Søgning på: matematik a eksamen 2011. Resultater: 15701 til 15720 af 179351
-
Eksamen imorgen
ForumindlægHej alle! Jeg skal til eksamen i fransk imorgen. Jeg har fået ekstra hjælp ved en privatunderviser, men han er desværre blevet forhindret idag - og har ikke mulighed for at hjælpe via nettet. Jeg harforberedt en fransk tekst. ca. ½ side jeg meget gerne vil have rettet inden jeg skal ... -
Eksamen i morgen!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til eksamen i morgen det er 24 timers eksamen. Jeg kan på ingen måder komme på nogle relevante teorier til dette emne. Mine bilag handler om hvorfor medierne manipulere med os via priming. Har brug for teorier asap. :) Mulige forklaringer på mediernes betydning for p... -
Eksamen korstog
ForumindlægJeg sidder i 24 timers eksamen, og kunne godt bruge nogle råd til mit emne. For det første - ville det være dumt at medbringe mere end een selvfundet kilde? Jeg har nemlig fundet flere jeg finder relevante. Og indenfor dette emne virker Pave Urban d. 2.'s tale meget relevant, men i mit kilde... -
Eksamens materiale
ForumindlægHej Jeg skal på til 9. klasses eksamen her til sommer. Jeg har trukket emnet "Trykte reklamer" til den mundtlige dansk eksamen. Reklamerne der er blevet opgivet er: Lyngby Storcenter - Næste stop Paradis, Reklame for vaskemidlet “Neutral” og Kildevæld/Rødekors reklame. D... -
STATA eksamen
ForumindlægHejsa Jeg søger en der kan "hjælpe" mig med min eksamen i modulet "Kvantitative Metoder". Betaling finder vi ud af, men hele opgaven SKAL afleveres den 18. december. består af 4 små deleopgaver, og "selve" eksamen, som består af 5-7 normalsider Det handler primært ... -
bestemmelse af a i en potensfunktion
ForumindlægHm, blev lige i tvivl om hvordan jeg bestemmer a her. Skal bare tage kvatratroden eller? -
- (a+x) (x+y)
ForumindlægHej Jeg forstår ikke, hvordan man løser denne ligning! - (a+x) (x+y) Det er det minustegn der forvirrer mig! -
Bestem a og b i en tredjegradspolynomium
ForumindlægHej. Har brug for et hint til at bestemme a og b. -
Hjælp! defintion af A(x)
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal håndtere dette spørgsmål ! : Definer arealfunktion, A(x), for en kontinuert og ikke negativ funktion, f(x). Hvordan definerer jeg det? Jeg har prøvet og prøvet men komme ikke frem til noget brugbart! Har virkelig brug for hjælp/støtte! På forhå... -
Bestemmelse af vektor a
ForumindlægJeg har en opgave, hvor jeg ved at og længden af = 2 og vinklen mellem de to vektorer er 20 grader. a) Jeg skal først bestemme længden af . Som jeg har bestemt til 2,66 ved at indsætte alle oplysninger overstående i formlen for skalarproduktet. b) Her skal jeg bestemme koordinaterne til a. Fo... -
A rose for Emily - Noter
ForumindlægJeg står og mangler nogle gode noter, som siger noget, både tekstnært og bredere favnende, om A Rose For Emily. Synes nemlig at det jeg har pt er lidt tyndt og frygter at det ikke er nok hvis jeg kommer op i teksten. Det haster så meget at jeg ska bruge dem her idag!!!!Send dem til min e-mail, hv... -
Y=b*a^¨x
ForumindlægEn person indsætter 15000 kr. på en konto i en bank til en fast årlig rente på 2,6% a) hvor stort et beløb står der på kontoen efter 20 år? (fx)=15000*1,026^20= 25063, 31kr b) En anden bank reklamerer for en konto med en fast årlig %vis rente, hvor et beløb på 15000 kr. vil blive fordoblet i løb... -
Gode råd til eksamen
ForumindlægHey Ville bare lige høre hvad I andre har fået at vide efter eksamen? Hvad er vigtigt at få med og hvad giver ekstra point osv. På forhånd tak -
Bestem a og b
Forumindlæglysfølsomhed for fotografisk film kan udtrykke i enheden DIN eller enheden ASA. 100 ASA svarer til 21 DIN og 400 ASA svar til 27 DIN. X betegner lyfølsomheden i ASA Y betegner lysfølsomheden i DIN. y= a *log(x) + b a) bestem a og b b) udfyld skemaet. Det ville være rart hvis i kunne udfylde skem... -
bestem a,b og c?
ForumindlægGodeftermiddag.. Jeg ståar her med en lille opgave som jeg ikke kan få til at passe.. f(x)=ax^2+bx+c.. Det oplyses at f har nulpunkterne -3 og 5. og at f(3) = -36 Jeg har så tænkt mig at faktorisere så den kommer til at hedde a(x-x1)(x-x2) => a(x-(-3))(x-5) Du har jeg så tænkt mig at expan... -
Bestemmelse af a og b på grafen
ForumindlægHej . Hvordan aflæser man a og b på grafen for en lineær model. Skal et gøres ved hjælp af logaritmisk papir, eller kan man godt aflæse dem i et almindeligt koordinatsystem. Kan man bare aflæse x1 y1 x2 y2 og sætté dem ind i formlen til a og b?? :) -
find a og beregn..
ForumindlægHej v = 4*a+5b så a må være a= (v-5b)/4 v,b og a er vektorer! men hvordan finder jeg så produktet af a og v? De skal jo være vektorer før jeg kan gøre det. -
Matematik C HHX!
ForumindlægHej alle sammen. Skal op i mundtligt matematik C her snart. Vi skal fremlægge en af vores 6 emneopgaver, ved udtrækning. Er pisse nervøs, så ville høre om nogle har gode råd og om der er nogen der ved hvilke krav de stiller osv. Håber på svar. På forhånd tak -
andengradspolynomium bestem a
ForumindlægHej :D Jeg kan ikke finde ud af at finde a Jeg vil pruge nulpunkterne (solve) Spørgsmålet lyder sådanne Andengradsligning ax2+(a+2)x-3=o har netop en løsning. Bestem a. Jeg har skrevet : F har nulpunkterne solve(ax2+(a+2)x-3=0,x) Når jeg har gjort det skriver lommeregneren bare esc( d en siger at... -
Kemi A under reformen
ForumindlægEr der nogen, der har kemi A under reformen og vil sige et par ord om faget? Jeg overvejer at vælge det, men vil gerne lige høre lidt om det.
