Søgning på: srp engelsk religion. Resultater: 16141 til 16160 af 35259
-
Valg af emne - HJÆLP!
ForumindlægJeg er virkelig på bar bund mht. valg af emne til AT under emnet rejser - opdagelser, forandringer og ny viden. Jeg kunne godt tænke mig at kombinere biologi eller kemi med enten dansk, historie eller engelsk? Er der nogle der har nogle gode forslag? Evt. noget i forbindelse med alkohol og stoff... -
sononymner
Forumindlægbanish = Bandlys, landsforvise/forvi Hvad kan sononymet være(på engelsk) Rigtige sononymer? Disgiuse = mash, cover Encourage = excited, glowing Friar = holy person ELLER MONK? Heir = inheritor messenger = stimulate, assue Monastery = abbey, clister Noble = Passinate = ? Pilgrim = traveller, ... -
Fødselsdagskort
ForumindlægHejsa allesammen. Jeg skal sende et postkort til England. Men forsiden står på dansk og jeg vil gerne have det oversat til engelsk, så de i det mindste ved, hvad der står :D Bare for at være på den sikreste side vil jeg gerne spørge jer hvordan det skal oversættes. En fødsler som dig... skal hav... -
Fag som student i IB for Medicin
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg undrede mig over, hvilke fag jeg skal have i IB for at studere medicin i DK? (kunne i skrive om det specifikke fag skal være HL/SL?) Og hvad med de andre europæiske lande? Hvilke krav stiller de? Lige nu har jeg Matematik HL, Kemi HL, Dansk HL, Engelsk A SL, Fysik SL, ... -
Spørgsmål til en linje på CBS
ForumindlægHej alle. Jeg står i den situation at skulle sige ja tak eller nej tak til studieplads. Jeg er optaget på Bsc in business administration and servicemanagement. Jeg ved hele uddannelsen foregår på engelsk, men jeg ved ikke hvordan det er med de skriftlige opgaver! Er der nogen der ved... -
Mening?
ForumindlægHvad mener de med dette spørgsmål? Skriv i hvilke fag du tilmelder dig FSA (ud over dansk, engelsk, matematik, fysik/kemi). Hvis der er søgt dispensation, så du kan aflægge prøve på særlige vilkår i et eller flere fag, skal du skrive hvilke(t) fag, det drejer sig om. Hvis der er søgt dispensati... -
double-endcapped
ForumindlægHej, jeg sidder med en oversættelse, der handler om kompressorolier til Klimaanlæg. Olierne kan være enten "double-endcapped" på tysk: doppelt-endverschlossen eller "einfach endverschlossen". Det betyder, at den kemiske struktur er hermetisk lukket og ikke reagerer f.eks. med... -
Bloody Sunday?
ForumindlægHej :) Nogen der kan forklare mig rent hvad der skete, hvorfor det skete og andet, på bloody sunday dag. Det kunne også være nogle hjemmesider hvor det står på engelsk el. dansk om hvorfor det opstod. Har selv prøvet at søge om det, men det var ik meget jeg fandt. Evt. en bog med titel og forfat... -
Optagelsesprøve STX
Forumindlæghej alle sammen jeg har fået et brev hvor der står at jeg skal tage en Optagelsesprøve STX og blive vurderet i fagene Dansk, Engelsk, Matematik og kemi/fysik samt tale med en studievejleder . problemet er at jeg ikke ved hvordan det går til, at det er en mundtlige prøve eller skriftlige prøve, e... -
Hjælp til forståelse af karakter
ForumindlægHej, første post Jeg har skrevet en opgave om fængselssystemet i USA, i Samfundsfag og Engelsk og endte med at få en lav karakter. Jeg ville derfor høre om der er en sød sjæl der vil læse opgaven igennem og se om opgavens stemmer overens med dette, da jeg har svært ved at forstå grundlaget for d... -
3g og snittet
ForumindlægDet er sådan, at jeg går i 3g, og har fået nogle uheldige årskarakter hér til slut. Faktisk så uheldige, at jeg ikke er bestået. Fra 1 og 2g, er mit gennemsnit bestået, mine eksmaner er bestået (undtagen en; Mat c niveau) Og min SRP er bestået. De fag skal jeg op i hér til sommer, er nogle fag je... -
Hjælp, hvordan skal jeg starte min opgave?
ForumindlægVi har fået vejledning med mere, og vejledningen har været udmærket, men min problemformulering lyder lidt anderledes, end den jeg aftalte med mine vejledere (synes den er lidt kludret). Mit primærfag er engelsk, og bifag er psykologi. Men i hvilken rækkefølge ville i begynde på denne problemform... -
Rette?
ForumindlægOpgaven går ud på, at jeg skal beskrive de Tjekkiske elver!Har du tid til at rette opgaven, inkusiv, komma, stavning, og lignende?( ... ) = Burde det stå der?Det vil tag nogle få minutter (: .At være sammen med de tjekkiske elever har været en overvælende glæde.Det har ikke kun været en sjov og f... -
Mundtlig Dansk - Prøveeksamen
ForumindlægYo whats up people of the world! Var til mundlig dansk prøve eksamen idag. 4 tal fik jeg. Ved ikke hvad jeg skal føle? Dum eller klog. Men faktisk tager jeg det ikke så tungt. Jeg ved jeg er bedre. Det var bare teksten der var ret tricky. Alle jer der har fået dårlige karakter, og føler sig h... -
Idiom
ForumindlægHe, jeg skal til engelsk skriftlig eksamen i morgen og er lige kommet i tvivl om man må bruge idiomer, altså idiomatiske udtryk i sin stil. JEg kender mange gode, men trækker det ikke ned når min stil en gang skal rettes af censoren: for eksempel idiomer som følgende: ”a fool and his money are ... -
Tyske sætninger
Forumindlæg5 tysk sætninger 10 minutter siden af 123434 Es geht mir gut. Det går godt med mig. Wie verbessere ich mein Englisch? Hvordan forbedre jeg mit engelsk? Es ist nicht, was ich mir vorgestellt hätte. Det er ikke det, jeg havde forestillet mig. Ich habe... -
metoder i dansk/eng AT 2011
ForumindlægHeysan! Jeg skal finde ud af hvilke muligheder der er mht metoder, når jeg laver AT i år. I år er hovedemnet: AT VÆRE PÅ - muligheder og problemer. Jeg har valgt at arbejde med overvågning af samfundet. Bl.a. ud fra filmen "The Truman show", der er ren overvågning af et enkelt menne... -
Forkert/korrekt brug af ordsætning?
ForumindlægHejsa. Nogen der vil være så behjælpelige, at se om denne sætning er korrekt. Jeg synes selv, den lyder lidt forkert? Har ikke så godt styr på ordstilling i engelsk. Sætningen er følgende: But the father's responsibility has maybe not from the beginning been that careful - the father tries t... -
Essay om racisme
ForumindlægHej. Jeg har essay for, og jeg har aldrig skrevet essay før, måske har jeg en gang i folkeskolen, men er ikke sikker ,kan ikke huske det, nok med det .. Jeg har skrevet noget, og ville lige spørge jer om jeg har gjort det rigtige :) Nogen gange så spørger jeg mig selv, hvorfor er folk racister,... -
Hvordan er undervisningen på stx/htx?
ForumindlægJeg skal til at begynde på gymnasiet næste år, og er helt splittet mellem at have Kommunikation/IT A, Design B og Samfundsfag B på htx, og at have Latin A og Græsk A på stx. Jeg er sikker på at jeg vil studere lingvistik, kommunikationsdesign eller spildesign, eller i hvert fald noget lignende....
