Søgning på: historie noter stx. Resultater: 15681 til 15700 af 33650
-
Det gyldne snit
ForumindlægI forhold til srp skriver jeg om det gyldne snit, herunder skal jeg komme ind på: 'menneskets forhold til det guddommelige og naturen' i 'renæssancen' og 'det moderne gennembrud'. i fagene: Matematik A og Dansk A Nogle der har nogen kilder eller ved noget om det? -
Udbetaling
ForumindlægHej SP. Spørgsmål angående udbetaling Danmark og boligstøtte. Jeg bor hjemme, 19 år, og har nu modtaget SU siden 2013. Hvad jeg ved, er, at det er mine forældre der tager sig af alt andet regninger derhjemme. Nu har jeg fået et brev fra Udbetaling Danmark om at jeg har fået for meget udbetaling... -
Historieopgave
ForumindlægHejsa..Jeg skal snart skrive historieopgave og har fået tildelt et emne, nemlig "Danmarks udenrigspolitiske stilling 1864-1908". Er der nogle, der har gode råd og ideer til, hvad jeg kan skrive om?:) -
Mediet!
ForumindlægHey alle potentielle studi-hjælpere!Jeg skal skrive kort om, påvirkning og indflydelse og derfor har jeg valgt nogle af disse underpunkter!Jeg skal skrive om, hvilke forskelle der er på tv'ets og avisernes fremstilling af virkeligheden? Og hvordan medierne påvirker kommunikationen i vores hol... -
da/samf. drageløberen
ForumindlægHej Ville lige høre, om man man kan skrive om Drageløberen i AT (rejser) og så skrive i samf. og dansk. Men hvordan? Nogen ideer? Amir rejser jo i eksil, mens Hassan bliver i Afghanistan. Amir kommer senere tilbage. Kan man lave noget samfundsfag om styreformer. Eller måske etik eller sociologi? ... -
Acetylsalisylsyres kemiske egenskaber
ForumindlægHej. Hvilke kemiske egenskaber har acetylsalisylsyre? -
hjælp til analyse af det indiske ølmarked
Forumindlægjeg er i gang med SRP, hvor jeg bla. skal analysere det indiske ølmarked, med fokus på de kulturelle dimensioner.. min virksomhed er Carlsberg og mine fag er afsætning og engelsk.. nogen der har gode forslag til hvilke modeller jeg kan bruge? på forhånd tak :) -
Lektiehjælp søges
ForumindlægJeg søger lektiehjælp til en pige i 6 kl og en dreng i 7 kl. Det skal ske hos os, som er på frederiksberg og det er 2 timer om ugen, måske mere. VH Henriette -
Produkt til projektopgave?
ForumindlægHej !!! Der er nu kun en uge til vi skal have projektuge(uge 5) og vi har brug for hjælp/inspiration til et produkt eller en kreativ fremlæggelse. Hovedoverskriften er Det moderne samfund, vi har dertil valgt udviklingen af kvindernes rolle på arbejdsmarkedet. Vi har selv overvejet at lav... -
Der bedes om rettelse af lille tysk tekst
ForumindlægHejjeg ville gerne bede nogen om a tage et kik på denne tekst, og eventuelt rette fejlene der er....Die Stimmung in der Geshichte der Kafka ist wie einen verwirrent Traum oder Alptraum. Die Situation, in die die Hauptpersonen sich befinden, ist einige mal surrealistischen und oft zu den Untergang... -
Stalin
Forumindlæg\n\n\n \nEr der nogen der ved hvad det væsentligste er ved Sovjetuniones politiske udvikling,under Stalins magt? ved slutningen af 1920' til starten af 1940'erne ...?? \n -
Ikke tage på studietur
ForumindlægHej Jeg er en dreng. Vi har en studietur, og har egentlig ikke lyst til at tage med. Den er frivillig. Jeg vil gerne sige, at jeg ikke kommer, men så frygter jeg, at jeg er the "lonley wolf" og folk vil måske bagtale mig, og jeg vil få dårligere karakterer osv. Hvad skal jeg gøre? -
fra fred til krig(2. vk)
ForumindlægHar lidt problemer med at forstå hvordan freden bliver til 2. verdenskrigen.Ved godt at Tyskland har skylden for det meste, men kan ikke hitte rede i, hvad det er der sker og hvad der indleder krigen?Nogle der har nogle gode notater? -
Spørgsmål til Old
ForumindlægJeg har lige nogle spørgsmål, håber at I vil hjælpe.1. Jeg har læst noget her inde om det apollonistiske og det dionysiske livssyn, hvad står de to for?2. Er der er gud til beskyttelse af fremmede?3. Hvornår levede Sokrates?4. Hvornår levede Solon og Kong Kroisos? - jeg har læst at de ikke lever ... -
sociologi & journalistik???
ForumindlægHej! Nu har jeg prøvet på at finde informationer omkring; at tage en kandidatuddannelse i journalistik dog med en bachelor i et andet fag, det jeg tænker på er: enten sociologi eller idéhistorie. Vil det ærlig talt give gode jobmuligheder? Jeg har hørt mange steder at der er brug for journali... -
Ukendte ord og navne i Illiaden
ForumindlægHvad er det hellige Killa? Hvad er Tenedos? Hvad betyder Smintheus? -
Dokumentarfilm?
ForumindlægHejsa :) Skal til at analysere en dokumentarfilm til min dansk mundtlige prøve, og tænkte på om nogen kendte en virkelig god doku? En der virkelig er noget værd, og en man kan få så meget ud af, og virkelig gå i dybten på? -Ville være vidunderligt! :) Tak på forhånd. -
Tvindsagen
ForumindlægJeg har læst nogle artikler om Tvind sagen og har fået 3 spørgsmål, som jeg har svært ved at svare på. Hvori bestod undervisningsministerens (Ole Vig Jensen) grundlovsbrud? Hvorfor førte det ikke til rigsretssag? Hvordan kom stemningsdemokratiet ind i i det repræsentative demokratis hovedfors... -
Perspektivering Fyrtøjet/Skyggen
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til eksamen på fredag, men har et problem, som jeg ikke kan få løst, da jeg simpelthen ikke kan finde ud af det. Jeg har eventyret "Fyrtøjet" og skal perspektivere til eventyret "Skyggen" begge af H.C Andersen. Er der nogle herinde, som har forstan... -
Statskundskab og samfundsfag?
ForumindlægHej Jeg ville egentlig bare høre om der er nogen som ved hvad forskellen er på statskundskab og samfundsfag? Det virker til at de begge kan give administrative stillinger og fagene virker også nogenlunde ens, men snittet er jo temmelig højt i statskundskab mens det er noget lavere i samfund...
