Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 15541 til 15560 af 24089
-
Beregning af elektronegativitet
ForumindlægHej venner :D Jeg har et liiille sprøgsmål: Jge skal finde elektronegativitet i nogle forskellige forbindelser, og jeg er blevet lidt i tvivl om man skal regne H to gange i H2O?? Er ret forvirret her. Jeg ved H2O er polært og det er klart mest tydeligt polært når man kun regner med H en gan... -
Samfundssyn?
ForumindlægGodaften, Vi har af vores dansklærer fået til opgave at læse en krimi i sommerferien, og jeg har så valgt "Den serbiske dansker", og har netop læst den færdig. Dertil skal vi svare på nogle spørgsmål. Jeg er i tvivl om nogle af dem. Hvilken ideologi og hvilket samfundssyn bærer tekst... -
lige i nærheden
Forumindlægjeg skal for første gang i mit liv skrive en opgave af en bog og den bog er romanen af Martha Christensen så kunne godt bruge nogen råd da vi får karakter -
SRP- dumper jeg?
ForumindlægHej, jeg går og er lidt urolig for tiden.. Inden juleferien afleverede jeg min SRP og jeg synes at selve opgaven er ret god. Men nu kommer der et lille problem. - For det første har jeg glemt at skrive sidetal *facepalm*. - For det andet mangler jeg en halv litteraturliste (jeg fik et rimeligt v... -
essay- menneske og maskine
ForumindlægHej skal skrive et essay om menneske og maskine.. har læst en del på det men ved bare ikke hvordan jeg skal komme igang, der er så mange ting man skal sørge for at have med. Lidt hjælp tak og ville også blive glad hvis nogen har nogle forslag til vigtige ting der skal med. Tusind tak på forhånd. -
er årsagsforklaringer en metode?
ForumindlægHej, jeg skal skrive AT, og vil bare lige høre om jeg under metodeafsnittet kan putte 'årsagsforklaringer'? (en af mine problemstillinger er "Hvilke historiske betingelser ligger til grund for det moderne gennembrud?", så jeg vil jo selvfølgelig gøre brug af 'årsagsforkl... -
SRP? :s hjælp til emne!?
ForumindlægHej! Vi har fået at vide allerede nu, at vi skal begynde at overveje et emne til SRP. Jeg håbede på nogle herinde måske kunne hjælpe mig? Hovedfag er engelskA eller tyskA - og så kan jeg vælge historie, samfundsfag eller dansk til. please, nogle gode ideer?? :s -
Postmoderne psykologi - hvilken retning?
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med, om postmoderne psykologi er en retning inden for socialpsykologien eller om postmoderne psykologi er en psykologisk retning for sig selv, hvis det giver mening? Fx ligesom kognitionspsykologi er en retning for sig selv. -
Hjælp til problemformulering - AT
ForumindlægHej. Jeg sidder og skriver AT synopsen og indtil videre har jeg arbejdet uden en egentlig problemformulering, selvom det ikke er nemt. Jeg kan bare ikke få den formuleret ordentligt. Mit emne er kropsidealer og jeg skriver om plastikkirurgi. Jeg skriver i dansk og samfundsfag og vil derfor ... -
Optagelse
ForumindlægHej Jeg skal til optagelseprøven til STX imorgen. Jeg ved at, jeg skal op i dansk, tysk, matematik mundtligt, og samt engelsk skriftligt. Jeg ved ikke, om hvordan er optagelse.? Skal man første tage prøven før man blive spørge om hvorfor man vælger STX? Jeg er vilde nervøs for klare mig vilde dår... -
Romantikken
ForumindlægEr der nogen der har nogle tekster og noter om Romantikken? :D -
MEGA KORT SPG OM VIRKEMIDLER
ForumindlægHej Jeg sidder lige med en opgave og mener at der er et begreb for når man sætter komma meget i en sætning (giver ingen mening, i know), men I får lige nogle eksempler: The nightmares, the intrusions, the hiding, the doubts, the confusion, the self-blame, the suicidal ideation—they di... -
Bøger om differentialligninger
ForumindlægHej, For efterhånden længe siden har jeg haft om differentialligninger i gymnasiet, men desværre gjorde min lærer aldrig rigtig noget ud af det, så jeg føler aldrig jeg lærte det ordenligt. Jeg har senere haft en lille smule på uni i kurset MatItro, men nu står jeg i dag og vil rigtig gerne læse ... -
Grammatik personlige stedord
Forumindlæg6. Pedro giver hende bogen 7. Miguel giver den (kufferten) til pigen 8. Antonia giver mig den (tasken) 9. Giver du os det (ugebladet)? 10. Vi sender dem brevet er det nogen der kan hjælpe...? -
SMUK-model
ForumindlægHej alle.(der sidder og læser en lørdag.:-)) Jeg har brug for et billede af en SMUK-model som jeg skal bruge til en case opgave. Er der en der har sådan en??? Hilsen Annie1029 -
hjælp til tekst om jalousi
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har snart dansk mundtlig eksamen og leder efter noget inspiration til en tekst, har trukket jalousi. Så hvis i vil være søde at give mig nogle navne på nogen tekster der handler om jalousi. På forhånd tak! -
Utilfreds med skriftlig engelsk eksamenskarakter
ForumindlægHej alle Jeg fik 10 for min besvarelse til min engelsk afgangseksamen, jeg føler dog selv at besvarelsen klart var til et 12 tal. Denne karakter kan potentielt betyde at mit snit ikke er tilstrækkeligt til mit ønskede studie, derfor var det mit håb at nogen herinde ville læse opgaven igennem og ... -
Tekst fra romantismen?
ForumindlægHej, Jeg leder efter en tekst (helst et digt) fra romantismen som jeg skal have om til min dansk eksamen. Jeg har læst lidt om hvad romantismen er, men jeg er ikke så sikker ved at finde en tekst på egen hånd, fordi jeg ikke er helt sikker på hvad det præcist er og hvad der kendetegner det. Så... -
Dansk mdt eksamen
ForumindlægHej alle. Skal man op i 3 års pensum, når man skal til dansk mundtlig eksamen? eller kan man kun komme op i tekster, billeder mm. man har haft i 3g? -
Essay, kronik, litterær artikel hjælp :/
ForumindlægHej alle. Jeg skal til skriftlig dansk eksamen i morgen, men mangler en detaljeret opskrift på hvordan man skriver essay, kronik og litterær artikel. Jeg har brugt denne hjemmeside to gange før, men har ikke fået gode resultater. http://www.skrivopgave.dk/Opgavetyper/kronik På forhånd tak
