Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 15861 til 15880 af 114887
-
Mitose og Meiose- Hjææælp?
Forumindlæghej er der nogle der både kan forklarer og svare på disse spørgsmål? jeg kan ikke forså det 1. hvis der var 46 kromosomer før en deling hvor mange er der så efter deling( et svar med mitose og et med meiose)? 2. hvor mange kromosomer er der i en hun gorillas æg? 3. hvor mange kromosomer er ... -
Gener og Celler
Forumindlæghej er der nogle der kan hjælpe mig med et par spørgsmål? 1. hvor mange kromosomer har hudcelle, levercelle, befrugtet ægcelle, nervecelle og rødt blodlegeme? 2. før delingen er der 46 kromosomer, hvor mange er der efter delingen med mitose og miose? 3. hvis der foreksempel er 8 kromosomer i ... -
Et stof i vandig opløsning??
ForumindlægHåber der er nogle, som kan hjælpe mig med dette: Gør rede for, hvilke af nedenstående påstande der er sande. Et stof i vandig opløsning: 1. kan fjernes ved filtrering 2. bundfældes ved henstand 3. kan ikke ses 4. er jævnt fordelt i vandet 5. kan opløses i større mængde, når stoffet findel... -
Antabus!!!
ForumindlægHej. Sidder med en opgave, som jeg desværre er kørt lidt fast i. 1) Vis at omdannelse fra ethanol til eddikesyre er en redoxreaktion. 2) Hvad er det systematiske navn for stoffet der giver os tømmermænd? 3)Hvor mange gram antabus kan man fremstille, hvis man har 10 g diethylamin og 10 g carbo... -
Ligning
ForumindlægHej jeg har et problem med en ligning og jeg kan simpelthen ikke se hvor fejlen er, men det vil bare ikke gå op. ligningen hedder: 2/x-1=3/5x+4 mellemregninger: 2(5x+4)=3(x-1) 10x+8=3x-3 10x=3x-11 7x= - 11 x= -11/7 det er den eneste måde jeg kan sådan lige kan se jeg skal løse den, me... -
Nem ligning!
ForumindlægHej, er tvivl om hvorvidt jeg har regnet rigtigt? Kan du godt gange x med y? Hvordan gør man rigtigt hvis dette er forket? x (2-y) = x*2 = x*y = 2x - xy P.S den her ligning forvirrer mig også lidt, igen pga. at x og y bliver blandet sammen i starten: 2x(y−2)*3 -
Erhvervsøkonomi hjælp!
ForumindlægHej! Jeg sidder her med en række, spørgsmål og kan simpelhen ikke finde svaret til dem. 1. Nævnt hvilke typer omkostninger, hvor man ikke må fratrække momsen. 2. Forklar reglerne for afregning af moms 3. Hvilke betalingsbetingelser beskrives i bogen, og hvad betyder de? Det ville hjælpe mi... -
fritidsjob aflevering
Forumindlæghej alle sammen jeg har brug for lidt hjælp til min matematik aflevering, kan nemlig ikke finde ud af opgave 4.3 og 4.4 længde er 48 cm og bredde er 36 cm som er svaret på opgave 4.1 og jeg ved ikke og det kan hjælpe men rumfanget er 16934,4 cm^3 som er svaret på opgave 4.2 -
differentialregning (Bestem tallene a og b)
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave: Funtionen f er givet ved: f(x)=x^3+x^2+ax+b Det oplyses at: f39;(-2)=7 og f(-2)=-1 a) Bestem tallene a og b?? på forhånd tak -
brug kvadratsætninger til at sætte på fælles brøkstreg
ForumindlægHej jeg bliver bedt om at bruge følgende kvadratsætning (a+b)(a-b)=a^2-b^2 til at sætte 2 brøker på samme brøkstreg og derefter reducere. Hvordan bruger jeg denne kvadrat sætning til at sætte (3+p)/(p^2-1) + (2p-4)/(p-1) på fælles brøkstreg? Håber i kan hjælpe :) -
integralregning
ForumindlægHej Opgaven jeg har brug for hjælp til er vedhæftet! Jeg kender en stamfunktion og skal finde ud af hvilken oprindelig funktion den tilhører. Når jeg integrer i hånd får jeg f1(x), men når jeg anvender Maple får jeg f2(x). De begge er vel rigtigt? Hvad er begrundelsen? Tak på forhånd <3 -
luftryk
ForumindlægHejsa, jeg har lige et par spørgsmål som i meget gerne må svare på følgende: 1) Hvor langt skal man op for at vand koger ved 0 grader? 2) Hvad ville der ske med mennesket hvis vi var i den højde hvor vand koger ved 0 grader? 3) Hvor langt ned skal man hvis vandet koger ved 1000 grader? :-) -
Kvadratrod / kvadratrod 2
ForumindlægHej jeg er lidt i tvivl om kvadratrod Regnestykke= √5 + 1 : 2 Det er fordi at på min lommeregner er der ikke noget hvor der bare er en √, der er derimod noget hvor der står √2 og √3.. Jeg ville lige vide om det ville give nogen forskel hvis jeg for at løse mit regnestykk... -
tysk stil
Forumindlæghej jeg skal skrive en stil. den skal handle om min familie og fritid med følgende spørgsmål Hvordan ser din verden ud Kan du tale med dine venner om noget? Taler du med dine forældre om dine problemer? nogle der vil hjælpe mig en en start eller at komme igang?<3 -
Bestemt integral med kvadratrod som nævner
ForumindlægHej alle! Jeg har en opgave med et bestemt integral som ser således ud: ∫(((3x^(2)+2)/(√(x^(3)+2x+4))),x,0,2). Jeg forstår godt princippet i at integrere, men denne opgave forvirrer mig, da der er kvadratrod. Håber der er nogle, der vil være venlige at forklare mig, hvad man skal gøre, ... -
Differentialligning
ForumindlægJeg har et par spørgsmål til emnet. 1. Hvordan aflæser man væksthastigheden grafisk i et punkt og finder linjeelementet, når der kun er opgivet et punkt og et hældningsfelt? 2. Hvordan angiver man de y-værdier, hvor væksthastigheden er positiv, når man kun har en graf? 3. Hvordan skitserer man... -
HJÆLP Matematik/Kemi :)!
ForumindlægJeg har nu siddet med følgende opgave i et par timer, og har derfor brug for hjælp, da jeg virkelig ikke ved hvordan man løser opgaven. :) Håber nogen kan hjælpe mig med dem. Opgave 3) Vi ser på et stof, der fordeler sig mellem to ikke blandbare væsker som f.eks. vand og benzen, når stoffet er ... -
rettelser
ForumindlægHey derude er der en sød person der gider se/rette disse linjer igennem. : Han kommer altid alene. (Er kommt immer allien) 2: Han kører selv bilen. (Er fährt slebst das Auto) 3: Bliver han hjemme om aftenen? (bleibt er zu hause um der Abend) 4: Spiser du hjemme eller hos Franz? (isst du zu ha... -
løs andengrads
Forumindlæg(x+3)^2-1 = 0 er der rigtig at a= 1 b= 6 og c=-1? -
Talmagi
ForumindlægHej :) Jeg har brug for hjælp til denne opgave, er der nogen der har et svar på hvordan det virker? Prøv at forklare, hvorfor nedenstående talmagi virker. Forsøgsbeskrivelse Lad en tænke på et tal mellem 1 og 30. Få at vide, om tallet står i kolonne A, B, C, D eller E. A B C D E 2 ...
