Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 15681 til 15700 af 34041
-
Omdrejningslegemer
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)=2*sin(0,05*PI*x-0,5*PI)+2 Jeg har lavet en graf for funktionen i intervallet (0;40) I en model kan bicepsmusklen hos en bestemt person beskrives ved det omdrejningslegeme, der fremkommer, når grafen for f drejes 360 grader omkring førsteaksen i intervallet [0;40]... -
Bevise
ForumindlægHej det fordi jeg forstår ikke hvordan jeg skal bevise i opgave 1. Det ser meget forvirrende ud. Håber nogle kan hjælpe -
Hvor finder jeg hjælp til linære funktioner?
ForumindlægHej Er der nogle der ved hvor man kan blive klogere på lineære funktioner? Jeg har overvejet at bruge studienet.dk. Noget i kan anbefale? -
Problemløsning - valg i Danmark
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til denne opgave!! Ville i ikke hjælpe og forklare alle opgaverne?? Og ja der er en der har svaret, men jeg forstår det ikke. -
Reducer
ForumindlægHejsa, Jeg sidder med en matematik aflevering hvor jeg har enorm svært ved at reducer nogle udtryk. Er der nogen der kan hjælpe mig med de to her: 2x(x+y)-(x+y)2 og 3mp / mp+mh -
reciprokke tal - komplekse tal
ForumindlægMon der er nogen, som kan hjælpe mig? Har eksamen i matematik A (3 årigt forløb). Vores valgri emne er komplekse tal. Jeg har ikke helt fattet det der reciprokke tal... Er der nogen, som kan forklare mig, hvad det er og hvad det skal bruges til??På forhånd tak:) -
Taylors formel
ForumindlægHey.. Jeg går på HH3e på viborg handelsskole og skal skrive sso i matematik omkring taylors formel. nogen der er i samme situation, eller bare kender noget til denne formel må de gerne skrive til mig da jeg nok får brug for noget hjælp..? [email protected] Mvh Morten -
Georg Mohr
ForumindlægNogle erfarne herinde som har et bud på, hvordan man bedst muligt forbereder sig til Georg Mohr? Med andre ord, hvordan bliver man bedre til at bevæge sig indenfor matematikken når det handler om logik. Kan man blive bedre til at tænke logisk indenfor rammerne af Georg Mohr? -
Afstemning af fotosyntese og respiration
ForumindlægHej alle.. Jeg sidder med en tværfaglig opgave og har VIRKELIG svært ved at afstemme fotosyntese og respiration, da jeg ikk helt forstår hvordan. Er med på der skal være lige mange på hver side af pilen, men hvordan? Det skulle være ren matematik. Kan nogen hjælpe.? På forhånd tak :-) Louise -
Hvor høj bliver bakken over planen z = 0
ForumindlægHej, jeg sidder og kæmper lidt med en matematik aflevering. Jeg kan simpelthen ikke huske, hvordan jeg finder exstrema samt koordinaterne til det højeste punkt, så jeg vil høre om en af jer kan hjælpe mig? Har meget brug for hjælp. Opgaveformulering er vedhæftet. -
Hvor ligger grænsen?
ForumindlægHej alle sammen (igen) :) Er der noget der hedder umulighed i matematikken? f.eks. i sandsynlighedsberegning eksistere der noget der hedder teoretisk muligt og praktisk umuligt? når sandsynlighed er så lille, at der betragtes som umulighed rent praktisk? tusind tak på forhånd :) -
Ydelse pr. måned
ForumindlægHej folkens :) Jeg skal aflevere min matematik aflevering i morgen, og jeg er gået i stå ved et spørgesmål. Det lyder: 242.780*0,005/1-(1+0,005)-84 Hvis der var nogen, der kunne finde det ud for mig, så ville det være skønt, for jeg kan ikke rigtig selv :/ -
"Tips og Tricks" rum
ForumindlægSavner nogle gange fx op til en prøve o.l. lige et par ark man kan løbe igennem med de grundlæggende ting i matematik kunne det fx være hmm hvordan man ganger brøker, kvadratsætningerne osv. altså de ting man let glemmer...ved ik om jeg er ene ?...ellers kunne man jo lave nogle sticky's til h... -
Aktuar
ForumindlægJeg overvejer at læse forsikrings matematik til sommer. Tænker på hvordan påvirker denne finanskrise en job som aktuar, får de mindre i løn eller bliver deres start løn bare dårligere. Har set at start lønen skulle være omkring 33.000 pr. mdr Og hvis der er en der ved hvordan studiet er socialt v... -
Hvorfor er nogen bedre end andre???
ForumindlægJeg forstår det ikke. Hvorfor er nogen bedre end andre i skolen?Jeg kan godt forstå at der er nogen, som er bedre til matematik eller sådan noget, fordi det har noget med den logiske sans at gøre, og derfor til dels er medfødt, men hvordan kan man være god til fag som kemi, his eller bio?Det er j... -
Krav til uddannelse?
ForumindlægHejsa :) Jeg skal snart starte på gymnasiet, men har et spørgsmål angående adgangskrav osv. Jeg vil nemlig gerne læse videre til medicin efter gymnasiet. Jeg ved dog ikke, hvilken linje jeg skal tage, for at kunne læse videre på medicin. Jeg ved dog at matematik skal være på A-nivaeu. Mit k... -
Cirkler
ForumindlægHej alle mennesker paa studieportalen. jeg er en 13 aarig pige der soeger info til en fremlaeggelse i matematik om cirkler. ved allerede de grundlaeggende ting saasom areal, omkreds, tangenter etc. jeg soeger derimod ''spaendende'' ting omkring cirkler .\n\nhaaber i kan hjaelpe mi... -
hvorfor læse?
ForumindlægJeg plejer som regel, at læse nogenlunde grundigt op til alle mine eksamener, hvoraf nogle er gået godt og andre mindre godt. Så indtil videre kan jeg ikke sige om der er en generel sammenhæng mellem at læse op og score en god karakter. fx. hvad er meningen med at læse op til en dansk eksamen, nå... -
Statistik og sandsynlighed
ForumindlægHej, Matematik A eksamen nærmer sig og jeg er gået lidt i stå ved noget statistik og sandsynlighedsregning, for hvordan skiller de to sig helt præcist ad? Jeg skal i et af mine spørgsmål komme ind på statistisk behandling af et grupperet observationssæt. Men hvad er helt præcis forskellen på et g... -
Mundt. mat, C : Bestem a og b i en eksponentiel vækstmodel
ForumindlægHjælp,. (: Jeg er ved at læse op til mundtlige matematik eksamen på C niveau, og der er noget jeg mangler som jeg håber jeg kan få hjælp til herinde.. Dette er spørgsmålet jeg sidder og makker med: Gør rede for den eksponentielle vækstmodel y = b * ax Du skal bl.a. komme ind på betydningen af t...
