Søgning på: historie noter hf. Resultater: 15901 til 15920 af 33009
-
Omvendt funktion
ForumindlægJeg skal omskrive en ekspotentiel funktion til en omvendt funktion og håber i kan hjælpe mig med at forstå. f(x)= 24*0,72^x på forhånd tak! -
6 sætninger oversættelse
Forumindlæg(: Kan min oversættelse passe? fra dansk til spansk 1) - ¿Qué tal está la carne? = (Hvordan er kødet?) 4) – ¡Myu rico! = vældig dejligt (godt) 2) – Ellos no gustar pescado. = (De kan ikke lide fisk) 3) – ¿Quiero más café (un café seco?)? = (Vil du have en kop kaffe mere?) 5) - ¿Desean postre... -
"Drømmenovelle"
ForumindlægHej (: Er der nogle der ligger ind med en analyse eller andet lækkert om Schnitzlers "Drømmenovelle" ? eller filmatiseringen af den (Eyes wide shut) for den sags skyld? Også gerne hvis i kender til noget materiale der ligger på nettet eller lign. tak.. -
"Åndelig perfektion"
ForumindlægHjælp det haster!!! Nogle kloge hoveder der kan oversætte "Åndelig perfektion" til latin?? På forhånd tak!! -
'en anden'´ét ord
ForumindlægJeg har fået fejl for denne opgave DANSK opgaven: Vil De have en kop kaffe mere? SPANSK min besvarelse: ¿Quieres más café? FEJL: orden 'más' Spørgsmål: Hvad kan jeg bruge istedet for? Jeg kan ikke finde et ord, jeg synes bedre om til denne sætning. Mulig løsning: 'otro' er umi... -
Perikles >< Platon
ForumindlægSkal til eksamen på tirsdag i old, så håber at i kan hjælpe mig med et lille spørgsmål. Min lærer er utrolig glad for sammenligninger, så ville lige høre om man: egentlig godt kan sætte Perikles op imod Platon? Altså Perikles er vel tilhænger af demokartiet: værdier frihed, lighed --> folke... -
HJÆÆÆÆLP :'/
Forumindlæghey alle jeg er i gang med mit AT.. og som fag er det Dansk og Samfundsfag jeg har valgt at bruge. som alle ved er det videnskabeligt gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 der er i års hovedemne i AT. OG jeg har brug for noget litteratur til mit emne som er det ændrede syn på kvinde... -
Spørg. om spændingsrækken
ForumindlægEr jeg helt gal på den ang opløsning af metaller i spændingsreækken. Jeg har skrevet: Metallerne kobber, søvl, platin og guld kan ikke opløses af H+, da syre kun reager med dem, der står til venstre for H+ i spændingsrækken. -
hvordan skal jeg komme igang
Forumindlægjeg har fået i musik opgave at jeg skal skrive en "stil" om hvilken virkning musikken har i filmen og stemninge + genre. nogle der har nogle gode idéer til hvordan jeg lige skal gribe det an. :/ opgave er til filmen RENT. hvis det var til nogen hjælp -
Kasse om tekst og grafik
ForumindlægHej. Jeg er ved at sætte en labmanual op, og derfor har jeg brug for, at kunne tydeligøre et område hvor det er meningen at læseren selv skal prøve at regne ud hvad reaktionsproduktet bliver. Det indeholder nogle få linier tekst og et billede. Jeg ville så gerne høre om, hvordan jeg kan lave en... -
Oldtidskundskab Eksamen 2g
ForumindlægHej folkens, Nu er tiden kommet til atter en eksamen, oldtidskundskab. Og jeg har kun en svag idé om, hvordan den kommer til at foregå. Er der nogle herinde der gider forklare det? Og måske komme med nogle gode fif/råd? -
SKRIVNING
ForumindlægHej. I løbet af min 8 klasse har vi ikke rigtig "øvet" os i at skrive i de forskellige genre, men blot bare reglerne. Jeg synes selv at jeg har problemer med skrivning og vil meget gerne forbedre mig i formulering, ordforåd og i de forskellige genre. Vil gerne kunne sikre mit et 10-ta... -
Hjælp til to opgaver (funktion og andengradsligning)
ForumindlægHej allesammen.. Jeg er igang med at lave en prøve uden hjælpemidler, og kan ikke rigtigt finde ud af to af opgaverne, derfor ville jeg lige høre, om der er nogen der ude, som kan hjælpe mig?? 1) en funktion er givet ved f(x)= 4*a^x, hvor a er et positivt tal. Grafen for denne funktion går g... -
Matematik
ForumindlægHej. Jeg kan ikke finne ud av hvordan man løser det regnestykke. Jeg ved svarte, men ikke hvordan man kommer fem til det. Kan nogen hjælpe? -
IRLAND - velfærdmodel, hjælp!
ForumindlægEnkelt spørgsmål, under hvilken velfærdsmodel kan Irland bedst anbringes (universel, selektiv, residual) -
løsning af ligning
Forumindlægx2+8x-63=0 den sidder jeg lidt fast i eftersom at facit giver -3, 21 nogen der kan forklare hvad jeg skal stille op med x^2 og stykke det lidt op? -
≠ hvad betyder dette tegn i matematik?
ForumindlægHvad vil det sige når : a ≠ 0 ? -
buddhisme, JEG'et ?
ForumindlægHejsa Ville lige spørge : hvordan kan jeg'et være en illusion i buddhisme ? -
Johs. V Jensen myte
ForumindlægEr der nogle der helt præcis kan forklare mig, hvordan man definerer en myte skrevet af Johs. V. Jensen? Vi har bl.a. læst "Hos Fuglene", men der kan jeg ikke rigtig se nogle mytiske træk. Men det er måske heller ikke det, det går ud på? -
Eksamen - 9 klasse
ForumindlægHowdy'partners! smack my ass and call me cowboy! har brug for hjælp. ved godt det er meget at spørge om, men er der nogle som ligger inde med en masse forsøg og viden omkring: Atmosfæren Vand Ioner & Salte Metaller Mere om atomer Syrer og baser Atomer & Molekyler Kerneenergi Det var det - t...
