ikke noget, jeg har ret meget erfaring med, hvorfor j... -
Dæmpede svigning
ForumindlægHej. Jeg er igang med min srp, der handler om svigninger. I henhold til det har jeg lavet et forsøg, hookes lov, om udæmpede svingninger. Nu er jeg nået til der, hvor jeg fortælle at matematikken ikke tager hensyn til den virkelige verden, men kun den ideele. jeg vil derfor godt nævne dæmpede svi... -
Hvilke højniveau fag?
ForumindlægVed udgangen af januar skal vi have valgt hvilket fag vi vil have i 2.g samt hvilke fag vi godt kunne tænke os at have i 3.g. Som det ser ud nu overvejer jeg flg. to sammensætninger:Engelsk (A) - 3.gMatematik (A) - 3.gSamfundsfag (A) - 2.g/3.gellerEngelsk (A) - 3.gMatematik (A) - 3.gKemi/Biologi ... -
HVIS JEG VAR UNDERVISNINGSMINISER VILLE ALT VÆRE ANDERLEDEST FOR DEM DER VED HVAD DE VIL
ForumindlægHvis jeg var undervisningsminister, ville jeg sørge for at dem, der ved, hvad de vil med deres liv uddannelses -og jobmæssigt, skulle have mulighed for efter endt folkeskole at sætte deres egen undervisning sammen. Det skulle være sådan, at for den der f.eks gerne ville være lære og undervise i..... -
en lillllllllllleeee opgaveeeeee...haster rigtig meget...
ForumindlægEn bil accelerer fra hvile til farten 72 km/s på 8,0 s med konstant acceleration.a) beregn accelerationen.a= v/t = 72/8,0 = 9 km.b) beregn, hvor langt bilen kører, mens den accelererer.72*8,0 = 576 km.c) bilen kører med en konstant hastighed på 72 km/h i 25 s. Herefter opdager føreren en forhindr... -
Hvad skal i læse efter sommerferien??
ForumindlægHejEr nysgerrig efter at vide hvad i skal læse efter sommerferien.. Altså dem der går i 3.g nu og dem der har søgt pr. d 15 marts... -
bærbarordning
ForumindlægPå svendborg hhx er der en bærbarordning, hvor alle får mulighed for at købe en bærbar. Mit spørgsmål er sådan set bare, om i skriver notater på jeres computer, eller om i skriver jeres notater i hånden (fysisk)...?? hvad er bedst. -
Lektiehjælp søges, København
ForumindlægJeg går i 1.g, har matematik på a-niveau og har pga et langt sygdomsforløb ikke fået lært hvad jeg skulle. Jeg ønsker at have en bare grundlæggende forståelse af alle de emner vi har gennemgået inden årsprøve og 2.g. Jeg søger faste lektioner lektiehjælp op til d. 18juni. Der vil være tale om ca.... -
Alfa, beta og gamma
ForumindlægJeg skal skrive noget om Alfa, beta og gamma stråling og jeg synes ikke, at det der står i min bog, giver en ordentlig forklaring. Jeg vil gerne vide noget om de forskellige stråler, men også om forskellene på dem? :-) -
Matematik på molekylær biomedicin
ForumindlægHej Har man matematik på bacheloruddannelsen i molekylær biomedicin ved KU, og i så fald, hvor meget og hvor dybdegående er det? -
Syrer & baser
ForumindlægHvis man trækker syrer og baser op til sin eksame (folkeskole) hvad skal man så starte med at sige/fortælle og hvilket forsøg er det bedst at starte med at fortælle. Hvis man altså, fisker efter et 10-tal eller højere (: -
Skifte studieretning???
ForumindlægHej. Jeg er i et stort dilemma lige nu, og håber at I kan hjælpe/komme med råd.. Sorry for romanen. Jeg er lige startet i 1.G, og kommer direkte fra 9. klasse. Jeg startede med at vælge en international studieretning som hed 'Samfundsfag A, Engelsk A, Matematik B, Naturgeografi B', ford... -
Hvordan får jeg linux?
ForumindlægHej med jer, Jeg er lige startet på matematikstudiet på kbh uni og der anbefaler de at vi bruger linux som operativsystem frem for windows, og derfor vil jeg jo gerne have linux. Jeg har fået indtrykket af at jeg kan downloade det gratis, men hvor gør jeg det og hvordan får jeg det installeret p... -
STX eller HHX
Forumindlæg -
Dispositioner til matematikeksamen
ForumindlægHej Jeg kunne godt tænke mig at se nogle dispositioner til matematikeksamen. Jeg skal selv op i mdt. matA, men niveauet må gerne være C, B (eller helst A, selvfølgelig) og vil gerne se hvordan andre strukturerer eksamen. Som sagt er emne og niveau ligegyldigt. Tak for hjælpen.
