Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 15701 til 15720 af 34041
-
Dansk som valgfag?
ForumindlægHvorfor skal man have dansk i 3 år? Jeg mener, at det er forkert at man skal have om diverse digtere, når man ikke høre om vigtige fysikere, matematikere eller samfundsforskere. Jeg føler, at faget Dansk bliver ødelagt i 3g, fordi det går over i en overdreven nationalisme. Vi hører aldrig om tysk... -
Cosinus og sinus.
ForumindlægHej allesammen, jeg er en meget begavet 8.klasses tøs, som godt kan lide "udfordringer" og altid parat til at lære noget nyt og få noget ny viden ;D. Også tænkte jeg på om nogen ville forklare mig hvad cosinus og sinus er? Hvad kan man bruge det til (ved godt indenfor matematik!) Nogle ... -
Hjælp med matemaik!
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med noget matematik? Opgaverne lyder således: En ret linje, l, går gennem punkterne (2,3) og (10,7). a) Bestem ligningen for l b) Bestem denne linjes afstand til følgende 3 punkter: (5,−1); (0,0) og (0,7) Om trekant ABC vides, at C = 90o, dens are... -
Krav Til At Blive Psykolog???????
ForumindlægJeg skal til at vælge en studieretning på gymnasiet. jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge men jeg har tænkt på denne sammensætning: Matematik A + Kemi A + Fysik B. + Psykologi C (valgfag da skolen ikke kan tilbyde andet) + Tysk B + Musik C Hvilke fag skal man have på hvilket niveau for at... -
Lineærs funktions nulpunkt m.m
ForumindlægHejsa :-) Jeg står og er i ret stor knipe! Jeg skal til mundtlig prøve i matematik i morgen og har fået stillet et spørgsmål der lyder således: Fortæl om den lineære funktions nulpunkt, aflæsningen af det samt beregning gennem f(x)=0. Fortæl også om løsning af andre ligninger af første gr... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej Jeg er en dreng, der går på gymnasium i Århus med ret gode karakterer. Jeg går i 3.g og vil gerne tilbyde lektiehjælp både på folkeskole- og gymnasieniveau. Ynglingsfagene er matematik, fysik, kemi og samfundsfag :) Men på folkeskoleniveau kan jeg nok - lige med undtagelse af tysk - hjælpe me... -
Smertestillende medicin. SRP
ForumindlægHej jeg skal snart i gang med at skrive mit SRP projekt, som omhandler smertestillende medicin. Jeg skal fremstille det smertestillende præparat Lidokain i kemi og skrive noget om hvordan medicin kommer ind, rundt og ud af kroppen igen. Dette skal jeg gøre via. matematiksemodeller og differential... -
Hvad ville du gøre hvis du var mig?
ForumindlægHej allesammen, jeg skal til 9.kl efter sommerferien og jeg ville virkelig total forandre mig, altså tage skolen seriøst og virkelig blive klog . Jeg er en der snakker i nogle bestemte fager, og er ikke så god til tale flydende tysk og engelsk. Jeg er også virk... -
Hvilken uddannelse skal jeg tage?
ForumindlægHej jeg går på HTX(Teknologi og Design linjen), og det er mit 2. år. Jeg er god til programmering og designe hjemmesider: www.musical.sceu.dk (Jeg har selv lavet hjemmesiden til skolens musical event). Jeg kan programmere i HTML/CSS, og er i gang med at lære PHP. Jeg er god til Matematik og Eng... -
Hvem kommer først fra løbe turen?
ForumindlægHej, har brug for hjælp til den her opgave. Jeg har prøvet og regne det ud. Men er lidt usikker, Jeg har sagt at de begge hold kommer på samme tid. Opgaven er ned under. To løbere A og B starter samtidig på den samme løbetur, hvor de skal ud at runde et træ og så tilbage igen. A løber hele turen... -
Dumpe et fag?
