Søgning på: historie noter hf. Resultater: 15841 til 15860 af 33009
-
mængdelære
ForumindlægJeg kan godt forstå det, men hvordan formulerer man beviser, der er uhyre simple? F.eks.: F1 og F2 er lukket. så er F1 U F2 og F1 (omvendt u) F2 lukket. og den her: Ø og R^2 er lukket. -
Uhh har noget dum fysik om kredsløb XP
ForumindlægMmh.. Skal skrive en rapport og mangler liige lidt hjælp her om noget så simpelt som et kredsløb og den slags.. okay så.. 1.(serieforbindelse) hvordan er sammenhængen mellem to målte spændingsforskelle og spændingskildens polspænding? - kan det passe at det er noget med det der mde at U og I ... -
grammatik
Forumindlægjeg sidder med studentereksamensopgaven fra 2007 i skriftlig engelsk.. der er et par ting jeg ikke forstår, hvad er galt med disse sætninger og hvorfor: He talked friendly to her. - talked, er det forkert ord? He feels that now he was able to play the piece good. jeg har på fornemmelsen at der ... -
Hvor hører det hjemme?
ForumindlægHej med jer, Hører differentialligninger inde under Infinitesimalregning? Og hvad hører Infinitesimalregning egentlig under? er det Mantematisk Analyse eller Algebra? Er der ikke et sted man kan se disse indelinger, jeg har prøvet at lede på nettet, men jeg ved ikke helt hvad jeg egentlig skal... -
Non Sense DNA
ForumindlægHejsa. jeg skal Forklare hvorfor Non-sense DNA ofte har flere mutationer over kort tid end gen-DNA? men ved ikke lige hvodan jeg skal gør det -
Konstruktion af Q
ForumindlægEr der ikke nogen, der har kan konstruere de rationalle tal på en smart måde? Den metode, jeg har, er tåget.. -
REKLAMENS FILMSPROG....det haster. Hjælp
ForumindlægEr der nogle der vil hjælpe mig til at forstå hvad denne her opgaveformulering betyder helt præcis? Lav en analyse af videoen, idet du grundigt beskriver videoens filmsprog. ?Videoen er en reklamekampagne fra Greenpeace...og jeg kommer derfor i tvivl om jeg bare kan bruge en analysemodel som an... -
Store bogstaver i Latex
ForumindlægNår jeg skriver en formel i portalens LaTeX, bliver store bogstaver lavet om til små. Hvordan undgår jeg det? -
Dansk-Engelsk oversættelse (rettelse)
ForumindlægJeg skal oversætte en tekst fra dansk til engelsk og jeg mangler at få den rettet, så det ville være virkelig dejligt, hvis i kunne hjælpe mig lidt. Den dansk tekst ser således ud: I den industrialiserede verden er overvægt et alvorligt problem, bade hos børn og voksne. Hver dag kan børn og unge... -
hvordan lægger/lagde man kort over saharas ørken?
ForumindlægHJÆLP jeg ville MEGET gerne vide hvordan, man lægger eller lagde kort over saharas ørken. tak for hjælpen. -
USA's magt på retur
ForumindlægDiskutér, i hvor høj grad det vil være en fordel eller en ulempe for det internationale samfund, a tUSA's magt er på retur. du skal anvende teorier om international politik. -
parentes
ForumindlægHej, hvordan laver man en parentes der fylder flere linier. Jeg har \frac{5}{6} og vil gerne have en (alm.)parentes omkring dette udtryk. Hvordan gør man? -
Naturlige eksponentiel funktion
Forumindlægf(t) = 2,0151 · e^(1,0135 · t) <=> f(t) = 2,0151 · 2,7552^t Kan man godt omskrive funktionen sådan her? -
Isolering af d
ForumindlægJeg skal isolere d i flg. ligning uden brug af hjælpemidler... R=((4*p)/(π*d2))*l Hjælp! -
fedt
ForumindlægHej er der nogen af jer, der kan beskrive hvordan fedt,protein og kulhydrat nedbrydes i kroppen? det skal være en grundig beskrivelse!! gerne hvilke kemiske reaktioner der sker. og også noget om cellernes vitale behov for fedt på forhånd tak Michell -
Volumen af en gas
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp med en opgave, der lyder: ''Hvordan vil voluminet af en specifik gasprøve ændres, hvis dens tryk og temperatur (i Kelvin) blev fordoblet?'' Jeg har sagt, at den vil forblive uændret? Jeg tænker, at trykket, men forklaring er meget ringe, og det er næ... -
Opstilling af SRP
ForumindlægEr det en god ide, at lave overskrifter, til hvert afsnit? Perspektivering og konklution, skal det skrives, overhoved ? Synes bare ikke man har fået nogen ide, om hvordan man skal opstille og indkludere i sin opgave.. -
quasi-symmetrisk matrix
Forumindlæghva er en quasi-symmetrisk matrix? -
Valgsystemet i USA
ForumindlægHej! jeg er ved at skrive studieretningsprojekt om det amerikanske valgsystem. Jeg er blevet så forvirret af alle de nye begreber, at jeg har svært ved at se i hvilken rækkefølge det hele foregår. Er der måske en der kan hjælpe mig med at opstille en rækkefølge af hvordan det amerikanske valgsys... -
Sikkerhedsteorier
ForumindlægJeg er igang med SRP-opgaven. Mit analyse spørgsmål lyder således : Med udgangspunkt i relevant sikkerhedsteori ønskes en analyse af NATO's rolle efter murens fald... Har gjort rede for den kolde krigsperiode... men hvilke teorier kan anvendes til perioden efter murens fald??
