Søgning på: tysk disposition berlin. Resultater: 16181 til 16200 af 18958
-
Historie opgave (1. verdenskrig)
ForumindlægHej... jeg skal skrive en historie opgave om 1. verdenskrig. Heriblandt skal der nævnes noget om kolonierne i Afrika før krigen og hvilken indflydelse kolonierne havde på alliancerne. Jeg har prøvet at søge lidt efter det både i bøger og på nettet, men bliver bare mere forvirret. på forhå... -
Hjælp til oversættelse af enkelt sætning.
ForumindlægHej alle.Hvordan oversættes sætningen"Jeg regner med at fortælle manden sandheden"Jeg forestiller mig noget lign.:"Ich rechne damit dem Mann die Wahrheit zu erzählen"Dog er jeg usikker på placeringen af "damit". Kan nogen hjælpe? -
glose
Forumindlægheejhvordan si'r man"træt af at blive beskyldt for en masse"og fordi jeg sselv skal give et ud=müde auf jede Menge beshuldige werdenmon ikke de si'r noget andet end müde? jeg synes ikke selv det lyder godt:S +(jede menge fandt jeg i ordbogen da jeg slog det danske ord "mass... -
efterårsferie, haha
ForumindlægHvorfor kalder de det efterårsferie når vi får tonsvis af lektier for? Det burde hedde lektieuge... eller afleveringsugeOgHvor mange gange får man karakterer om året, og hvornår er den første gang? -
Sætning
ForumindlægJeg har sætningen: ..., fordi det har påvirket mange menneskers liv. Jeg er ikke helt sikker på, hvordan genetiven skal være, men jeg har oversat det til: weil es viele Leben der Menschen beeinflussen hat Er det rigtigt? Der skal vel ikke artikkel foran Leben? -
Fravær - HASTER
ForumindlægHej allesammen Hvis mit fravær for perioden ligger på 9,96% og jeg er væk fra to timers historie (i historie ligger mit fravær for perioden på 6%) hvor meget stiger mit fravær så for perioden? det er nemlig fordi jeg allerede har fået en advarsel. men vil ikke have en ny. og jeg bliver simpelthen... -
Hitlers Sygdom?
ForumindlægHej! Jeg er igang med et projekt om Hitler. Jeg vill spørge om han havde sygdom/sygdomme? Hvis han havde, hvad tog han for at behandle det osv. Tusind Tak:) -
SSO om Hitler/Det Trejde Rige??
ForumindlægHejJeg er efterhånden blevet rimelig sikker på, at jeg vil skrive SSO i historie. Synes at Det Trejde Rige og dets fald er meget interessant.Tænkte måske på noget med "Hitlers vej til magten" og noget i den dur, men er der nogen, der har nogle forslag til, hvad man kan skrive om vedr. D... -
Rettelse af lidt under 1side
ForumindlægChat mit mir.\n\nIch habe eine Text von zwei Personen geliest. Sie sprechen über ihren Meinugen zu chatten. Sie finden es gut, dass sie vershiedenen Personen finden kann.\n\nBianca (16). Sie findet es gut, dass Personen die chatten, nett sind. Anderen sind nicht sehr nett. Dann ist es schön, dass... -
Karakterer for 1.g
ForumindlægEr det kun på vores gymnasium, at 1.g'ere først får karakterer for første gang efter juleferien? -
Rette lille aflevering?
ForumindlægVille blive utrolig glad, hvis der var en venlig sjæl, der gad rette sidste del af min tyskaflevering? Daraus kann man schliessen, dass sie sich schnell verknüpfen, und dass sie in keiner Zeit ein Verhältnis aufgebaut haben. Die erste Begegnung deutet darauf hin, dass es Liebe auf den ersten Blic... -
Marie Luise Kaschnitz
ForumindlægEr der nogen som har noget brugbart om teksterne "Eines Mittags, Moitte Juni", "Lange Schatten" og "Popp und Mingel" som Marie Luise Kaschnitz har skrevet. Skal snart skrive 3. årsopgave og mangler lidt ekstra inspiration -
Jeres karakterblad?
ForumindlægVi har lige fået karakterblad. Mit ser sådan ud:1.g, stxASP: 9AT: 10billedkunst: 9 dansk: 8 historie: 9 idræt: 10 mat, skr: 10 mat, mdtl: 10 engelsk: 10 samfundsfag: 8 NVG: 11fysik: 10fransk: 7Jeg har altså et gennemsnit på 9,3 hvilket jeg er tilfreds med. Undtagen i fransk...HVAD MED JER? -
Femern-tunellen
ForumindlægHej. Med fokus på Femern-tunellen (Mange ind- og udlandsbyggerier vil være med i projektet, flere i arbejde, dyrt projekt) hvad vil så være relevant at snakke om i IØ - bare sådan i hovedtræk :) Arbejdsmarkedet, offentlige sektor mm?? På forhånd tak :) -
Henfaldsskemaet
Forumindlæg228--- Th er α-radioaktiv.90Opskriv henfaldsskemaet for denne kerne.Er det noget med det der A, Z, X ?Men hvad er det jeg skal gøre med det...? -
Lola Rennt oversættelse
ForumindlægOversættelse: Lola løber til banken, men hendes far tænker kun på Jutta, som han skal have et barn med. Lola er helt fortvivlet, men løber videre og standser på gaden foran et kasino. Hun vil prøve spillet, og med sine særlige evner vinder hun mange penge. Når klokken slår tolv, står hun på gade... -
Einfach So! Side 40 opgave 20
ForumindlægDet vil bare være super skønt, hvis der er en der gider kigge på mine oversættelser. Opgaven går ud på at finde ud af om der skal bruges dürfen eller müssen. OPGAVE: Hvor (wie) hurtigt må man køre her? De må køre 80 km (i) timen, men det behøver de ikke!. I må køre nu, ellers når i det ikke... -
lille oversættelse./rettelse
ForumindlægJeg har fået stillet følgende opgave, hvor jeg skal oversætte en lille tekst på dansk til tysk.Dette er det danske der skal oversættes:Stefanie er født 1967. Hendes bedstefar var ledende nazist og blev henrettet efter Nürnberg-processen. Stefanie er en meget stolt pige, og hun føler sig overhoved... -
snit
ForumindlægheYer bare lidt nysgerrig.hvad var jeres snit på da i blev færdig med 1.g?og hvad er det nu på? -
Overvejer at gå en klasse om
ForumindlægJeg sidder i et enormt dilemma. Jeg håber der er nogen der kan give mig nogle gode råd, fordi jeg føler jeg former min fremtid her men jeg er så usikker på hvad jeg skal gøre.Jeg startede ud på gymnasiet med den tro at jeg bare ville arbejde og så komme hurtigst muligt ud på arbejdsmarkedet, set ...
