Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 16081 til 16100 af 27765
-
Psykologi begreber
ForumindlægKognitiv dissonans: når viden og handlinger ikke stemmer overens. F.eks. at en ryger ved at rygning er usundt, men gør det alligevel. Affektiv component:en persons følelser om noget. Jeg er bange for edderkopper. Adfærdskomponent:måden vores adfærd/holdninger vil få os til at reagere. Jeg vil ... -
ER HTX FOR SVÆRT FOR MIG, DA JEG ER DÅRLIG TIL DE NATURVIDENSKABELIGE FAG!!! HJÆLP DET HASTER!!
ForumindlægHej. Jeg er en dreng på 14 år. Jeg går i 9.klasse, og efter 9.klasse vil jeg gå på HTX, da jeg har en stor interesse for de naturvidenskabelige fag! Problemet er bare at jeg ikke er så god til fagene, Matematik, Fysik og Kemi. Skal vælge Mat og Fysik "A" og Kemi "B" på HTX k... -
Fagkombination til bioteknologi?
ForumindlægJeg har Bioteknologi/Matematik som studieretning, og vil helst skrive SRP indenfor Bioteknologi. Jeg har mulighed for at lave et forsøg inden for måde at finde nye antibiotika, eller andre midler til at hæmme forskellige bakterier eller virus. Min tvivl ligger i, hvilket andet fag jeg ka... -
ikke materiale nok til problemformulering SRP?
ForumindlægHej SP, Jeg skriver SRP i Bioteknologi og Spansk om kokain i colombia, hvor mit fokus ligger på oprindelige folk, der tygger på kokablade og pablo escobars kokaiinproduktion. Problemet er, at jeg i min problemformulering har angivet, at jeg vil redegøre for emner, som jeg umiddelbart ikke kan fi... -
Parathed til gym?
ForumindlægHej. Jeg går ligenu i 9. klasse og har fået at vide at jeg måske ikke ender med at blive egnet til gym. Jeg vil gerne på HHX som jeg kommer til at kunne bruge i fremtiden. Min lærer siger dog at hun ved jeg kan klare gymnasiet og evt. en optagelsesprøve men er bare bange for det hele kommer for ... -
Chance for Rysensteen?
ForumindlægJeg går i 9. klasse, og jeg skal snart til at bestemme mig, for hvilket gymnasie jeg vil vælge. Jeg hælder ret meget mod Rysensteen, men jeg er bange for, at jeg bor for langt væk. Jeg bor ca 22-25 minutter væk med offentlig transport og ca 18-20 min væk på cykel. Jeg ved at gymnasierne vælger el... -
oversætte fra dansk til engelsk - grammatik
ForumindlægHej Jeg har disse sætninger. Er der nogle, som kan hjælpe mig med at oversætte dem, da jeg er ret stuck?: For det andet kan i forklare mig hvorfor det er en fejl (grammatisk) Han var overrasket over, at hun havde sagt ja til jobbet. Han så godt ud til trods for, at han ikke havde bar... -
I krigens skygge
ForumindlægHej jeg skal skrive en stil til i morgen men har ingen ideer, jeg har også et stil oplæg og i det står der En avis bringer en artikenserie om krig. Skriv dit bidrag til artiklen. Det skal handle om børn i krig. Foto og Billed tekst skal kunne indgå i din artikel. Foto: Der står en dreng på omk... -
hjælp til problemformulering!!!!!
ForumindlægHej Vi har fået til opgave at lave en problemstilling, der hører under emnet "Liv i universet". På baggrund af det skal vi lave en problemformulering, som vedrører fagene fysik og matematik. Jeg har dog lavet et: - Hvordan kan metoden af passagedybden og radialhastighed udelukke at... -
Udtryk på tysk - i tvivl...
