Søgning på: voksne mennesker kan godt tale om sex. Resultater: 15801 til 15820 af 321608
-
Alkoholmængden som funktion af tiden
ForumindlægEn person på 70 kg indtager til at starte med to øl (12 g alkohol pr. øl) hurtigt efter hinanden. Personen nedbryder alkohol med 0,115 gram alkohol pr. time pr. kg kropsvægt Bestemt et udtryk for mængden af alkohol i kroppen som fkt. af tiden. m(t) = -0,115*70*t + 2*12 Hvordan ændres udtrykket,... -
Fotosyntese
Forumindlæghar lige 2 spørgsmål.. Skriver rapport om fotosyntese ,og jeg kan ikke lige finde ud af hvad jeg skal skrive til disse to ; Jeg skrev at ; I Glas B er der blevet foretaget respiration fordi den ikke fik noget lys.. Det jeg så skal skrive til den her, om hvad det så beviser? Det anden er at ... -
Beregning af frie calciumioner
ForumindlægGoddag, jeg sidder med en kemiopgave, hvor der er en delopgave, som jeg er lidt i tvivl om, opgaven lyder: Behandling med adrenalin udløser muskelkontraktion i glat muskelvæv. Dette skyldes frigivelse af calciumioner fra intracellulære depoter. Herved stiger [Ca2+] fra 100 nM til 10 µM. Cellens ... -
Om Eros
ForumindlægJeg er igang med at læse symposion (Sokrates tale), jeg finder den en kende svær, især den del med Eros derfor ville jeg nu gerne have lov til at prøve at forklare hvad Eros er ifølge sokrates. Eros er: Eros er en daimon (en halvgud) søn af guden Poros og tiggeren Penia. Historien bag kender je... -
Fysiske egenskaber for aromatiske ring
ForumindlægHvilke intermoleykære bindinger kan en aromatisk ring lave? Mit gæt er den kan lave londonbindinger, men jeg vil bare gerne være sikker Tak på forhånd -
Folkelig oplysning
ForumindlægHej, alle. Jeg sidder lige og kigger på en sætning, som Hal Koch har skrevet: det folkelige oplysnings – og opdragelsesarbejde er nerven i demokratiet. Hvordan skal denne sætning forstås? På forhånd tak. -
Hvad er nemmest at lære på gymnasiet - fransk/spansk??:D
ForumindlægHej Jeg står i denne situation at jeg faktisk godt kan lide begge sprog(fransk og spansk) og godt kunne tænke mig at have denne linje, når jeg skal jeg på gymnasiet, men den linje jeg har valgt, den tillader ikke at jeg vælger begge sprog.. og desuden, hvilken af dem kan man bedst bruge, når man ... -
Molekylærbiologiske metoder
ForumindlægJeg skal i mit SRP redegøre for, hvordan man kan se om et dyr (eller menneske) har, eller har haft en infektion, ved at bruge molekylærbiologiske metoder. Er der nogen der kan forklare mig, hvad molekylærbiologiske metoder er? På forhånd tak :) -
Intelligenser
ForumindlægHvad kan man bruge sin viden om intelligens til? F.eks i folkeskolen, kan man så lære at man skal være målrettet, da et hvert menneske har forskellige intelligenter for noget bestemt (sport, matematik, sprogelig osv,) ? -
Debat for alle
Forumindlæghvad synes i om den nye skatteudspil? -
Hjælp til IQ og G-faktor
ForumindlægHej :) Er der nogle der ved, om IQ og G-faktoren er det samme? -
Formel for afsættelse af energi ved bestråling.
ForumindlægJeg har brug for at beregne, hvor meget energi der afsættes over et tidsrum hvis man bestråles med 0,5-1 Sv på hele kroppen over længere tid. Hvor lang tid går der før man når en dødelig dosis og hvor hurtigt stiger den absorberede stråling i kroppens væv? Jeg tror nok, der findes en formel til b... -
Tysk stil
ForumindlægHej allesammen ! Sidder med en tyskaflevering som skal være færdig inden 23.59 - Helst før :) Navnet på opgaven er Wenn das Auge mithören: B&O das guten Tons eller noget i den stil ! Selvfølgelig hvis nogle har hele opg. liggende ville det være optimalt, men ellers kan jeg også bruge opg. om købs... -
Retvinklet trekant
ForumindlægHej. Jeg skal forklare følgende: Hvorfor man kan være sikker på, at et terrassegulv har form som et rektangel, når diagonalerne er lige lange, de to længste modstående sider begge er 7,1 m, og de to korteste modstående sider begge er 4,2 m. Jeg er lidt usikker på opgaven, så er der nogen der vi... -
Newton og Kepler
ForumindlægNogle der kan fortælle mig hvorfo: 4*pi^2*K*(m*M/r^2) = G*(m*M/r^2) Altså hvorfor: 4*pi^2*K = G Når jeg skal udlede sammenhængen mellem keplers 3. lov, og newtons gravitationslov:) -
Forkort brøk. Rettelse. :)
ForumindlægForkort brøken: (a^2 + 2a)/(a^2 - 4) a(a + 2)/(a + 2)(a - 2) (a)/(a - 2) .. Jeg mener dette er den mest logiske løsning, men hvis den i så fald er rigtig, hvilken regneregl har jeg så brugt, for synes ikke jeg kan finde den i bogen. Hm! -
Matematik? Hjælp!
ForumindlægJeg skal betragte forskriften f(x) = 3x^4 + 4x^3 - 48x^2 + 144^+ 400 Så skal jeg bestemme for enhver værdi af c antallet af løsninger til lingningen f(x) = c Jeg aner ikke hvad c det betyder, er der nogle der kan forklare mig det? :) -
Ligevægtsberegning
ForumindlægHej, I skolen udførte vi følgende reaktion: CH3COOH + CH3CH2OH <==> CH3COOCH2CH3 + H20 Vi lavede 8 forskellige opløsninger, hver med forskellige mænger af de fire reaktanter. HCl er katalysator og er tilstede i alle otte. Spørgsmålet er, hvordan man håndterer en ligevægtsberegning når m... -
Mit liv sværste spørgsmål
Forumindlæghej hvad er 1+1(er til examen) håber du kan hjælpe. -
Biologi EKSAMEN!
ForumindlægJeg skal snart op til eksamen i biologi c-niveau.Jeg har bare et problem. Vores lærer har ikke været særlig behjælpelig med at forberede os til eksamen!!Så jeg håbede på, at der var nogen herinde, som ville kunne forklarer, hvordan et eksamensspørgsmål ser ud, helst noget inde for "krop og s...
