Søgning på: tysk notater. Resultater: 16001 til 16020 af 18469
-
Oversættelse
ForumindlægHej SP Vil i være søde at oversætte det jeg har skrevet til tysk: Line bor sammen med sin mor, far og sine to søstre. Line ser ikke så meget fjernsyn, men når hun ser fjernsyn foretrækker hun at se serien friends og filmen the color porple. Line har en stor interesse for velfærd og menn... -
Rettelser af tekst.
ForumindlægEr der nogen der vil være en engel og rette dette? Ved godt der er super mange fejl i. Men er simpelthen så dårlig til tysk. På forhånd tak. -------- Das Gedicht handelt von einem jungen Mann, der sieht ein Röslein wie auf der Heiden steht, das unnatürlich schöne und junge ist. Er droht mit ihr ... -
Oversættelse af sætninger - personlige stedord
ForumindlægHej Forum ! Har lige et par sætninger til Jer tysk-eksperter, som jeg gerne vil have rettet inden i morgen :-) 8. Jeg ærgrer mig meget over Christian. Ich ärgere mich viel über Christian. 10. Føler I jer hjemme? Fühlen ihr euch zu Hause? 12. Har firmaet nu besluttet sig? Hat die Firma sich j... -
SSO - Krav (Eng)
ForumindlægHejsa :-) Jeg skal igang med at skrive en større skriftlig opgave i engelsk. Jeg har fundet nogle tekster fra nogle franske og tyske forfattere, som jeg vil sammenligne med nogle engelske forfattere, er det tilladt? Mere konkret er mit spørgsmål: Er det iorden at skrive en SSO-opg. i engelsk p... -
SSO - Analyse af forfatning
ForumindlægJeg har virkelig svært ved at se, hvordan jeg skal analysere nogle paragrafer i den tyske grundlov. Spørgsmålet lyder således: "På baggrund af nevennævnte kildemateriale ønskes en gannemgang af NSDAPs magtovertagelse" Det udleverede kildemateriale forklarer er artiklerne,der forklare... -
rettelse... plzz.
Forumindlæghej hjælpsomme mennesker... jeg sidder med "2" sætninger som jeg er i tvivl om: 1)Die Grünen, „die nur beschäftigen sich mit solchen Fragen. die Grünen”, som kun beskæftiger sig med sådanne spørgsmål. 2) Die frische Luft in die Berge ist sehr gesund und viele verbrauchen ein... -
kan jeg få hjælp ....................
Forumindlæghej det er fordi at jeg skal i 9 klasse efter sommerferien og jeg ville bruge min sommerferie fornuftigt for er ikke så god til matematik og dansk i grammatikken og ordforåret fysik biologi historie tysk engelsk...... og ville sprøger om der var nogle som kan gi forslag eller nogle øvelser på... -
hjælp til oversættelse af enkel sætning
ForumindlægHej allesammen.. Jeg sidder lige og har problemer med en enkelt sætning på tysk - håber i vil hjælpe. Sætningen er: Man kan efter årene 1967-1977 forestille sig meget. Hvordan ville i oversætte det? Mit egentlige problem ligger i bøjningen af viel(meget). Mine forslag er: 1) Man kann sich na... -
Sætning
ForumindlægJeg har haft lidt problemer med endnu en sætning, håber der er nogen der kan hjælpe med at udpege fejlene? (går kun i 10. Klasse, så prøver at forbedre mit tysk.) Wir hatten ihn besucht nur 10 Tage bevor seinen Tot. Im nur zwei Jahren sieht er aus die anderen Gefängnisinsassen. Hier seid unser e... -
Sætningsoversættelse
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med at oversætte følgende sætninger til tysk: 1. Kender du historien om jøderne? Ja, den kender jeg. 2. Var bedstemors forældre unge i 1939? Ja, det var de. 3. Skriver faren et brev? Nej, han skriver det ikke. 4. Hvornår mærker moren krigens følger? Hun mærker... -
Oversættelse
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med at oversætte følgende sætninger til tysk: 1. Kender du historien om jøderne? Ja, den kender jeg. 2. Var bedstemors forældre unge i 1939? Ja, det var de. 3. Skriver faren et brev? Nej, han skriver det ikke. 4. Hvornår mærker moren krigens følger? Hun mærker de... -
Zwei Menschen in der U-Bahn
ForumindlægHej, jeg sidder med en tysk afleveringsopgave, men er helt gået i stå. Håber kan få nget hjælp. Jeg forstår ikke helt, hvad de mener med denne opgave: Zwei Menschen in der U-Bahn Du sollst die Identität von einem der Menschen übernehmen. Schreibe eine kurze Geschichte, wo du z.B. schreibst, w... -
God måde at tage noter på?
