Søgning på: matematik fp9 maj 2021. Resultater: 16141 til 16160 af 33706
-
Alles in allem side 89 opg 3.
ForumindlægHej, jeg kunne godt bruge lidt hjælp til denne opgave i alles in allem. Håber der sidder en venlig sjæl der ville hjælpe en stresset studerende:) opg 3 Peter mødte hende i byen en sommeraften - Man fejrer den tyske genforening d. 3. Oktober - Vi ses i Wien om 3 uger - I Tyskland har man stadi... -
Analyse af "Det waagepetersenske familiebillede" af Wilhelm Bendz
ForumindlægHej, Jeg skal snart op i dansk mundtlig, og jeg trak "romantikken, kunstbillede" Jeg valgte maleriet " det waagepetersenske familiebillede" af Wilhelm Bendz. Hvordan skal jeg analysere teksten så det ligger på et højt niveau? Er der nogle der kan hjælpe med analysering? ... -
ville det være dumt
ForumindlægJeg er 20år og fylder 21 til maj. Tænker på at stoppe Hf 2.år nu også søge ind i HF et andet sted. I marts måned begynder man jo at søge ind igen.. Jeg har virkelig brug for pause.. efter 10. klasse gik jeg på hg . Jeg har fuldført hg. Derefter tog jeg 10.klasse i vuc fordi mine karaktere var... -
find f funktionen
ForumindlægKvælstofdioxid er en giftig luftart, der selv i små koncentrationer kan give mennesker luftvejsproblemer. dannes i atmosfæren fra kvælstofmonoxid NO og ozon . NO r et typisk produkt fra industri, kraftværker og bilers udstødning. EU har gennemført et direktiv om luftforureningn . Direktive... -
Fortolking af f'(25) i opg. 3.013 Hf B-niveau
ForumindlægHej allesammen. Jeg er igang med opgave 3.013 (12b) i eksamenssættet fra maj 2007 Hf B-niveau. Den lyder: "Når lyd udbreder sig igennem luft, afhænger lydens hastighed af luftens temperatur. Ved normalt tryk gælder: f(x):=331*√((x+273)/(273)) Hvor t er temperaturen (målt i C), ... -
Jeg får ikke årskaraktere?
ForumindlægJeg er ved at tage min 9.kl på VUC, med henblik på at tage en htx efter sommeren. Desværre har jeg oplevet en stor mangel på vejledning på VUC og står nu og er bange for om mine drømme er urealistiske. Jeg har næsten ingen karaktere fået for mit arbejde. Tror jeg har 11-12 afleveringer bag mi... -
Initialer i indholdsfortegnelse
ForumindlægHey Jeg er lige pt. igang med at skrive på eksamensrapporten til Teknik A. som min makker og jeg skal aflevere 16. Maj. Vores lærer kræver at initialerne for den i gruppen der har lavet det pågældende afsnit, er skrevet med i indholdsfortegnelsen. Kan det lade sig gøre at få dette sat på efter ... -
Inspiration til tilføjelse af tillægsord til stil
ForumindlægHej alle! Vi har på klassen fået udleveret fsa's "dansk skriftelig fremstilling" (maj-juni 2004) og vi skal så udvælge en af opgaverne som vi skal lave og aflevere. Jeg har udvalgt "På vej mod toppen" som handler om at skrive dagbog for en bjergbestigers espedition t... -
Din ferie
ForumindlægJa nu er sommerferien snart slut for de fleste af os.. Folk kommer snart tilbage fra ferierejser og mange er allerede vent hjem.. Hvor har du så været? Var du tilfreds med rejsen? Var det som du havde forventet det osv. Jeg var selv ude og rejse med familien fra d. 30 maj til d. 21 juni Det... -
Lette opgaver, hurtig hjælp RUMFANG
ForumindlægEn dåse til juice skal indeholde 0,25 l. Grundfladens diameter skal være 6 cm. 1. Hvor høj skal dåsen mindst være? 2. Hvor stor bliver dåsens samlede overflade? En dåse majs er 10 cm høj og har en diameter på 8 cm. 1. Udregn dåsens rumfang. HAR JEG GJORT 2. Udregn arealet af den krumme overf... -
Hjælp mig meget hurtigt med 10 små sætninger
Forumindlæg-Hollænderne har allerede boet i sønderjylland i 10 år -De har stået her siden klokken 7 i morges -han besøger sin mor i Köln hvertt andet år -sporvognen kører hver halve time -Teksten foregår i 1994, 4 år efter genforeningen -da tyskland kapitulerede den 8. maj 1945, var anden verde... -
Funktionsforskrift?
