Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 15641 til 15660 af 36004
-
reglen for hvad der ender på er eller e
Forumindlæghej, jeg har problemer med at forstå hvornår det er ''er'' eller ''e'' navneordet skal ende med. fx : er det : deres rejseføre er tysker. eller er det : deres rejsefører er tysker. tak! -
Sælges: Gyldendals tyskordbøger
ForumindlægHejsa Gyldendals tyskordbøger sælges. De er købt sidste år, så de er fuldstændigt som nye. Der er tale om en dansk-tysk og en tysk-dansk. Skriv til mig her eller via en privatbesked, så finder vi ud af pris. Mvh. -
Fsa 2010(;
ForumindlægHej.. jeg er ved at lave en opgave, om forskellige stile i tysk fsa(; men jeg mangler navnet på den fra 2010, Er der nogle af jer der var oppe i tysk (skriftlig) sidste år ? som kan huske hvad stilen hed? -
Søger hjælpsom tysktalende person
ForumindlægHej. Mangler en der er rimelig god til tysk tal at hjælpe med a rette 23 linjer igennem. jeg har været udenlands i et år nu, og har derfor mistet en del af mit tyske. plz. tak på forhånd. -
Hjæælp
ForumindlægHvis man til tysk f.eks. får i sprog og sprogbrug 12 som tæller 30% og skriftlig fremstilling 02/4 som tæller 70% =Hvor meget vil det være i gennemsnit? Ved nogen hvad vi skal op i skriftlig fs10 tysk maj 2013? er det ikke om ens værelse? -
Dialog
ForumindlægHej. Jeg skal have hjælp med at lave en tysk dialog, og oversættes. Hvad hedder det her på tysk: Klokken er 22, og Emilie kommer forsen hjem. Hun kommer løbende ind i stuen ser hun sin far sidde og ventede på hende. -
Oversættelse med FOKUS PÅ relative pronominer og stærke verber
ForumindlægHejsa har virkelig problemer med disse sætninger i tysk Hvor FOKUSET ER på relative pronominer og stærke verber så ville høre om nogen som var fantastiske til tysk ville hjælpe mig med at oversætte disse med fokus på det to ting! SÆTNINGERNE ER VEDHÆFTET I ET DOKUMENT -
Hjææælp
ForumindlægJeg fik i skolen den opgave at skulle skrive ca 5-10 linjer om mig selv på tysk, og da det befinder sig sådan at jeg ikke er særlig god til tysk, vil jeg høre om der er nogen der lige vil rette det igennem :-) -
Slaget om atlanten
Forumindlægjeg skal redegøre for slaget om atlanten med henblik på briternes modtræk mod den tyske flådes operationer, Hvad menes der helt præcis "med henblik på briternes modtræk mod den tyske flådes operationer" ? -
rettelse
Forumindlæger total lost i denne "lille" historie.(oversættelsen er meget meget svær at forstå!)tysk-danskLoni sah diese Helga an. Sie hatte sich die Frau, mit der Vater sich so oft traf, immer ganz anders vorgestellt.Die Frau gab Loni das Bild zurück. Sie entdeckte die vielen Bücher im Regal.Dann... -
Projektuge, Projekt-Opgave "Danmark og danskere."
ForumindlægPå min skole skal vi snart i gang med vores projektopgaver. Det overordnet emne hedder "Danmark og danskerne.” Hvor man skal finde/tænke på et problem i Danmark, som påvirker de fleste danskere. Man skal finde en løsning, og så lave et produkt, som viser ens løsning. Men jeg kan virkel... -
Smuk matematik
ForumindlægJeg er glad for begge mine fag, som er matematik og musik på universitetet. I særdeleshed er jeg forundret over, at man kan synes, at et stykke matematik er så smukt, at det næsten er til at fælde en tåre over. Lad mig høre, ærede matematikere, hvad er det smukkeste stykke matematik, I kender ti... -
Gennemsnitlig acceleration af en bil, det haster!!
ForumindlægHej, jeg har fundet et eksempel på hvordan man regner den gennemsnitlige acceleration af en bil ud, men jeg forstår ikke hvor de 0,447 kommer fra, er der nogle der kan forklare mig det, det haster da jeg skal bruge princippet til min egen opgave...! 1 Beregn ændringen i bilens hastighed d ( v ... -
lær selv
Forumindlæghejsada jeg syntes latin virker som et kanon godt og nyttigt sprog ville jeg høre om det i teorien ville være muligt at lære det selv?overvejede at læse på det samtidig med mit 3 år på htx. så burde man vel bare kunne tage den lille latinprøve et sted når man føler sig klar...?er der nogle der ha... -
Kan man det?
ForumindlægHej. Har en tysk tekst som er fortalt i datid, men kan jeg til eksamen genfortælle den i nutid uden det lyder dumt...et uddrag: Am seiner erstens richtiges Gewichtstraining, erinnert er ganz klar.Er führt ein hartes Training aus, die anderen warnte er vor einem Muskelkater, aber das konnte er nic... -
24 timers eksamen; Im Gebüsch
ForumindlægJeg har lige været oppe og trække mit emne til mundtlig tysk eksamen, som jeg skal op i i morgen. Emne: Die DDR und die Mauer Tekster: 1) Heinz Rein: Im Gebüsch 2) Mauer, Opfer und Täter (artikel i Spiegel, 12. aug. 1991) Vil høre om der evt. er nogen, der ligger inde med nogle noter, til de t... -
Relativ pronomen (oversæt)
ForumindlægHar disse sætninger: 5) Der kommer tjeneren, som du allerede har givet drikkepenge. 6) Vibestiller den pizza, som vi har fået tidligere. 7) Gadehandlere sælger roser, som mange gæster køber. 8) Man kan også altid finde en cafe', som er hyggelig. 9) På kurfürstendamm finder man Cafe' Kr... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægHej! Denne danske sætning skal oversættes til tysk: Han er vred på Julia, fordi hun ikke har hentet ham. Julia forklarer Manni, hvorfor hun ikke kom: en mand havde stjålet knallerten fra hende, mens hun var i en forretning. Min oversættese lyder: Er ist zornig auf Julia, weil sie nicht ihn abholt... -
Hjælp hurtigt tak!
ForumindlægHej derude! Jeg skal aflevere tysk imorgen hvilket jeg fandt ud af for en time siden! p-a-n-i-k. Jeg skulle skrive mindst 100 ord og min tur med klassen til Berlin. Jeg er desværre bare utrolig dårlig til tysk! Meget meget dårlig. plus mine grammatik bøger ligge jo selvfølgelig over på skolen. Så... -
Hjælp til oversættelse af sætninger
ForumindlægHej :) Jeg sidder her med en tysk tekst som jeg skal oversætte, men har lige et problem med nogle af dem. Er der nogle der kan oversætte dem for mig? ,,Fügen sich Musik, Band und mein ich zu einer Einheit zusammen, erreiche ich das Ziel: Harmonie " og zusammen haben wir es ...
