Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 15561 til 15580 af 36004
-
Eksamen - vietnamkrigen
ForumindlægJeg har lige trukket mit emner og har 24 timer til at arbejde på det. Men jeg aner ikke hvordan jeg skal gøre det? Skal man lave problemformulering og problemstillinger? Hvor mange af kilderne skal man bruge? Er der evt. nogen derude som har haft noget lignende og har lyst til at dele af deres er... -
eksamen
Forumindlæghej! jeg skal starte i 9 klasse og er lidt nysgerrig over hvilken emner jeg kan komme op i fysik/kemi mundligt eksamen, jeg ved jeg kan komme op i metaller, men hvilken andre emner kan jeg også komme op i? -
AT
ForumindlægHej derude, Skal til min AT-eksamen lave et talepapir, men hvad menes med dette? synopsen kan indeholde: − En punktopstilling med hoved- og underpunkter om de problemstillinger fra synopsen, som eleven har nævnt vil blive forklaret og uddybet ved eksamen. Skal jeg forklare og udd... -
Skriftlige eksamen!!
ForumindlægHej!! Jeg skal op til skriftlig dansk eksamen på tirsdag. Jeg kunne godt tænke mig, at høre nogle fif om forberedelse til eksamen!! Jeg kunne godt ønske mig nogle link til udførelse af skriftlig eksamen, hvis det kan lade sig gøre?? På forhånd tak -
EKSAMEN
ForumindlægHej.. Jeg skal snart til historie eksamen, og ville lige høre om der er nogle som har nogle gode råd?? Jeg er nemlig meget usikker på at skulle op.. På horhånd tak:) -
Det moderne gennembrud
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i dansk på mandag, og jeg tænkte på, når man læser en novelle, hvordan skal man kunne så se at man i teksten skal kunne se at der er snakke om det moderne gennembrud. Håber jeg kan få en forklaring på forhånd tak. -
Fysik Eksamen
Forumindlæghalløjsa derude.. er der andre uheldige mennesker til stede der ligesom mig skal op til fysik eksamen :( alt kommer jo til at foregå på en helt ny måde på grund af den nye reform... er det ikke rigtigt? så det er ikke engang muligt at spørger folk herinde om råd..:( -
Eksamen
ForumindlægNogen der kan forklare mig- hvordan Old-eksamen helt foregår? Jeg er nemlig ikke helt med. Gerne uddybende- og hvad man skal kunne - for at komme i den dyre ende.. -
Hjælp til eksamen!
ForumindlægHej alle, da jeg har haft en utrolig dårlig religionslærer aner jeg ikke hvad jeg skal have styr på til eksamen. Jeg har siddet med min pensumliste og er begyndt at læse alt baggrundsstoffet igennem og islam, kristendommen og buddhisme. Men er der virkelig ikke andet man skal have styr på? Hvad... -
Ekstrema vha. differentiering
ForumindlægHejsa Til mundtlig årsprøve i 1.g har jeg fået opgaven: "... samt eksempler på anvendelsen af differentialkovtienter til bestemmelse af monotoniforhold og ekstrema." Jeg har så forestillet mig, at jeg vha. differentiering af et andengradspolynomium, og derefter isolere x deri, finde ... -
Hvor lang tid tager det at skrive SRP?
ForumindlægJeg er bare nysgerrig... man har jo i princippet to uger, men skriver man virkelig intensivt hver dag fra morgen til aften, eller kan opgaven skæres på en uge? Vil gerne høre andres erfaringer :) -
Livsstil vs. livsform
ForumindlægJeg er blevet stillet følgende opgave; 1. Beskriv med egne ord, hvad der er forskellen på livsstil og livsform. Jeg har googlet og tænkt over det, men jeg er ikke kommet frem til en løsning. Any help? :-) -
Hjælp søges til fysikeksamen
ForumindlægHej! Jeg står og skal op i mine afsluttende eksamener i 9. klasse. Jeg er (meget) nervøs, særligt for fysikeksamen, da det ikke er min stærke side... Der skal helst laves et forsøg til det trukne emne, eller i det mindste forklares, hvordan et bestemt forsøg vil fungere. De to emner, jeg har svæ... -
Mat A-turbokursus GSK
ForumindlægJeg skal efter 3.g (i år) supplere to fag. Henholdsvis matematik og kemi, hvoraf jeg skal have matematik A. Jeg har overvejet et turbokursus i sommerferien, hvor det kommer til at foregå lidt over en måned med en afsluttende eksamen i forhold til et halvårskursus. Jeg er meget glad for ma... -
større skrftlig ider?
Forumindlæghej allesammen vil lige høre, skal snart beslutte mig en emne til, større skriftlig opgave. derfor vil jeg høre hvad i synes der er en god ide at, skrive om som kan give god karekter. tak på forhånd -
Bliv bedre til engelsk
ForumindlægHej! Jeg skal op til 9. klasses afgangseksamen i mundtligt engelsk her d. 7 juni ;) Jeg vil rigtig gerne få en god og flot karakter? Har I nogle gode råd? Og hvordan kan jeg blive bedre til at tale engelsk og få et større ordforråd? :) -
Hvordan foregår dansk eksamen
ForumindlægHej. I dag trak jeg "arv og miljø", og jeg har valgt teksten "den grimme ælling", men hvad nu? Skal jeg så analyser teksten, please hjælp! Min lærer har ikke forklaret os, hvad vi så skal efter vi har valgt en tekst. -
AT eksamen TENDENS
ForumindlægHvad menes der med tendens? -
Hvad er en outline?
ForumindlægJeg vil gerne vide, hvad en outline er, og hvad der er vigtigt at få med i sådan en? Man skriver jo tit outlines i opgave A(som er nonfiction) og B(som er fiction) til de skriftlige terminisprøver, og man skal jo også lave enten opgave A eller B til den skriftlige eksamen i engelsk. Er der nogen,... -
Eksamen - Rigtig fremgangsmåde?
ForumindlægHej Jeg skal, som så mange andre, til eksamen i AT i morgen. Derfor vil jeg gerne være sikker på, at jeg har forstået, hvordan eksamen vil foregå; 1. Man fortæller hvilke fag man har haft ? 2. Man besvarer kort delkonklusioner samt den endelige konklusion. 3. Man redegører for begge fags metode/e...
