Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 15541 til 15560 af 95433
-
jeres endelige snit
ForumindlægHvad blev jeres endelige snit så? og er i tilfredse/utilfredse samt hvad skal i bruge det til?Personligt fik jeg et snit på 10,0 hvilket er rimelig tilfredsstillende. Efter sommerferien har jeg tænkt mig at læse jura :-) -
Beregne snit (efter reform)
ForumindlægHej alle! Jeg er i tvivl om hvordan mit (går i 2.G) gennemsnit beregnes. Tæller både afsluttende årskarakterer og eksamenskarakterer eller hvordan hænger det sammen efter den nye reform? jeg er bekendt med hvorledes niveauer vægtes, men erstatter eksamenskarakterne afsluttende årskarakterer eller... -
Merit eller ej? VIGTIGT!!!
ForumindlægHej alle sammen Jeg står i den situation, at jeg gerne vil skifte til et andet gymnasium efter sommerferien, og pt. har jeg matematik på C niveau, og da min studievejleder spurgte om jeg ville hæve psykologi eller matematik på B niveau, valgte jeg selvfølgelig at hæve matematik, men nu hvor jeg ... -
solve ligning = false
ForumindlægHej Mangler eksperter til løsning af denne ligning, jeg bruger TI-NSPIRE CAS og har nemlig solve problemer. skal finde tidspunkt når der er 9000 fugle sådan har jeg tastet den ind på TI-nspire solve(9000=12/(1+0,7143*e^(-0,0045*12t),t) = false nogen ved hvorfor den gøre det? på fo... -
Nyeste tid
ForumindlægJeg står også og mangler noget omkring hovedtrækkende for Nyeste tid eller i det hele taget noget om nyeste tid.. Nogle der ligger inde med noter ller lign. -
Økosystemer
ForumindlægJeg skal sammenligne en række økosystemer - helt præcist regnskoven, ørkenen og bøgeskoven - med fokus på stofkredsløb. Hvilke kredsløb ville være mest oplagte at kigge på - og i så fald har I en række noter hertil? -
spørgsmål angående reglerne for at gange snittet
ForumindlægHej Jeg overvejer at søge ind på farmaci, hvor der er et adgangskrav som lyder, at man skal have et gennemsnit på 6,0 i fagene matematik A, fysik B og kemi B. Gælder det også for gennemsnittet af de 3 fag at man må gange det med 1,08, hvis man søger ind på uddannelsen inden 2 år eller er ens s... -
smeltepunkt og graf tegning..
Forumindlæghej...hmm jeg er lige startet på gymnasiet og skal til at lave min første fysik rapport, men har problemer med at hvad jeg skal skrive... jeg skal bestemme stearins smeltepunkt og tegne en graf over størkningen af stearinet.. grafen er der... hvis i kunne hjælpem mig med hvad jeg skulle skrive s... -
Enheden amperetime
ForumindlægJeg undrer mig over enheden amperetime. Jeg forstår at det er en enhed for elektrisk ladning, ligesom coulomb, men jeg undrer mig over hvorfor den noteres som i stedet for , da coulomb defineres dom . Jeg har set flere steder hvor der står man ganger/dividerer med 3600 for at omregne mellem diss... -
Mærkelig ligning + spørgsmål
ForumindlægHej, har problemer med disse to opgaver, og kan simpelthen ikke lige se løsningen i dem, så lidt guide ville være fedt :) Første problem: Ligningen: (2x - 4) * ln(x - 1) = 0 . Spørgsmål: Vinkel C= 90 Vinkel A & B = 45 grad Kateterne er ukendte. Hypotenusen: 6√2 Opgaven lyder følg... -
Er der kongruensfejl heri? kort
ForumindlægDen nedenstående var en fejl :) Er der nogen kongruensfejl heri? Her selv rettet igennem man kan jo godt være, at jeg har overset nogle. Skal foucus laves om til focuses? Og skal discuss laves om til discusses? Grammar Questions Lydia Davis focus in this text in how we speak and sometimes what ... -
Beviser for brøkregneregler
ForumindlægFindes der nogle beviser for de generelle brøkregneregler? -
leder en
ForumindlægSøger efter en som kan dansk på højt niveau...! -
En lille hjælp tak :)
ForumindlægEn funktion f, er givet ved f(x)=3/4x^4+x^3-3x^2+3 a) bestem de lokale ekstrema for f(x) og de er: -2 , 0 , 1 b) Bestem for enhver værdi af c antallet af løsninger til ligningen f(x)=c den forstår jeg ikke?? -
SRP - Nanotek??
ForumindlægEr nu kommet til det tidspunkt, hvor jeg skal til at vælge et emne til mit studieretningsprojekt. Fag som Fysik og Matematik er nok de mest interessante jeg har at vælge imellem, og nok også de 2 jeg helst vil arbejde med. Har dog også fag som: Dansk, Info-tek og Kemi. Mit primære fokus l... -
f(f(x))
ForumindlægEr det muligt at finde f(x), hvis man ved at f(f(x))=2*x/(1+x^2)? -
Engelsk 'tale' og HTX
ForumindlægHej Jeg skal holde en 'tale' på 3 min. om en uge, hvor jeg var på brobygning og er lidt i tvivl om følgende ord hedder noget specielt på engelsk, eller om de bare kan oversættes direkte. kom/IT (kommunikation/it) = communication/ ? fysik (ikke fysik/kemi, men bare faget fysik for sig se... -
Medicin eller Kemi og teknologi ?
ForumindlægHej jeg sidder og tænker på om hvorvidt jeg skal vælge medicin eller Kemi og teknologi. Sagen er den at jeg virkelige godt kan lide kemi, men jeg ved ikke hvor meget kemi medicin studiet indeholder, jeg håber at nogen af jer som læser kemi kan fortælle mig om der er nok kemi i medicin studiet og... -
Cikrlens ligning
ForumindlægHej,kan det passe at man som 1.G'er ikke har lært om cirklens ligning endnu?Min ven mener nemlig, at det er noget at det første en matematik lærer vil lære ens elever...Bjarke -
ikke optaget på studie
ForumindlægHej alle sammen. Jeg bliver simpelthen nødt til at oprette denne tråd, skriver på vegne af min veninde. Min veninde har i år gået på 10. klasse, hvor jeg har gået i 1.g De skulle skrive deres stærke og svage sider osv hvor min veninde havde skrevet at hendes svaghed var tysk og blev derfor ikke...
