Søgning på: matematik fp9 maj 2017. Resultater: 15521 til 15540 af 33873
  • Hvad forventes hvis man tager 6 A-fag på gymnasiet?

    Forumindlæg
    Hvad forventes hvis man tager 6 A-fag på gymnasiet? Hvordan vil ens skema se ude? Kan det skriftlige arbejde håndteres?
  • tegn en mulig sumkurve

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe med at lave en sumkurve i geogebra? tusind tak på forhånd opgaven er vedhæftet nedenunder:)
  • Snit for at komme på HHX?

    Forumindlæg
    Hej.. Hvad skal man have i snit for at komme på hhx? lige nu ligger mit snit på 6,8. På forhånd Tak! :)
  • Ulemper og fordele ved at bruge matematiske modeller

    Forumindlæg
    Hej derude. Hvilken fordele og ulemper er der ved at bruge matematiske modeller?
  • Dm og Vm af y = sin(x)

    Forumindlæg
    Jeg ved ikke hvordan man finder Definitionsmængden og værdimængden af y = sin(x)
  • cosinus og sinus definition

    Forumindlæg
    Hej SP Er der nogen som kan hjælp med besavr følgende spørgsmål ? Hvordan definerer man cosinus og sinus vha. enhedsvektor eller enhedscirklen. Gerne med pædagogisk forklaring Mange tak på forhånd!!
  • Mat faktorisering!

    Forumindlæg
    Vil i se om dette er rigtigt? Og/eller hvad jeg ellers skal gøre
  • trigonometri.

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan løse den opgave for mig og skrive hvordan det har gjord tak :) opgaven er vædfeftet.
  • skal man altid række hånden op?

    Forumindlæg
    hej, jeg har et spørgsmål.... . jeg går på gymnasium.....jeg vil gerne vide om, skal man altid række hånden op i timerne for at få 12-tallet? Sidste år, plejede jeg altid at sige noget i hver time i næsten alle fagene, og fik 12 og 10. Men nogle gange føler man at man ikke virkelige har lyst ti...
  • Jeg ved virkelige ikke hvilket begreb der er tale om

    Forumindlæg
    Hvilken værdi i renteformlen er de 15.000 kr. og hvad er det matematiske begreb for værdien? Begrund dit svar ved at definere begrebet
  • Forklar log() funktion ifht renteformel

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen der kan forklare hvad log er i denne forbindelse og hvad log gør. Opgaven er at isolere n (antal terminer) når de resterende faktorer er oplyst. Opgaven er også løst korrekt med resultat men er der nogen der kan forklare mig overordnet hvad log er (logaritme?) og hvordan den br...
  • reducerer udtrykket

    Forumindlæg
    nogle der kan hjælpe med denne her opgave 10*a * b^5 / 5*a*b^2
  • Omdrejningslegemer

    Forumindlæg
    En funktion f er givet ved f(x)=2*sin(0,05*PI*x-0,5*PI)+2 Jeg har lavet en graf for funktionen i intervallet (0;40) I en model kan bicepsmusklen hos en bestemt person beskrives ved det omdrejningslegeme, der fremkommer, når grafen for f drejes 360 grader omkring førsteaksen i intervallet [0;40]...
  • Bevise

    Forumindlæg
    Hej det fordi jeg forstår ikke hvordan jeg skal bevise i opgave 1. Det ser meget forvirrende ud. Håber nogle kan hjælpe
  • Hvor finder jeg hjælp til linære funktioner?

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle der ved hvor man kan blive klogere på lineære funktioner? Jeg har overvejet at bruge studienet.dk. Noget i kan anbefale?
  • Problemløsning - valg i Danmark

    Forumindlæg
    Jeg har virkelig brug for hjælp til denne opgave!! Ville i ikke hjælpe og forklare alle opgaverne?? Og ja der er en der har svaret, men jeg forstår det ikke.
  • Reducer

    Forumindlæg
    Hejsa, Jeg sidder med en matematik aflevering hvor jeg har enorm svært ved at reducer nogle udtryk. Er der nogen der kan hjælpe mig med de to her: 2x(x+y)-(x+y)2 og 3mp / mp+mh
  • reciprokke tal - komplekse tal

    Forumindlæg
    Mon der er nogen, som kan hjælpe mig? Har eksamen i matematik A (3 årigt forløb). Vores valgri emne er komplekse tal. Jeg har ikke helt fattet det der reciprokke tal... Er der nogen, som kan forklare mig, hvad det er og hvad det skal bruges til??På forhånd tak:)
  • Taylors formel

    Forumindlæg
    Hey.. Jeg går på HH3e på viborg handelsskole og skal skrive sso i matematik omkring taylors formel. nogen der er i samme situation, eller bare kender noget til denne formel må de gerne skrive til mig da jeg nok får brug for noget hjælp..? [email protected] Mvh Morten
  • Georg Mohr

    Forumindlæg
    Nogle erfarne herinde som har et bud på, hvordan man bedst muligt forbereder sig til Georg Mohr? Med andre ord, hvordan bliver man bedre til at bevæge sig indenfor matematikken når det handler om logik. Kan man blive bedre til at tænke logisk indenfor rammerne af Georg Mohr?