Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 15601 til 15620 af 20599
-
Harmoniske svingninger
ForumindlægEr der nogen der er HERRE gode til fysik, og kan hjælpe mig med at forstå noget? Jeg kan ikke forstår hvordan de finder løsningen på denne differentialligning af anden orden: x''(t)=(-k/m)*x(t) Jeg ved at det skal give x(t)=A*sin(w*t)+B*cos(w*t), men hvorfor? og hvordan? En der ved hvorfor?? -
Østrogenfølsom brystkræft
ForumindlægHej. Opgaven lyder således: Østrogenfølsom brystkræft betyder, at brystkræftceller stimuleres til celledeling, når der er østrogen tilstede. Ved at undersøge celler fra en kræftknude kan det afgøres, om cellerne er østrogenfølsomme. 1. Giv forslag til, hvordan det eksperimentelt kan undersøges,... -
Redegør for kemisk opbygning
ForumindlægHej. Jeg skal kort gøre rede for den kemiske opbygning af følgende 4 pesticider: Handelsnavne / aktivt stof Movento / spirotetramat Teppeki / flonicamid Mospilan / acetamiprid Mavrik / tau-fluvalinat Jeg går ud fra, at der menes det aktive stof, som indgår, men jeg synes umid... -
Kilder til apartheid
Forumindlæghej derude. Jeg er på bar bund angående nogle historiske kilder, hvor sorte og hvide fortæller hvordan de har det med indførslen af apartheid. Nogle der har nogle gode links, bøger, osv? -
RSA KRYPTERING
ForumindlægHJÆLP! Jeg ved ikke helt hvad jeg har gjort galt her, men jeg skal kryptere og dekryptere ordet RSA, hvor blokstørrelsen er 1 og jeg benytter mig af den "simple tegntabel" A=00 B=01 C=02 osv. Jeg har fået oplyst at p = 7, q = 13 og k = 5 dvs. at n = pq = 91 og phi(n) = (p-1)(q-... -
Fysisk pendul, inertimoment
ForumindlægHar lavet nogle forsøg med et fysik pendul som jeg skal bruge til at finde inertimomentet.. hvordan gør jeg det? -
Bøger om rummet?
ForumindlægHej! Jeg har pludselig fået en stor interesse for rummet og vil meget gerne læse om det i fritiden.. Er der nogen der kender nogle gode bøger, som I kan anbefale? Helst ikke på et mega svært niveau - da jeg stadig er ny inden for dette felt. Det må meget gerne være på dansk. Vh Hans -
Hvad er sandsynligheden?
ForumindlægHvis man antager at hyppigheden af drengefødsel = hyppigheden af pigefødsel = ½, hvad bliver da i en familie med 6 børn sandsynligheden for at alle 6 børn bliver af samme køn? umiddelbart ville jeg sige (1/2)^6 men ved ikke helt om det er korrekt? -
Tid til undervisning, lektier, venner, job og fritid? (HHX)
ForumindlægHejsa. Jeg vil meget gerne vide jeres erfaringer med at gå på HHX. Jeg skal starte efter ferien. Kunne godt tænke mig at vide hvor meget tid i bruger på lektier gennemsnitlig hver dag - og hver uge? Hvordan får i det hele til at passe sammen med venner, og hvor meget kan i holde til at arbejde ve... -
nødhjælp (fysik eksamen på torsdag)
Forumindlægjeg skal op til fyisk eksamen på torsdag , og jeg virkelig bang for at trække solsystemet eller astronomi .. hvis nu jeg trækker solsystemet, hvad kan jeg snakker om ? hvis jeg trækker astronomi , hvad kan jeg snakker? er der nogen som kan hjælper mig ved det ....... -
Beregning af delta(Hm) udfra bindingsentalpier
ForumindlægHej! Jeg har nogle problemer med at finde det korrekte facit til følgende opgave, når den skal løses vha. bindingsentalpier og Hess' lov. Brug bindingsentalpier til at beregne delta(Hm) for reaktionen: CH2=CH-CH3(g) + H2(g) → CH3-CH2-CH3 (g) Facit er -124 kJ/mol På forhånd tak for ... -
Tvivl om udregning af gennemsnit
ForumindlægJeg går på 3 år, og skal muligvis have min hue her til sommer. Jeg er dog kommet i tvivl om hvordan skolen udregner om man har over 2 i snit, da jeg har hørt at de regner ens årskarakter med. Passer det? Altså vil det sige at ens eksamens karakter ikke har så stor en betydning? Hvis ja, regne... -
Hjælp til begrebet "habitus"?
ForumindlægHej! Jeg skal i morgen lave en fremlæggelse.. Herunder skal jeg nævne begrebet habitus.. Jeg har bare ikke fuld forståelse for begrebet. Det er noget med de påvirkninger iv erfarer, som så memoreres i vores hukommelse, og derfor har indvirkning på vores beslutninger fremover.. Kunne bar... -
Rentabilitet - hjælp!
ForumindlægJeg skal regne gældsrente, gearing, overskudsgrad og aktivers omsætningshastighed. Dog er nettoomsætning ikke oplyst, hvilket skal bruges til de to sidst nævnt. Hvad bruger jeg så i stedet for nettoomsætning? Og et andet spørgsmål - når jeg regner gearing - så skriver den, at den for år 2014 ... -
Medicin?
ForumindlægHej. Jeg er 1.g'er og har fået mit 2. standpunkt. Jeg ved ikke om det er acceptabelt, men har fået 9.69 i snit uden at det ganges med andre tal. Spørgsmålet er nu: "Tror i at adgangskoefficienten for at blive optaget på medicin stiger?" Jeg vil så meget gerne ind og er "allere... -
Førsteordensbetingelsen
ForumindlægNogen der kort kan forklare mig hvad det er det går ud på ? altså jeg er med på hvad det er i generelle træk, men jeg skal skrive en opgave hvor jeg blandt andet skal forklare hvad det er så ville være rart hvis jeg kunne få en lille forklaring på hvad det helt præcist var På forhånd tak -
Hvordan analyserer jeg en tale?
ForumindlægJeg skal som led af min større skriftlige opgave analysere en tale. John Foster Dulles' tale under den kolde krig. Hvordan gør jeg? -
Brugen af fodnoter og litteraturliste
ForumindlægJeg kan ikke afgøre, hvornår jeg skal bruge fodnoter og henvise til diverse kilder? Skal man i litteraturlisten også angive sidetallene til de bøger man har brugt, selvom man gøre det via fodnoter? -
Utilfreds med karakter.
Forumindlæghmm... Som i nok kan se, så er jeg utilfreds med min karakter som vi fik tilbage i fredags. Jeg fik 4 og ville høre om der var nogle som ville læse den igennem for at se om rent faktisk ligger til 4. Skriv til mig så sender jeg den :) -
Hvad er karyotype?
ForumindlægJeg har problemer med at forstå hvad præcis karyotypen er, og hvordan man bestemmer denne?
