Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 16001 til 16020 af 22496
-
provokeret fission
ForumindlægHej :-) Jeg har læst en masse om provokeret fission, da jeg har en opgave om atombomben. Jeg har så fundet frem til: Provokeret fission gøres normalt ved at tilfører energi til kernen for at overskride POTENTIELBARRIEREN. Dette gør man ved at bestråle kernen med en neutron som indfanges. Når den... -
reducer brøk
ForumindlægHej , hvordan reducer man denne brøk? Har glemt brøk reglerne. a+ 4b-a/2 -
Bestem O'(10) og fortolk tallet
ForumindlægHej. :) OPgaven lyder: I en model kan en virksomheds omkostninger ved produktionen af x enheder af en bestemt vare beskrives v. funktionen O(x) = 0,02x^2+10x+5000 Hvor O bestegner omkostningerne målt i kr. Bestem O'(10) og giv en fortolkning af tallet. Jeg får O’(10)... -
Sidelængder og vinkler
ForumindlægJeg skal bruge noget hjælp til dette spørgsmål: Angiv sidelængder og vinkelmål for en ligebenet trekant med et areal på 32000 m2 HJææææææææææææælp!!!! -
Fishermans friend
ForumindlægHej, er der nogen, der har læst fishermans friend og sonnenbrand. Dem havde vi haft sidst år og nu skal jeg op i tysk og har ikke teksterne.. -
hjælp til engelsk oversættelse fra videoklip!
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for en smule hjælp... jeg har fundet et nyhedsklip på internettet, som jeg skal bruge til min mundtlige engelskeksamen (FSA). klippet handler om Nordirlands situation i dag. jeg forstår egentlig godt klippet (i helhed)... men så er der alligevel rigtig mange steder hvo... -
Mappe lås?
ForumindlægHej Er der nogen der ved om man kan for lavet mappe lås hvis man har windows 7. Altså hvis nu man har en privat mappe, så skal man taste en kode og så kan man komme ind i din. Jeg mener ikke log-in koden når man tænder computeren, men til selve mappen?? -
et spørgsmål ang. tRNA
ForumindlægtRAN, hvordan ankommer det bare til ribosomet og hvad gør den helt præcis ? har forstået at mRNA kører igennem ribosomet, og 3 baser svarer til en aminosyrer, men har ikke helt styr på tRNA håber en kan forklar mig det sådan lidt i pap hehe. -
Forsøg?
ForumindlægEr der nogen der evt. har nogle gode forsøg til fysik/kemi - eksamen (FSA)? noget der måske ville give lidt ekstra hos censor? eller måske nogle gode dispositioner eller andet godt? (atomer og molekyler, radioaktivitet(isotoper), Ioner og salte, syrer og baser) hvis ja, vil i så sende det til min... -
Atomer, radioaktivitet og kerneenergi
ForumindlægHej! Disse tre emner indgår i mine trækmuligeder til eksamen (folkeskolen, 9.). Min lærer mener vi skal lave dispositioner til dem alle (altså at vi har mulighed for at trække blot ét af dem) men jeg kan ikke finde mange forsøg til dem. (Til dem som ikke lige har styr på fysik/kemi FSA'en... -
Forvirret? Ja!
ForumindlægHej nørder! Jeg skal snart til FSA i fysik/kemi, og jeg er ret forvirret. Skal man lave dispositioner for hvert emne eller what? Er det meget svært? Skal man kæmpe for, at få et 7-tal? -
Analyse af leif den lykkelige jun.
Forumindlæghey folkens jeg leder efter en analyse af leif den lykkelige jun. skrvet af klaus rifbjerg. er der ikke nogen der har en analyse af den. den er vist en del af den danske kulturkanon -
matematik eksamen i morgen nervøs
ForumindlægHej Jeg skal til en mundtlig matematik eksamen i morgen og jeg er bange for at enten for at snakke langsomt eller hurtigt jeg kan ikke variere tempo :S Jeg er opgså meget bundet megt til mit papir jeg kan slet ikke slippe fra det hvad skal jeg gøre, Jeg gør det alt for svært for mig selv hvis I ... -
Please Please hjælp mig
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp Jeg skal op i NF på fredag. Jeg er meget bange for at dumper. Jeg ved ikke hvordan jeg skal forbrede mig. Skal jeg skrive noget ned eller skal jeg kun læser. Håber I kan hjælpe mig!!!!!!!! -
Andengradsligning
ForumindlægHEJ! hva gør man hvis en af konstanterne til udregning af diskriminanten er ukendt? Altså x?? f.eks. x2 - 6x + 8 = 0 -
Trigonometrispørgsmål
ForumindlægHej..:-) Jeg er meget i tvivl om hvilken formel jeg skal bruge når jeg for opgaven på mit arbejdsark i matematik (trigonometri) I en retvinklet trekant er b = 16,7 A = 82 grader C = 90 grader - bestem siden a. - som sagt er i tvivl om hvilken formel, der skal bruges! Mvh Ma... -
please hjælp matematik
ForumindlægAntallet af danske lønmodtagere, der betaler til efterlønsordningen, er i perioden 2000-2005 aftaget. Figuren viser, at udviklingen med god tilnærmelse kan beskrives med en lineær funktion hvor x er antal år efter 2000, og y er antal lønmodtagere, der betaler til efterløns¬ordningen. Det ... -
Odyssen sang 6. , 22. og 23.
ForumindlægHej , jeg ville høre om der var nogen der havde nogle gode notater til 6. sang, 22. sang og 23. sang i Odyssen, da jeg kan komme op i det til eksamen ? Håber der er nogen der kan hjælpe? Og hvis der er nogen der har notater til alle guderne? -
Eksamen i Religion
ForumindlægHej jeg har nogle spørgsmål til eksamen i religion, for vi har ikke rigtig fået at vide hvordan den foregår. Vi har haft om buddhisme, jødedommen, kristendommen, naturtro og islam. Vi kører på ny reform, hvis nogen er i tvivl. 1. Er der nogen der kan give mig et eksempel på hvad der står på de p... -
Projektopgave om Grønland
ForumindlægHej ! Jeg har brug for lidt hjælp til, at komme igang med en projektopgave:) Nogen der kunne hjælpe?
