Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 15681 til 15700 af 158923
-
hjælp til materiale, samfundsfag B & dansk A eksamensprojekt
ForumindlægHej Jeg sidder og er ved at bryde sammen af stress over at skulle aflevere synopsis for mit eksamensprojekt på HF på mandag - dette fordi, jeg kun har en problemformulering, men ikke noget materiale at analysere, da man selv skal finde det, og jeg ikke har kunne finde noget. Mit emne er nyhedsme... -
nogen der har været til sygeeksamen matematik fs10 2011 dec
Forumindlæger der nogen der har været til sygeeksamen december 2011 -
Matematik aflevering af opg 4 Vand i lejelighederne
ForumindlægHej allesammen jeg har svært ved at forstå hvad man skal gøre i opgave 4.3, der står at man skal skrive en kort tekst, hvor man sammenligner fordelingen af det gennemsnitlige vandforbrug pr. person, i lejlighederne på Nyvej 3 med den tilsvarende fordeling i lejlighederne på Nyvej 5 og i teksten s... -
FSA Matematik December 2010 (Matematiske Færdigheder)
ForumindlægNogen som ligger inde med... : Folkeskolens Afgangsprøve: Matematiske Færdigheder December 2010? Mangler Facit :) Tak på forhånd -
HASTER! Terminsprøve
ForumindlægHej folkens (SP). Jeg skal op til spansk terminsprøve på fredag og ville spørge om der ikke var nogen derude, som var op til spansk A stx eksamen sidste år? Jeg har virkelig brug for hjælp og eftersom at det typisk er re-eksamensæt man kommer op i til terminsprøver, ville jeg være rigtig glad hv... -
Reducer logisk udsagn (Diskret matematik)
ForumindlægHar dette udsagn, som skal reduceres til et simplere. [(¬q → p) → (r ∧ ¬p)] ∨ [(r → ¬p) → (¬q ∧ p)] Måden det skal gøres på er ved hjælp af en liste med logiske ækvivalenser. Jeg er nået frem til dette indtil videre: [¬p ∧ (p ∨ r) ∨ ... -
Hvilken gymnasiel uddannelse er bedst for mig?
ForumindlægHej. Jeg er en 14-årig dreng fra Virum og vil gerne spørge, hvilken uddannelse passer bedst til mig. Jeg er uden tvivl en nørd og har allerede besuttet mig for at jeg skal være en ingenør. Udover det er jeg også halv englænder, hvilket har gjort det oplagt for mig at jeg skal følge min fars fods... -
Afslutning af grundforløbet
ForumindlægHej 1.g'ere,\n\nså nærmer den første eksamen sig, og for lyst til at høre hvordan jeres skole har taklet den den nye reform. \n\n\nPå min skole(IBC Kolding HH) har skolen valgt at vi skal op i en rapport, som danner grundlag for en mundtlig prøve. Vi har gennem det første semester haft 3 stu... -
tømrer eux eller eux
Forumindlæghej jeg ville bare lige hvad der er bedst fordi jeg vil godt være tømrer når jeg bliver stor, så skal jeg tage en eux eller eud hvad er bedst tror i -
STX Tysk A skriftlig Eksamen: rettelse:
ForumindlægHej :) Jeg har været oppe i tysk STX fortsætter A og jeg kunne virkelig godt tænke mig en bedømmelse af min opgave. Jeg er absolut ingen mester til tysk og derfor kunne jeg godt tænke mig at se hvad I vil bedømme mig opgave til :) På forhånd tak :) <span lang="DE" style="... -
Terminseksamen hjælp!
ForumindlægHej studieportalen:) Jeg går på første år på HTX, og vi har matematik på b-niveau. Jeg har terminsprøve på fredag, og jeg har et KÆMPE problem. Trigeometri, geometri og pythagoras(sinus, cosius og de andre relationer) Kan ikke finde ud af hvilken relation jeg skal bruge hvornår, eks ved udregn... -
Ligning for cirkelbue der går fra punkt A til B
ForumindlægHvordan kan jeg bestemme ligningen for cirkelbuen der går fra punkt A(0,0) til punkt B(8,0) og har en radius på 16,25. Jeg har prøvet at bestemme cirklens ligning for cirklen, hvilket jeg har fået til 16,25^2=(x-4)^2+(y+15,75)^2 men jeg ved ikke hvordan jeg kan finde ligningen for cirkelbuen ud... -
y*x=a hvordan fås den på formlen får hyperblen?
ForumindlægHvordan fås formlen for omvendt proportionalitet: y*x=a på formlen for hyperblen: (x²/a²)-(y²/b²)=1 Kan virkelig ikke se hvordan y*x=a skal komme på denne formel, har prøvede alt hvad jeg lige kunne komme i tanke om. Håber der er nogen der kender svaret og vil hjælpe mig med denne opgave. mvh Ni... -
vektor a''s koordinater?
ForumindlægJeg har en opgave, hvor jeg skal bestemme vektor a's koordinater. Jeg har fået givet vektor b's koordinater til (-31) Prikproduktet af vektor a og vektor b = 2 og prikproduktet mellem vektor a og vektor b's tværvektor = -14 Hvordan griber jeg det an?? -
Differentialligning
ForumindlægEn differentialligning er givet ved: dV/dt = -0.1*V^(2/3) Man ved, at V(10) = 64 Er der nogle der kan hjælpe med at løse denne differentialligning; altså finde V som funktion af t. Jeg har aldrig nogensinde haft en differentialligning af denne type og har aldrig hørt om det i undervisningen. O... -
a) Gør rede for, hvilken af graferne A, B og C der er graf for f, og hvilken der er graf for F?
ForumindlægJeg har en opgave som lyder således. På figuren ses graferne for tre funktioner. Det oplyses, at en af graferne er en graf for funktionen f for en stamfunktion F til f a) Gør rede for, hvilken af graferne A, B og C der er graf for f, og hvilken der er graf for F? Figuren, vehæfter jeg herund... -
Afstemning - hvordan finder man frem til stofmængdeforhold mellem a og b?
ForumindlægHej Er der nogle, som kan forklare mig hvordan man finder stofmængdeforholdet i den følgende opgave (altså a og b) Jeg har divideret stof a med stof b, men det bliver noget 2,98/2,05 = 1,453658536585366 Jeg forstår dog ikke hvorfor konklusionen for alle bliver 1 til 2, på baggrund af det s... -
Optimering: opg. 14, MAT-A Maj 2014.
ForumindlægHejsa. Jeg har lidt problemer med omskrivningen i opgave 14 i vedhæftede sæt: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF14/Proever%20og%20eksamen/140522%201stx141-MAT-A-22052014.ashx Jeg har indtil videre gjort følgende: O = 3x+2y T = xy+2*(0,5*0,5x*sqrt(0,5x^2+x^2)) Når O = 200: y=10... -
Skriftlig matematik, B eksamen, 28 maj 2015
ForumindlægHeeey Nogen, der ligger inde med besvarelsen til den skriftlige studentereksamen, 28 maj 2015 på mat b, niveau? Er ret spændt på at kunne sammenligne mine resultater med andres :D :D Smid gerne en fil med jeres, hvis i gider - eller hvis i ligger inde med den rigtige rettelse... :) -
Tutor, matematik C søges omgående i Holstebro!
ForumindlægDet handler om en 3 gange om ugen, og du starter lige med det samme, og 2 uger frem. Prisen finder vi ud af:-) Kontakt mig på musling007@yahoo.dk, vh Helene
