Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 16041 til 16060 af 27765
-
Studieretning med Kemi A?!
ForumindlægHej derude! Jeg skal snart vælge studieretning på HTX, da jeg skal gå der efter 9. klasse. Jeg har et lille problem: Jeg kan rigtig godt lide faget kemi, og vil derfor også gerne have det på gymnasiet. Der er en rigtig god studieretning med Kemi A, Biologi B og Psykologi C. Den er jeg meget inter... -
Kombinere fysik og dansk?
ForumindlægHejsa Jeg står som så mange andre 3.g'er og skal vælge fag og emne i AT-opgaven teknologiske gennembrud og historiske landvindinger. Mit umiddelbare bud er noget med det første radiosignal, som jo passer fint sammen med fysik. Det, der er problemet, er hvilket fag jeg så skal koble på det. Hi... -
Skal jeg betale su tilbage?
ForumindlægHej, Jeg står i situationen, at i november/december har jeg været udeboende og fået udeboende su. Jeg har mellem jul og nytår flyttet hjem, og meldt min flytning til CPR som man skal før d. 1. Dof har SU ikke registreret min flytning endnu, da de har lukket mellem jul og nytår (Og jeg tror ikke e... -
"det gode liv" under det moderne gennembrud?
ForumindlægHej, jeg har Dansk og Historie i AT, og vil gerne skrive om hvordan man mente 'det gode liv' var under det moderne gennembrud, og skal i den sammenhæng perspektivere det til en gennembrudsforfatter. Her har jeg både Skram, Ibsen, Pontoppidan og måske især Brandes i tankerne (ikke Bang, ... -
HASTER: 'det gode liv' under det moderne gennembrud?
ForumindlægHej, jeg har Dansk og Historie i AT, og vil gerne skrive om hvordan man mente 'det gode liv' var under det moderne gennembrud, og skal i den sammenhæng perspektivere det til en gennembrudsforfatter. Her har jeg både Skram, Ibsen, Pontoppidan og måske især Brandes i tankerne (ikke Bang, ... -
Spansk oversættelsen
ForumindlægLeire kan lide at bo i San Sebastian, den smukkeste by i verden. Hun elsker at gå på restaurent og spise den velsmagende baskiske mad. Der er dog ting, der gør meget ondt på hende. Hun mangler sin bror, der er blevet dræbt af ETA. Politik interesserer Leire meget, men hun går ikke ind for Baske... -
lock out
ForumindlægHejsa Jeg skal på ferie med min kæreste, vi planlage hele ferien længe før der var tale om en muligvis Lock out. Nu er jeg så bange for de udskyder prøverne. Så jeg ikke kan komme på ferie. Der er stor bekymring fordi min k&a... -
lock out
ForumindlægHejsa Jeg skal på ferie med min kæreste, vi planlage hele ferien længe før der var tale om en muligvis Lock out. Nu er jeg så bange for de udskyder prøverne. Så jeg ikke kan komme på ferie. Der er stor bekymring fordi min k&a... -
Nogle som vil se en kort tekst igennem :)
ForumindlægEl bola siempre tiene un amuleto en su bosillo. Mariano es violento, y pega el bola extremadamente. Pero el amuleto le da perseverancia. El amuleto lo da suerte y tranquilidad. Cuando el bola es timido, lo estrecha el amuleto contra sí. El bola está en el hospital, y lo da un tétan... -
hjælp til Kort spansk tekst
ForumindlægEl bola siempre tiene un amuleto en su bosillo. Mariano es violento, y pega el bola extremadamente. Pero el amuleto le da perseverancia. El amuleto lo da suerte y tranquilidad. Cuando el bola es timido, lo estrecha el amuleto contra sí. El bola está en el hospital, y lo da un tétan... -
e^x
ForumindlægHej alle i glade og mindre glade brugere på studieportalen Jeg sidder med en matematik opgave, nærmere bestemt en masse funktioner jeg skal differentiere, men er støt på e^x. Jeg kan godt huske at den gir det samme når man diffrentiere den men kan også huske man skal gøre et eller andet sjovt med... -
Engelsk
ForumindlægHej, Jeg skal snart op i mundtligt engelsk, og der skal jeg jo have forberedt 5-min. "tale", om et selvvalgt emne. Min lærer mener, at det er bedst, hvis vi bare øver det, vi vil sige, uden at have skrevet det ned.. Jeg føler mig dog sikrest, hvis jeg får skrevet præcist, hvad jeg v... -
Generelt?
ForumindlægHej . Jeg er en pige der er meget efter 10-12 taller- Og jeg gør mit bedste- Mit eneste problem er bare, at jeg ikke siger så megt i timerne på grund af min lærer. Denne lærer og jeg har sådan et spændt forhold . Jweg ved ikke hvordan jeg skal forklare det, men hvis jeg f.eks. rækker fingeren op ... -
Hjælp til punkter til engelsk synopsis (stoffer)
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at få flere punkter på. Jeg har selv nogle stykker: Begrundelse: Årsager - hvorfor tager begynder - forældrenes påvirkning - vennekreds Konsekvenser - job muligheder efter - kroppens reaktion på stofmi... -
HHX vs. STX hjælp!
ForumindlægHej håber virkelig i gider at hjælpe mig lidt på vej. Kunne rigtig godt tænke mig at læse på Køge handelsskole, men er bange for at jeg kommer til at udelukke muligheder for fremtiden eller at jeg vil fortryde det, Har været derude til brobygning og synes det virker super fedt, men det er jo svæ... -
Hæve valgfag til b- mange ekstra moduler?
ForumindlægHej! Jeg går i 2.g og vi skal til at vælge valgfag meget snart. Jeg skal vælge 2 og er virkelig i tvivl. Jeg overvejer et c-fag og så at hæve billedkunst til b. Men... der er jo så også flere moduler på billedkunst b end et andet valgfag på c. Jeg er bange for, at jeg kommer til at fortryde det, ... -
Noter
ForumindlægHej, jeg har et problem med min noteform. Jeg har skrevet noter under hele mit udannelsesforløb, men mit problem er bare de er alt alt for omfattende og detajleret. Jeg skriver dem i hånden, både for at lære mere aktivt, men også så jeg kan gå tilbage og læse op nemt og hurtigt. Men nu er jeg alt... -
Studieretning... har brug for hjælp
ForumindlægHej allesammen, jeg har lige noget jeg tænker meget over. Jeg går i 1. G på HTX og vi skal til at vælge studieretning, og jeg er ikke sikker på om jeg skal vælge Kommunikation/IT A og Samfundsfag B eller Matematik A og IT B. Jeg er lidt bange for at matematik bliver for svært. Jeg tænker på at ar... -
Sygeeksamen
ForumindlægHej allesammen! Jeg har virkelig brug for lidt opmuntring! Jeg skulle have været til eksamen i skriftlig engelsk i dag, og til skriftlig matematik i morgen. Problemet er bare at jeg er blevet snot forkølet, virkelig, sådan at alt bare står ud af fjæset! Egentlig er det vel meget enkelt, jeg har f... -
2.HF
ForumindlægHej, jeg vil lige vide .. altså for at komme videre til 2.hf. skal man have et gennemsnit på 2. men hvad nu hvis ens samlede gennemsnit er under to, og man har været studieaktiv(altså været der til alle timer, og afleveret skriflige opgaver) I hf, får man ikke årskarakter men kun karaktere til ek...