ForumindlægHej. Det nye skoleår er startet og jeg er næsten lige kommet hjem fra ferie og derfor misset rimelig mange timer. Skal læse ti sider i en tysk bog. Hvordan ville det være bedst at tage noter? Synes jeg bruger for lang tid, når jeg læser og skriver noter samtidigt. Altså f.eks. læser jeg en sætni... -
Havde ikke spansk i STX, men vil gerne have det på KU.
ForumindlægHej alle sammen :) Håber der sidder en der ude der kan hjælpe mig med lidt af et spørgsmål. Jeg har fundet ud af at jeg rigtig gerne ville studere spansk på KU, mit snit er fint og det hele. Problemet er bare at jeg var så dum at vælge tysk i stedet for spansk, der ved lever jeg ikke op til de sp... -
Eksaminer i år
ForumindlægJeg går i 2g og vil gerne vide, hvor mange eksaminer jeg skal op i i år. Min studieretning er MatA, FysB og KemiB, som valgfag vælger jeg FysA og astronomiC. I 1g afsluttede jeg samf+bk, men var ikke op i nogen eksaminer. I år afslutter jeg old, rel, tysk og kemi B. Eng B kører vist 3-årigt for... -
nogen der vil rette denne lille tekst?
Forumindlægheej.. nogen der er god til tysk og vil rette ? Es handln von ein Bundesligaspiel in Knierspe, es ist ein Tradition in Knierspe zu spiele Motoball. Der sind zwei Mannschaft aus Knierspe, und die anderen Mannschaft sind von andere stadt. im Schnitt sind die spiller 20 jahre. die spieller sind a... -
ytringsfrihed
ForumindlægIfølge injurien, må vi, når vi ytre os, ikke generalisere. Dvs., at vi ikke må sige "alle muslimer er terrorister", eller "alle tysker er nazister" osv.. I ytringsloven kap. 8 §77, står der, at man må ytre sig under ansvar for domstolene. Hvis nu man generalisere, og... -
Hjælp til oversættelse af min sætning:D og nogle ideer.
ForumindlægHej. Håber der er nogle, som vil hjælpe mig :) jeg skal skrive om engang jeg var i Tyskland. Nogle der har ideer til hvad jeg kan skrive? :) Nå, men her kommer min sætning jeg gerne vil have oversat til tysk på ottende klasses nivau cirka: Vi boede sammen med vores venner i deres lejlighed som lå... -
Endelser :(
ForumindlægHejsa, jeg er nogenlunde god til tysk, men jeg virkeligt et problem med hvilken endelse jeg skal putte på, jeg kan aldrig rigtig huske hvordan det hænger sammen, men hvis nogle kunne fortælle mig det ville jeg blive utrolig glad :) som et eksempel kan jeg tage ordet "sein", hvad er det... -
beregning af kapacitansen
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe, er helt lost i det. Jeg skal lave denne opgave og kan virklig ikke finde ud af det? På universitetet i den tyske by Dresden har man et forskningsanlæg til frembringelse af meget kraftige magnetfelter. Magnetfelterne frembringes ved at sende en stærk strøm gennem ...
