Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 16061 til 16080 af 158923
-
hvem er en haj til matematik? procent regning mangler formel
Forumindlæghej jeg skal til eksamen på mandag og mangler det sidste i min opgave som er procent har om Roskilde Festival mere præcis: *samlet procentvise vækst. brug for hjælp til udregning ink formel *Gennemsnitlige procentvise vækst *hvad vil bilettet kost om 20 år har vedhæftede den del af opgav... -
facit til Eksamenshæfte matematik D Dec. 2017
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med facit fra December 2017 fra opgavehæftet niveau D? -
Bedste software Program til generel matematik til videnskabelig uddannelse?
ForumindlægHej, Hvis nu jeg skal have et software program til diverse udregninger til inden for fx Biokemi, almen kemi. generelle udregninger til rapportskrivning, statistik osv. Hvilket program ville så være smartest at bruge tid på at lære? Jeg har lidt kendskab til Maple men jeg har en ide om at Excel... -
Rigtigt studievalg?
ForumindlægJeg er startet på International Virksomhedskommunikation med tysk og europæiske studier i år. Jeg har meget længe været meget i tvivl om, hvorvidt, jeg skulle vælge en humanistisk eller naturvidenskabelig videregående uddannelse. Jeg valgte netop dette studie, da jeg havde en ide om, at det nok v... -
Afleveringsopgave 2 i grundlæggende matematik i plus c HF
ForumindlægEr der en som har lavet denne opgave, som måske kan hjælpe mig ?.. -
Matematik; Forhold mellem antal punkter og linier
ForumindlægHej, Jeg skal omsætte forholdet mellem hvor mange linier der kan tegnes mellem et givent antal punkter til en formel. Er der nogen der kan hjælpe med det? Mvh. Henrik -
Bedste program til at tage matematik noter? Lign. onenote
ForumindlægHej allesammen. Jeg går virkelig og mangler et program lignende onenote til at tage noter med i matematik. Med onenote er problemet at jeg ikke kan lave ligninger osv. og med word er problemet at jeg hele tiden skal gemme nyt dokoment og det er ikke lige til at gå til. Nogle ideer? -
isoler Q i formlen y^2=Q*x-Q*a+k
Forumindlægy^2=Q*x-Q*a+k -
VALG AF STUDIERETNING
ForumindlægHej Alle Sammen. Sidder her, og skal til at vælge min endelige studieretning her om ikke særlig lang tid. Mine valg står mellem to retninger. 1: Matematik, fysik, kemi 2. Matematik, fysik, informationsteknologi. Jeg ved ikke rigtig hvad det der informationsteknologi går ud... -
My Mother Lived on a Farm in Africa!
ForumindlægHej :) Jeg sidder og prøver at komme i gang med en analyse og fortolkning af "My Mother Lived on a Farm in Africa", og jeg har brug for inspiration. Hvis der er nogen, der på nogen måde kan hjælpe mig i gang med dette, ville jeg sætte stor pris på det. På forhånd tak. -
Need help!!er lidt forvirret ang. en matematik opgave
ForumindlægJørn betaler 60,2 % af sin løn i skat. hvor stor en procentdel får jørn udbetalt? ( hans årlige indtjening uden skat er 1164000 kr) her har jeg svaret: Han får udbetalt 39,8% af sin løn. 60,2% fratrukket. den udbetalte indtjening ligger på 463272 kr årligt. 1164000/100*39,8 = 463272 kr... -
FP9 matematik Har Magnus ret i sin påstand?
ForumindlægMagnus påstår, at man kan omskrive formlen i den gule boks til C=F/1,8 - 32 Formlen i den gule boks: F= 1,8*C+32 C er temperaturen målt i grader celsius. F er temperaturen målt i grader fahrenheit. C = (F - 32) / 1,8 (gange begge sider af lighedstegnet med 1,8) 1,8 * C = F - 32 (tilføj 32 ti... -
Hvad betyder det "at vise" noget i matematik?
ForumindlægJeg skal lave en matematikaflevering, som har et spørgsmål, der siger: "Vis, at rumfanget af en kop er ca. 200 kubikcentimeter". Skal jeg f.eks. vise denne kop som en figur i Geogebra eller på papir, eller skal jeg bevise min formel for udregningen? -
vektorer i rummet
ForumindlægPunktet D ligger på linjestykket AB, således at |AD| = 5|BD|beregn koordinatsættet til punktet Dtidligere i opgaven har jeg beregnet vinkel A i trekant ABC og lavet en ligning for planen ABCmen jeg kan ikke lige greje den med D's koordinater - nogen forlag til hvordan jeg løser den opgave? -
Gymnasielt studium, ideer
ForumindlægHejsa Først lidt historie der beskriver mit problem. Jeg gik fra 2003 til 2006 på HTX i Århus (HTX Viby). Jeg droppede ud, eller rettere blev smidt ud pga. en depression som gjorde jeg havde ca. 4-5 måneders fravær. Dette var på 3.år, med Matematik og Engelsk på A niveau. Pga. depressionen har... -
Matematik eksamen / Gruppen gider ikke deltage til eksamen og har måske valgt at ikke møde op
ForumindlægHvad sker der hvis man ikke møder op til matematik mundtlig eksamen? Jeg skal møde op til eksamen men min gruppe har valgt at ikke møde op til eksamen -
(2a-b)(2a+b)-4(a+3b)^2+4b(6a-1)
Forumindlæg(2a-b)(2a+b)-4(a+3b)^2+4b(6a-1) har brug for hjælp ! -
Rettelser: A good night's sleep - fejlsætninger
ForumindlægNogle der har idéer til løsninger på disse, åbenbarte, forkerte sætninger. Kan godt se at der er noget i vejen med dem, men er fuldkommen blank! 1."Text 4 takes us to the streets and describes some of the problems a lomeless faces" 2."in every big city there are several thousands... -
Dansk A eksamen 13. august 2014 m. Netadgang
ForumindlægNogle der ligger inde med opgaverne fra eksamensættet fra Dansk A eksamen 13. august 2014 m. Netadgang? Tak på forhånd. -
''A trip to Grand Rapids''
ForumindlægHeY!Er der nogen af jer, der har skrevet et eller andet om historien A trip to Grand Rapids??// To BE OR NOT TO BE :D