ForumindlægHej folk! Jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg udtrykker visse ting på tysk, og det ville hjælpe mig gevaldigt, hvis nogen af jer kloge hoveder kunne svare mig på nogle spørgsmål. 1. Når man f.eks. præsenterer en tekst skrevet af en bestemt forfatter ('Erlkönig' af Johann Wolfgang von Go... -
Fejl i hver sætning og 5 oversættelselssætninger (grammar)
ForumindlægFind fejlen i hver sætning: After many tests of research three was finally invented a mew testing method. I saw many homeless on my trip to Los Angeles. She was looking forward to meet him. Oversættelse fra dansk til engelsk: De havde desværre måttet sælge deres gamle hus. Det eneste, jeg v... -
Skriftlig årsprøve 2g
ForumindlægHej jeg går i 2g, og jeg skal til skriftlig samfundsfags årsprøve her om lidt. Jeg har i de fleste afleveringer fået 12, dog har jeg også fået 10'taller, jeg endte på 12 som årskarakter. Jeg er slet ikke nervøs over mine evner i samfundsfag, men jeg frygter tiden. Jeg er så bange for jeg ik... -
Spektralanalyse forsøg
ForumindlægHej, jeg sidder og skal udregne gitterkonstanten, bølgeængden og afbøjningsvinkelen til mit forsøg, men jeg er helt lost. Alle hjemmesider jeg har læst på siger jeg skal bruge en af de 3 ting for at kunne udregne de andre, hvilket jeg ikke har. Må indrømme jeg har kigget lidt for længe på de her ... -
Gennemsnit
ForumindlægHej alle. Jeg har lige afsluttet 2.g, og var til sidste rigtige eksamen i går. Jeg er i den situation, at jeg nu har 4 x 02 på mit eksamensbevis, og mit snit er omkring 4. Jeg er rigtig bange for, at jeg ikke kan forbedre det specielt meget, og man kommer sgu ikke langt med et snit så lavt. Elle... -
Uddannelse hvis man er interesseret i arbejde i FN
ForumindlægHej, Jeg har en drøm om at arbejde med bekæmpelse af sult, ulighed og fattigdom m.m ved at arbejde i en nødhjælpeorganisation såsom FN fx. i UNICEF, men jeg er meget i tvivl om, hvilken uddannelse der vil være den bedste hvis jeg ønsker at arbejde inden for dette område. Jeg har en samfundsvi... -
Læse lingvistik
ForumindlægHej alle. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre, om der er nogle herinde, der har læst/læser lingvistik? Jeg overvejer nemlig meget kraftigt at læse det, men kunne godt tænke mig at høre lidt om studiet fra en studerende? Mine bekymringer ang. studiet er primært, om det bliver fuldstændig umuli... -
Tilmeldt københavns uni og sdu
ForumindlægHej Jeg har et par spørgsmål, som jeg håber i kan svare mig på. Jeg er nemlig havnet i en virkelig dum og svær situaion. Situationen er at jeg er tilmeldt både københavns universitet og sdu for samme uddannelse. Jeg har nemlig gået på københavns uni i 3 år, men jeg dumpede desværre 1 fag 3 g... -
Bestået?
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp og er virkelig bekymret! Jeg ved ikke, om jeg overhovedet er bestået eller kan blive student. Lige nu har jeg et årskaraktergennemsnit på 4,67, og mit eksamensgennemsnit ligger på 3,1. Jeg er usikker på, om både årskaraktererne i 3.g og eksamensgennemsnittet tæller ... -
Bliver jeg student
ForumindlægHey, er meget bange for om jeg ikke bliver student. Jeg har mine 7 eksamener, Dansk (Mundtligt og Skriftligt), Engelsk (Skriftligt), Samfundsfag (Mundligt og Skriftligt), Oltidskundskab (Mundligt) og SRP Jeg har været oppe til alle mine skriftlige, oppe til min SRP fik 02, og Oltidskundskab 00,... -
Studieretningsvalg (5 a fag)
ForumindlægHej, jeg går i 1G og jeg har valgt samfundsfag A engelsk A linjen, jeg kan virkelig mærke at jeg har det klart bedre og føler mig meget bedre når jeg har fysik og biologi, selvom det er på c niveau dog jeg er virkelig glad for engelsk men jeg er super vild med fysik på c niveau lige nu. Jeg ove...
