Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 16161 til 16180 af 22746
-
Modeller om Strålingsenergi m.m.
ForumindlægHar i nogen gode modeller man kan bruge til en fremlæggelse, der alle indgår: Fysik-kemi, Geografi og Biologi. Jeg tænkte om i kunne sende et link, eller et billede, med en model der ligger op til emnet. Første model til Fysik-kemi: Strålingsenergi Anden model til Biologi: Hvad er D-vitamin Tr... -
Søg ind
ForumindlægHej Folkens Jeg har et spørgsmål vedrørende studievalg og generelt om optagelse.dk. For at kunne søge ind på min uddannelse manglede jeg Fysik B og dette færdiggjorde jeg så nu. Dog på grund af Corona er det sket nogle forandringer som har gjort at beviset for mit Fysik kursus først bliver givet... -
Surfing og Bernoullis princip
ForumindlægHej, Jeg skal vælge AT fag imorgen og jeg ville høre jeres mening om at benytte fysik som fag til at beskrive surfing? Jeg ved at man benytter Bernoullis princip til at beskrive flyvning, men kan man også benytte det til at forklare surfing? Og tror I at det er for svært i forhold til at jeg ku... -
Årsprøver 1.g
ForumindlægHejsa:) Er der nogen som ved, hvilke årsprøver man skal op i, hvis man går i 1.g anno 2020? Vi har fået at vide, at vi skal op til både matematik(mdt/skrift – har vi ikke fået at vide??) og fysik(mdt). Mine linjefag er bioteknologi A, matematik A og fysik B. Derudover kan vi trække samf... -
Hvad skal I op i???
ForumindlægJa, som titlen antyder, hvad skal I op i til mundtlig eksamen og hvad synes i om det?Jeg får det at vide her kl. 12.00, men 3.g'erne fik det vist nok at vide i går kl. 24.00. -
MÆGA SKÅD KARAKTÆR
ForumindlægJeg har fået fucking -3 i min SRP!!! Er der nogen der gider læse den igennem og komme med konstruktiv kritik? overvejer seriøst at klage mvh. Martin Johansson -
At realisere sig selv?
ForumindlægHej, jeg er en 1.g'er med et stort ønske om at opnå et gennemsnit omkring de 10. Mit problem er endvidere at jeg finder det vanskeligt at placere mig højere end 9/10 i karakterskalaen. I år får jeg f.eks. højst sandsynligt kun 10 i henholdsvis kemi og biologi. Hvad mit spørgsmål herinde går u... -
chokoladekage
Forumindlægheyjeg ved at det ik har noget med lektier at gøre, men er der nogen derude der kender en total god chokoladekageopskrift??? Jeg har en pludselig løst til chokoladekage:)smid en opskrift eller en hjemmeside med opskrifte herind hvis I har mulighed for det! -
Velfærdsstaten i fremtiden, mangler statistik
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en opgave om velfærdsstatens udstrækning i dk i fremtiden (2020). Jeg mangler nogle statistiker. Jeg kan ikke finde dem jeg søge i samfundsstatistik 2001.Ville være perfekt, hvis nogle kunne henvise til, hvor jeg kan finde statistikker over:* andel ældre i samfundet fr... -
Husholdningseddike
ForumindlægJeg har fået flg. opgave for til aflevering over mail onsdag:Inden titreringen fortyndes husholdningseddiken (5%) med en faktor 10. Med en pipette overføres 25,0 ml eddike til en 250 ml målekolbe. Herefter fyldes der op med demineraliseret vand til stregen på målekolbens hals. Sæt prop i og ryst.... -
Terminsprøve 16-20 febuar!
ForumindlægHej.. Jeg står og skal bruge nogle råd da jeg skal til terminsprøve om lidt over en uge.. Hvordan kan jeg forberede mig bedst muligt? Jeg skal op i: Dansk: Retstavning, skr. fremstilling og læsetest. Engelsk: Læse- og lyttetest, stil, sprog og sprogbrug. Matematik: Færdigheds- og problemregning.... -
Antabus - reaktionsskema
ForumindlægAntabus fremstilles her i to trin ved en addition af carbondisulfid til diethylamin efterfulgt af en oxidation med Fe3+:(CH3CH2)2NH + S=C=S + OH- -> (CH3CH2)2N-C(=S)-S- + H2O 2 (CH3CH2)2N-C(=S)-S- + 2Fe3+ -> (CH3CH2)2N-C(=S)-S-S-C(=S)-N(CH2CH3)2 + 2Fe2+I første omgang ser man på, at diethyl... -
molbrøk
ForumindlægHej!Er der én, som kan forklare mig, hvorfor et rent stof har molbrøken 1? -
eksponentiel funktion, ret linie på enkelt-log papir (bevis søges)
Forumindlægsidder med følgende spørgsmål.bevis for at en eksponentiel vækstfunktion er en ret linie i enkelt-logaritmisk papirpå forhånd tak -
raport
Forumindlægvil gerne have hjælp til en raport om livet og the big bang -
Mennesket - Dykker - Marsvin! Nogle gode forlsag?
ForumindlægHejJeg har brug for din hjælp ;)Jeg skal skrive større skriftlig opgave og har som emne valgt at sammenligne Mennesket normalt, mennesket som fridykker* og marsvinet. Om hvordan man gennem træning kan komme fra normalt menneske til en tilnærmelse af marsvinet ved at træne kroppen til det.Status l... -
Hvordan skal artiklen forstås?
ForumindlægHvordan skal artiklen forstås? Tjener ejendomsmægleren 27.435 kr. til sig selv på hussalget, eller tjener han 28,59 % af de 27.435 kr.? http://www.information.dk/47674 -
SSO - Indledning???
ForumindlægHej.. \n\nJeg har valgt at skrive SSO i samfundsfag(International Politik). Jeg har været inde på divers hjemmesider, for at få inspiration til hvordan en god opgave opbygning kunne se ud. Men jeg er lidt i tvivl om, hvad der mener med at man skal formulere 3g's problemformuleringen i indledn... -
Omkring hjælp på studieportalen
Forumindlægjeg sidder lidt og tænker, hvad betegner i som snyd? Altså.. Når jeg f.eks. har siddet og lavet min spanskaflevering, og spørger om der er nogle herinde som vil rette den, mener i så det er snyd? - jeg mener det ikke, da jeg jo selv har lavet den, og der ikke er nogen forskel på om man spørger om... -
muskelkontraktion?
ForumindlægHej. Jeg er lige blevet i tvivl om noget. Og måske lyder spørgsmålet også dumt, men håber alligevel nogle kan hjælpe. Hvad forstås ved en muskelkontraktion? Jeg ved godt det er er muskelsammentrækning. Men jeg tænker umiddelbart, at det er når man f.eks. bøjer armen, men så står der i min biolog...
