Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 15661 til 15680 af 48880
-
Hjælp til religionsprodukt
ForumindlægGod aften! Her på tirsdag skal jeg aflevere mit produkt samt min synopse, men jeg har problemer med at lave mit produkt. Først og fremmest har min lærer fortalt mig, at det er en god ide at lave et produkt, der kan bruges som disposition til min fremlæggelse. Derfor har jeg besluttet mig for at ... -
Spørgsmål
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe mig med om ordet: umaadelig er gammelt dansk -
Rettelse af tysk (senest kl. 0230)
ForumindlægBenjamin Poleck war 14 Jahre alt, als er mit seinen Eltern zu Celle kam. Vor Celle hatte er einer Empfehlung zum Gymnasium, aber in der neuer Schule er ihn selbst in der Ecke isolierte. Eines Tages kam Benjamin mit einem Mitschüler zu einem Skinheadtreffen. Hier waren alle freundlichen zu Benjami... -
Til helvede med de svageste! Godt læserbrev?
ForumindlægHer er mit beskedne forslag til et friskt konservativt læserbrev til Politiken. Ville gerne have lidt respons på det - er det for aggresivt eller... ? :) :) :)\n\n\n\nTil helvede med de svageste!\n\nMed en titel, der klart nægter at lade sig underlægge eller true af socialdemokraternes mest magtf... -
Er DK det næste mål?
ForumindlægEr Danmark det næste terror mål? Efter tragedien i Madrid har der i de seneste dage været en diskussion om at Danmark er næste stop for terroristerne, tror I at Danmark bliver ramt pga. Dk´s deltagelse i den meningsløse krig i Irak som Bush og co står til ansvar for...! -
Lektiehjælp!!!
ForumindlægHej. Mit problem er at jeg skal lave en fantasiferie sktil til på mandag, men jeg er ikke så god til at finde på fantasiferier. Er der nogle der kan hjælpe mig med hvad jeg skal skrive? -
Ideologier
ForumindlægJeg læser og læser, da jeg er igang med at skrive SRO. Og nu er jeg simpelthen blevet så forvirret. Jeg sidder og læser om Kommunismen, som også kaldes marxismen og nogle steder socialismen. Jeg bliver så forvirret af alle disse betegnelser, og kan ikke finde ud af hvad der kommer af hvad, er der... -
Lær Tysk på nettet?
ForumindlægHei der!Er det muligt at lære tysk på nettet og er der nogle der har nogle links til hvor?Skal til at læse igen og skal have tysk forsætter, men vil gerne genopfrisket det inden tæppet går op!På forhånd tak-La Capitan. -
udregne snit..
ForumindlægHeeey,jeg pleger at udregne snit ved at addere alle karakterene og derefter dele med antallet af karaktere.. men nu har lige fået at vide at idræt og kunsterisk fag kun tæller som en ½ karakterhvordan udregner man så det ??jeg har i alt 16 karaktere.. 2 af disse tæller kun som en halv karakter..?? -
Profil-indlæg
ForumindlægNedenstående er min profiltekst, da nogen har ønsket at kommentere på noget af indholdet - har jeg lagt den op her. Så debatten kan deles med alle. Jeg har oprettet en profil, fordi studieportalen gerne vil starte en politisk debat relateret til uddannelse og den deltager jeg gerne i. Jeg har si... -
Hvad er det jeg vil med mit liv?!
ForumindlægHej alle sammen, jeg blev student sommer 2011 med et snit på 9,2. Lige efter sommeren 2011 begyndte jeg på farmaceut-uddannelsen, hvor jeg droppede ud, fordi jeg følte, at jeg var et helt forkert sted. Nu i 2012 er jeg så begyndt på et studie på CBS, og her føler jeg at det ikke rigtigt er ... -
Kritik af Studieportalen
ForumindlægDet undrer mig at studieportalen er så benyttet, som den er. Skyldes det folks dovenhed eller måske deres manglende faglige kompetencer? Hvorfor skal forummet overfyldes med ligegyldige, trivielle spørgsmål, der er på et så lavt niveau at selv din kat vil kunne forklare det? Ideen bag en forum ba... -
rettelse til tysk oversættelse
ForumindlægGodaften derude... jeg sidder med en tysk oversættelse, og ville blive mægtig glad hvis der var nogen som ville rette i den.. den danske: I årene omkring 1978 hørte man(viel) om de grupper, der kaldte sig No Future-generationen. Det var en bevægelse, hvis størrelse man ikke rigtig kendte. De grup... -
Hjælp: Motiverede ansøgning!!
ForumindlægHi alle! Jeg kunne rigtigt godt tænke mig et par friske øjne på min motiverede ansøgning til økonomi-studiet på KU. Al kritik er meget velkommen :-) På forhånd tak! Jeg er ret så dybt fascineret af vores samfund, og måden hvorpå det hele hænger sammen og fungerer. For mig er det interessan... -
Tysk Hjælp!!!
ForumindlægHeej folkens :) Nogle søde mennesker, som vil rette den her for mig?? på forhånd taak :D I den første opg skal jeg: Omskriv nedenstående tekst ”Phillipp, 16 Jahre” til indirekte tale, således at både personlig og possessive pronominer bliver omsat til 3. person. Husk nu, at det person... -
Tysk på A-niveau i tre år?
ForumindlægJeg blev optaget på et STX gymnasium med den ønskede studieretning: Engelsk A, samfundsfag B og tysk A.. Men på grund af, at der er så mange der har søgt ind på dette gymnasium, blev de nødt til at lave om på nogle af studieretningerne. Derfor har jeg nu i stedet: Engelsk A , samfundsfag B og r... -
Æv-eksamen
ForumindlægÆv, jeg har været oppe i dansk eksamen idag, følte jeg havde styr på det meste- undtagen lige en ting, som jeg selvfølgelig trak, det er bare så surt! Jeg fik 7 i det fag, jeg har fået højest årskarakter i!Æv, havde bare lige lyst til at være irriteret og komme ud med det. Der er selvfølgelig ikk... -
spansk eksamen
Forumindlæghar lige trukket mit emne "AMOR" hvilket er et af de bedre... nu sidder jeg og begynder, at stresse over om jeg har styr på det hele... så dem der har været oppe kan måske hjælpe... man starter med at få udleveret en lille kort spansk tekst, som man skal kunne genfortælle på dansk (havd... -
Oversættelse-fejl
ForumindlægHej. Jeg har prøvet at oversætte en tekst fra latin til dansk, men synes ikke rigtigt at den danske tekst giver mening. Er der nogle der vil rette en kort latin tekst for mig? -
Nudansk ordbog over nettet?
ForumindlægNogle der kender en?
