Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 15601 til 15620 af 63055
-
Absolutværdi og uligheder
ForumindlægSe vedhæftet fil for det konkrete tekststykke som mit spørgsmål vedfører. I min Analyse-lærebog står der at: er ækvivalent med følgende: ... men dette kan da ikke passe, da det sidste er ækvivalent med: Og endvidere har de forskellige løsningsmængder for x. Har jeg et hul i min vide... -
beregning af CuSO4 • 5H2O
ForumindlægHvordan udregner man M(CuSO4 • 5H2O), altså g/mol? -
Funktioner
ForumindlægNogle forslag til hvordan jeg opstiller en funktion til denne opgave? -
Kemi A eller biologi A?
ForumindlægHej .. Da jeg snart skal opgradere fag, er jeg desværre meget i tvivl. Jeg kan ik lide min nuværende biologilærer, og han snakker så hurtigt, at jeg bliver nødt til at skrive nøgleord ned, og så gå hjem og læse om emnet for at følge med. Og da jeg sågar (næsten) intet forstår af det han siger, og... -
Monotoniforholdene
ForumindlægEn funktion f er givet ved: f(x) = 2x2 - 4x - 4 - Bestem monotoniforholdene for f. Jeg har glemt mine noter og hele molivitten på skolen, så jeg sidder lidt fast. Jeg er ikke særlig god til disse opgaver endnu da vi lige er startet op på det. Så, er der nogle der er tålmodige nok til at lære mi... -
The drover´s de facto
ForumindlægEr der nogen der har noter eller aflevering om "The Drover´s - De facto"? Jeg sidder her med 24t mdt eng B niveau... har allerede mistet 6 timer... Har kun brug for inspiration til analyse og fortolkning. Pls hjælp mig. Ipek -
FSA - skriftlig fremstilling :?
ForumindlægHej . Jeg skal i morgen op i dansk - skriflig fremstilling, og vil derfor spørge om i har nogle råd til , hvordan jeg kan forberede mig , og hvad der er vigtigt for en stil :) Og vil lige spørge om jeg må tage nogle noter med og retskrivning eller , hvad må man i det hele taget med ? -
Nogen der vil rette?
ForumindlægFood as an identity Last night I ate out for the first time in a weary long time. I had a weary hard time doing it because it means a lot to me to be eating at home with my family. The home is very important to the Danes. And that is connected with the Danish food culture and identity. There ... -
AT eksamen - evaluering og fremgangsmetode til den mundtlige eksamen!
ForumindlægHejsa folkens. Godt, jeg har så d.d. været oppe til AT eksamen og har fået mig et stort 10tal så det er jeg ovenud lykkelig for. Nu skal i høre hvordan jeg har gjort. Som det ser ud er det meningen at man skal have 10min til egen monolog hvor man fremlægger sin synopsis og 14min med åben dialo... -
God morgensamling? :) Nogle der har fede forslage til underholdning til morgensamling? :)
ForumindlægHej alle! Vores klasse står til at skulle lave morgensamling, her på tirsdag.. Og vi har ingen anelse om hvad man kan lave. Det skal lige siges at vi er 1g9;er og er derfor allerede dømt som tabere.. SÅ er dårligt indslag til morgensamling, vil bare gøre det endnu være :) Så mit spørgesmål t... -
Engelske sætninger. Hjælp til at rette.
Forumindlæg• My name is Samantha Landon. • I have written this message because I need you. • I am stranded on an island and I don’t know what I shall do. • I am alone and I need your help. • I come from USA • . I was out in a boat with my boyfriend Tyler We ha... -
please hjælp
ForumindlægStudieportalen.dk anbefaler: [Købsadfærdsanalyse] Købsadfærdsanalyse [PLC-modellen] PLC-modellen Nyeste indlæg i Matematik 9: ønsker god forklaring please (0) A: Det haster (0) C: Bestem polhøjderne (0) C: Find x-skæringspunkt på parabel (0) 9: Hvornår er det billigere? (0) 9: Kombinatori... -
Parenteser...
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogle regler omkring indsætning af parenteser?Fx hvis jeg skal løse følgende udtryk:x^2-3x+2 d = -b^2 -4ac <=>Hvordan skal jeg så opstille parenteserne?sådan:-b^2 = -(-3^2) = 9 eller-b^2 = -(-3)^2 = -9. Jeg kan pga. min lommeregner se at det første... -
reducer se regning
Forumindlæg4*(3x -4y) -5 * (2x+y) – 3 *(-3+y) + 2 * (-x+ y) = 12x – 16y – 10x – 5y + 9 -3y -2x +2y (er dette korrekt udregnet med minus og plus) =22y + 9x (Dette er det korrekte svar) jeg alle x´erne ville gå ud ed hinanden hvis det var så mener at det skal give 22y + 9 -
Gymnasiet
ForumindlægHej Studieportal! Der er omtrent halvandet år til jeg skal i gymnasiet. Jeg glæder mig til at møde en spændende undervisning, få en masse venner og blive dygtig. Jeg allerede nu, har tænkt mig at vælge en studievejledning der hedder: Matematik A, Fysik B (hvor jeg så vil vælge det på A) og Ke... -
KLAGE OVER EKSAMEN9;S KARAKTER?
ForumindlægHej allesammen, jeg er netop startet i 1.G på en STX gymnasie. Og med den nye reform, skulle alle 19;ger op til en NV (biologi, fysik & kemi) prøve, efter grundforløbet som varer i 3 måneder. Jeg har så været der oppe, jeg startede ud med selve min fremlæggelse, som gik meget godt, dog var... -
FSA Hjælp!
ForumindlægOk folks.. Mangler nu min sidste eksamen, nemlig fysik/kemi. Mine andre eksamener gik ikke helt som forventet, især fordi jeg i muntlig dansk træk det sværste, som min lærer havde opgivet (Reklamefilm: Carlsberg Kurvand). Jeg vil derfor virkelig gerne op at ringe karaktermæssigt. Har i ikke et p... -
Den rigtige studioretning ??
ForumindlægHejj allesammen, Jeg er en pige, er 16 år gammel og lige begyndt på gymnasium. Da jeg gerne vil være læge, har jeg valgt den naturvidenskabelige studieretning med Mat. A, Kemi B & Biologi A. Men er lige pludselig blevet i tvivl om, at det måske var den forkerte retning , jeg har valgt for at ... -
Tryk og slanger
ForumindlægMin lærer viste mig engang, hvordan jeg kunne fjerne vand fra et lille vandbassin under et forsøg. Problemet er, at jeg ikke kan huske, hvorda er præsic gjorde. Jeg håber derfor at der er nogen som kan genkende tricket og forklarer mig, hvad der sker. Han tog en forholdsvis kort slange (omrking 6... -
Engelsk...er det fint?
ForumindlægHey... Ville lige høre om der er nogen som vil kigge/rette på min engelske tekst... på forhånd mange tak :Dmvh KarinMore than 3000 schools all over the country have been invited to join a competition with the motto "earthworms to the rainforest". The classes have to try to get earthworm...