ForumindlægHej! Jeg har nogle problemer med folkeskolens afgangsprøve fra 2004. maj-juni, Jeg har udfyldt en tabel som viser hvor mange stykker A6-papir der er plads til i de andre A-papirer. Den ser sådan her ud: Format: A0 A1 A2 A3 A4 A5 A6 Antal ark A6-papir: 6... -
areal
ForumindlægJeg sidder med opgave 15 b fra eksamenssættet i maj i år. En løbebanes form er dannet af to lige lange parallelle linjestykker (på figuren AD og BC), der i begge ender er forbundet med halvcirkler. Bestem omkredsen af løbebanen udtrykt ved x og r (x er langsiden i rektanglet og r er halvcirklerne... -
Romantikken vs Det moderne gennembrud - digt
ForumindlægHej derude! Jeg skal lave en større opgave, som jeg har besluttet mig for skal omhandle det moderne gennembruds litteratur overfor romantikkens litteratur - her tænker jeg, at det skal være digte, jeg skal sammenligne. Mit hovedfokus skal være på et digt fra det moderne gennembrud som jeg s... -
Dansk - skriftlig fremstilling
ForumindlægHej Mandag, d. 13 maj er der dansk skriftlig fremstilling.. Jeg har meget svært ved at skrive en stil. Jeg får altid skriveblokering.... Mit problem er, at jeg aldrig kan komme på nogen ideer til, hvad jeg vil skrive om. Jeg har ikke så svært ved at formulere mig, og jeg har også fattet de fo... -
Dansk skriftlig eksamen - Essay (Fodnoter)
ForumindlægJeg var til skriftlig eksamen i dansk i fredags. Det var med netadgang, og vi skulle derfor bruge materiale fra internettet i vores stil. Jeg valgte at skrive essayet, og jeg er kommet meget i tvivl om noget her bagefter. Det er om man skal have fodnoter i et essay eller ej? Jeg har f.eks. skre... -
Spansk Haster!
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig med det her oversættelse. Dansk til Spansk. om der er fejl Det glæder os at meddele Dem, at vores direktør hr. Finn Poul vil besøge Deres messe i Barcelona den 4. – 10. Maj. Vi beder Dem derfor reservere et hotelværelse. I det vi takker Dem på forhånd, sender vi... -
TI Nspire: Eksponent i videnskabelig notation?
ForumindlægHejsa SP. Jeg skal til eksamen imorgen, og mens jeg sidder og laver regression opgaver på TI-Nspire Cas finder jeg ud af at alle mine regressioner giver disse underlige tal: fx. 1.17017E−919*(2.87489)^(x) i en eksponentiel funktion. I b er der en videnskabelig notation E, hvordan undgår j... -
Er det muligt at læse 2 GSK på fire måneder?
ForumindlægHej, jeg vil læse Historie B som et virtuelt gymnasielt suppleringskursus, som ligger her i april og maj. Jeg har så juni, juli som jeg også godt kunne tænkte mig at bruge på at læse et andet fag, da jeg ikke er 100% sikker på om hvad uddannelse jeg vil søge ind på. Jeg hare en HTX uddannelse, s... -
spørgsmål til skr. årsprøve
ForumindlægHej, Jeg skal til skriftlig årsprøve i engelsk her den 12. maj, og jeg ville gerne vide hvad sådan noget helt præcis går ud på. Jeg går i 1.g og har ikke prøvet det før, så vil derfor gerne hører fra folk med "erfaring" - altså nogen som har prøvet det tidligere. Det er vel en masse gra...
