Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 16041 til 16060 af 70316
-
er der nogen der ved....?
Forumindlægjeg tænkte på om der var nogen der vidste hvornår disse værker er skrevet...:(mine papirer er desværre forsvundet så)1) Sofokles:Ødipus2) Herodot: "Kong Kroisos" + "Amasis konge af Ægypten"3) Homer: "Odyssein" + "Illiaden"4) Sokrates: "Sokrates´forsvar... -
Den perfekte lærer/vikar...
ForumindlægHej...Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan en lærer eller vikar skal være så han/hun er perfekt...Og er i stødt på sådan en?Malfoy -
Engelsk find så mange fejl som muligt. Hjælp tak
ForumindlægVi har fået denne opgave på hhx som siger at vi skal finde så mange fejl og rette dem. Nu er jeg bare dårlig til engelsk. så håber nogle vil hjælpe ?Out of my 9 years in the compulsory school, I only have 4 years with English, and it’s some time ago. I always have difficulties talking, reading an... -
stil - dronning margrethe
ForumindlægJeg skal skrive en stil om Dronning Margrethe."skriv om hvilket indtryk dette maleri gør på dig.Giv dernæst udtryk for din viden og dine tanker om Dronning Margrethe"Stilen skal afleveres i morgen. Og jeg er allerede igang med blækregning og engelsk- jeg er i tidspresHvis der er nogle d... -
En god introduktion til LaTeX?
ForumindlægHej Jeg prøver at tage mig sammen til at lære LaTeX. Nogen der kan give nogle nyttige links? Jeg har prøvet at google lidt, og der ser ud til at være en masse om emnet. Mit problem som en newbie er at sortere i alle resultaterne. Mange tak. -
Sætninger
ForumindlægHej,Jeg skal oversætte følgende sætninger:a) Han har båret hende gennem livet.Er hat ihn durch die leben ihr trägt.b) Katten har fanget en mus.Die Katze hat ein Mouse gefängt.c) Priserne er ikke steget.Die Preisen sind nicht gesteigen.d) Fuglen er fløget.Der Fugel ist geflogen.e) Han har skudt bå... -
essay
Forumindlæghej allesammen :-) jeg skal til at skrive et essay, jeg må selv vælge en overskrift af det der står her nedenunder. - din mobil har ringet mange gange, og det irriterer dig at blive forstyrret - det sner - solen skinner - tiden løber - uret tikker - begrebet tro kan ikke... -
Tjernobyl katastrofen
ForumindlægHej alle Går i 3.g og er i gang med AT-projektet, som i år lyder på Katastofer. Jeg har valgt Tjernobyl, men mangler nogle udsendelser fra (helst) Dr1. Jeg søger primært efter udsendelser, som blev vist forholdsvis kort tid efter at ulykken fandt sted. Disse skal analyseres med den humani... -
Hjælpe ???
ForumindlægJeg har sådan en historie på lyd. Som jeg skal kunne forstå.. Og det kan jeg så ikke, nogle der vil skrive en referat på tysk eller dansk, det ligemeget . Bare jeg forstår det ..Historien hedder Etwas Tolles. Jeg har uploadet den på denne her side http://upit.jtw.dk/dl/srh/. Hvis nogen gider at h... -
Biologi A-Bioteknologi A, det samme?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er begyndt på gymnasiet, og jeg har valgt den biologiske linie! Mine planer efter gym er at læse til veterinærmedicin. Der står dog at man skal have haft bioteknologi på A-niveau for at komme ind.. Såå, mit spørgsmål er, om Biologi på A niveau går ind under bioteknolog... -
Haster -hjælp til samfundsfag ..
ForumindlægHejj alle på studi.. - jeg skal op i en "prøve" næste uge i samfundsfag, og ville hører om nogle kort kunne fortælle mig hvad ideoligere er, har læst meget i min bog, men det er meget svært at forstå.. - og hvad er den der dronnings"runde" man siger? - og hvad er en VK og VRK... -
Rim
ForumindlægAAbb - parrim abab - krydsrim we der nogle der ved hvad man kalder denne rimrytme: abcb ? -
Tøjmoden i 90'erne
Forumindlægjeg arbejder med tøjmoden i 90'erne men mangler et par gode hjemmesider/link hvor jeg kan skrive om hvad de havde på for jeg er lidt forvirret der står en masse på engelsk men jeg ved ik rigtigt hvad de præcist havde på? så hvis i har gode link eller hjemmesider så send dem til mig har virkel... -
Religions Eksamen i morgen!!!
ForumindlægHej, jeg skal op i religion c niveau i morgen, jeg har forberedt mig ret godt. Men, men, men... jeg er så nervøs for, at jeg ikke ved, hvad jeg skal gøre med den tekst, jeg trækker. Jeg har simpelthen ingen anelse om, hvilke tekster slags, man kan trække? Vi har haft om emnerne : Islam Hinduism... -
Nelson Mandela: Efter 1999?-PRÆSIDENT
ForumindlægHvad skete der for Nelson Mandela efter sin tid som præsident? Hvorfor blev han ik ved med at være præsident?.. nogle årsager?.. Hvis ja, hvilke? ALTSÅ: Hvad skete der for Nelson Mandela efter 1999? (SIN PRÆSIDENT-TID) -
Islam
ForumindlægHar man fri vilje i islam eller er alt determineret? Det virker lidt som m, når man læser Sura 16, at man har fri vilje.. -
Essay om liv og død
ForumindlægJeg skal skrive et essay om liv og død, der er 4 krav. Der skal være en indledning, argumenter for og imod, jeg skal reflektere over tingene, og en opsummering til sidst, hvor man fortæller om hvad man kommer frem til, uden det er en løsning. Liv og Død Jeg mistede en af mine barndomsven... -
Matematik c
ForumindlægHeej Alle :) Håber i kan hjælpe mig med de her opgaver... To funktioner er givet ved f(x) = 2x − 5 og g(x) = −x + 3. a) Bestem koordinatsættet til skæringspunktet mellem de to grafer. En funktion g er giver ved g(x) = 6,2x − 9. a) Hvis x-værdien f °ar en tilvæk... -
terminsprøver 3.g
ForumindlægHej. Hvor vigtige er terminsprøverne i 3.g ? -
Uligheder.
ForumindlægHej Jeg skal have løst nogle uligheder, men jeg kan altså ikke rigtig finde ud af det når der er en brøk indblandet i det. Håber i kan håber i kan hjælpe mig. 2x+4 < 21 -x 2