ForumindlægHej Studieportalen. Har lige et hurtigt spørgsmål mht. til eksamen. Jeg går i 2. på HHX, og klarer mig rimelig godt med 7, 10, 12 i alle fag, undtagen matematik B hvor jeg får 02. Jeg er helt 'lost' i alt det satans differentialregning og alle de andre emner. Tænkte på, hvis jeg nu træ... -
old Ægyptisk brøkregning
ForumindlægIfølge nutidens matematik skulle 10•(2+1/5) være lig med 22 Men jeg kan ikke få det til at gå op, for når jeg lægger brøkerne sammen i det der skulle vare resultatet så får jeg en værdi større end 1 ???? 3) 10•(2+1/5) 1 2 + 1/5 \ 2 ... -
UNI -> Lineær algebra, opsummering?
ForumindlægHej, da jeg inden så længe (1måned) skal til eksamen i matematik, får jeg brug for noget opfriskning inden for semesterets emne, nemlig lineær algebra.Findes der nogen gode internet sider og/eller .pdf dokumenter, der beskriver nogen vigtige ting, begreber etc. i hovedtræk, så det er til at forst... -
Karaktersnit
ForumindlægHej! Jeg har et spørgsmål angående om jeg egentlig har bestået mit matematik på B-niveau. Jeg fik sidste år 02 mundtlig årskarakter og 02 skriftlig årskarakter, men 00 skriftlig eksamen. Har jeg så bestået faget? Nogle af mine venner sagde jeg havde, da mit 02 bliver ganget med 1.5, og at jeg så ... -
Differentialregning
ForumindlægHej folkens Jeg skal til mundtlig eksamen i matematik b, men har fået dette irriterende spørgsål som jeg ikke fatter en skid af.. har sat med det i flere dage uden at komme videre: Differentialregning Du skal gøre rede for hvad der forstås ved en differentialkvotient. Desuden skal du gøre rede ... -
Er du god til mat. ? SÅ HJÆLP !
ForumindlægHey :) Jeg går på 2 år STX. Jeg har afsluttet mat C, men har valgt at forhøje det til B, da jeg gerne vil have samf. A. Problemet er jeg er SÅ DÅRLIG TIL MATEMATIK! Og da jeg har haft et års pause fra det, ligger det hele langt , langt væk. Jeg vil høre om der er en derude som har tid og tålmodig... -
Eksamenstræning Mat A
ForumindlægHej drenge og piger. Vi skal i den kommende tid øve os på Matematik eksamen. Vi ved ikke hvem der bliver udvalgt i klassen, så alle skal forberede sig. Næste gang vi skal øve hedder spørgsmålet: Linjer og vektorer i planen Redegør for vektorbegrebet Bevis sætningen om den rette linje. Proble... -
HHX eller STX?
ForumindlægHej ja som overskriften lyder er jeg blevet meget i tvivl om hvad jeg skal efter ferien. Jeg går i 9 klasse i folkeskolen og mit ynglingsfag er matematik. Jeg vil gerne være noget inden for økonomi men jeg ved virkeligt ikke hvilket studie jeg skal vælge. Umiddelbart ville jeg mene at HHX ville... -
MacBook air vs MacBook Pro ?
ForumindlægHej alle, Jeg starter i 1.g efter sommerferien og skal derfor finde en ny bærbar. Jeg står overfor valget mellem MacBook air eller MacBook Pro. Bærbaren skal bruges til lektier og afleveringer, streame film/ serier og til billede og video redigering da jeg skal på en medie linje. Jeg har hørt a... -
Bestem integrale
ForumindlægHej. Jeg skal til skr. matematik eksamen i morgen. Så det er ved at være vigtigt, jeg får styr på tingene! Jeg er kommet i tvivl om, hvordan det nu er man bestemmer integraler, håber der er nogen som kan hjælpe mig! Mit stykke ser således ud: integraletegn med grænser 1 (øverst) og 0 (nederst) ...
